Dla kogo przeznaczony jest warsztat „Skuteczny manager”?
Szkolenie jest przeznaczone dla managerów, którym zależy na doskonaleniu swoich kompetencji. Bardzo duży akcent położony jest na kwestie praktyczne, co przekłada się na efektywność warsztatów. Na warsztat zapraszany zarówno osoby, które mają już doświadczenie managerskie, oraz te, które rozpoczynają swoją managerską przygodą.
Korzyści dla uczestników szkolenia „Skuteczny manager”:
- Zdobędziesz praktyczne narzędzia przydatne w skutecznym zarządzaniu
- Dowiesz się jak jako manager, wykorzystując odpowiednie techniki, budować porozumienie i współpracę w zespole
- Dowiesz się jak rozmawiać z osobami mającymi zupełnie odmienne sposoby myślenia i widzenia świata
- Nauczysz się efektywnie komunikować i skutecznie wpływać na pracownika
- Będziesz bardziej świadomy mechanizmów motywacyjnych
- Poznasz i w praktyce przećwiczysz różne modele informacji zwrotnej
- Nauczysz się angażowania i motywowania podwładnych
- Dowiesz się jaki jest najefektywniejszy sposób komunikacji w zależności od etapu rozwoju pracownika
Program warsztatu „Skuteczny manager”:
1. Kompetencje managerskie
- analiza zasobów- warsztat kompetencyjny
- autodiagnoza i budowanie świadomości silnych i słabszych (rozwojowych) stron
- jak skutecznie wpływać na zachowania pracowników
2. Najnowsze trendy, nowoczesne przywództwo
- rola lidera w nowoczesnym rozumieniu przywództwa
- różne style menedżerskie – ich zalety i wady
- zarządzanie zgodne z ideą turkusowych organizacji
3. Budowanie autorytetu Lidera
- jak wzmacniać swój autorytet managerski?
- 4 style budowania autorytetu w skutecznym zarządzaniu
4. Budowanie, zarządzanie i rozwijanie efektywnego zespołu
- etapy rozwoju – cztery poziomy dojrzałości pracownika i momenty krytyczne w rozwoju
- wzmacnianie poprzez udzielanie pochwał, docenianie, powierzanie zadań i stanowisk
- wspieranie innych w rozwoju-dbanie o rozwój pracowników jako zadanie dla managera
- kiedy wybrać trening, konsulting, coaching, mentoring ? Praktyczne wskazówki, które działania są najskuteczniejsze w różnych sytuacjach
5. Motywowanie, zaangażowanie, odpowiedzialność i współodpowiedzialność w zespole
- motywacja i automotywacja- jak powstaje, skąd ją czerpać i rozwijać?
- motywatory finansowe i pozafinansowe
- praktyczne wskazówki jak sprawić, żeby ludzie w Twoim zespole chcieli działać?
- idea „złotego kręgu” w procesie pobudzania motywacji i automotywacji
- bazowanie na tym, co nas łączy, czyli współpraca oparta na wspólnych celach i wartościach
6. Skuteczna komunikacja managera z zespołem
- narzędzia efektywnej komunikacji
- różne typy osobowości i wynikające z tego style komunikacyjne – jak je rozpoznać i jak docierać do różnych typów?
- jeźdźcy apokalipsy – pułapki i zakłócenia w komunikacji, na jakie aspekty komunikacji w zespole manager powinien być szczególnie czujny?
- jaką rolę w budowaniu porozumienia w zespole ma konstruktywna komunikacja?
7. Delegowanie jest sztuką
- prowadzenie rozmowy delegującej z pracownikiem – najważniejsze zasady i ćwiczenia praktyczne
- jak delegować, aby mieć jasność w kwestii wyegzekwowania rezultatów?
- ustalenie sposobu oceny realizacji zlecanego zadania
8. Informacja zwrotna
- budowanie kultury efektywnego i uczciwego feedbacku- baza praktycznych sposobów na udzielanie rozwojowej i korygującej informacji zwrotnej
- metoda FUO, FUKO i FUKO+, czyli jak wpływać na innych i sprawić, by ludzie chcieli przyjmować feedback i modyfikować swoje zachowania
- technika SSC – Stop, Start, Continue
- indywidualna gotowość i „pojemność” współpracowników na informację zwrotną
9. Trudne rozmowy managerskie
- konstruktywna krytyka oraz stawianie granic w sytuacjach trudnych (np. oporu, niezgody)
- jak przekazywać trudne i niepopularne informacje?
- jak być szefem swoich wcześniejszych „kolegów z zespołu”, czyli jak zachować równowagę między dobrymi relacjami a zadaniami?
- umiejętność rozpoznawania i zarządzania pięcioma dysfunkcjami pracy zespołowej w praktyce
10. Planowanie dalszego rozwoju w roli managera
- Action plan- jak w praktyce wykorzystać swoje zasoby, jakie cechy rozwijać, aby stać się bardziej skutecznym managerem?