Konstruktywna komunikacja i budowanie porozumienia – szkolenie stacjonarne 27 marca

  • 27.03.2025| szkolenie stacjonarne |

  • Czas szkolenia: 9.30 – 16.00 z przerwami

  • Warszawa

  • Trener Biznesu, Psycholog, Coach, HR Konsultant

  • Cena: 900 zł + 23 % VAT od osoby 

    W cenie szkolenia: materiały ze szkolenia w formie elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formie elektronicznej.

Jeśli chcesz:

  • Efektywnie porozumiewać się z innymi bez względu na sytuacje, zajmowane stanowisko, czy osobowość Twojego rozmówcy
  • Konstruktywnie udzielać informacji zwrotnej i nie podcinać skrzydeł swoim rozmówcom
  • Świadomie kreować pozytywne relacje z innymi
  • Budować porozumienie unikając konfliktów i nieporozumień

Korzyści dla uczestników szkolenia: „Konstruktywna komunikacja”:

  • Dowiesz się jak wykorzystując odpowiednie techniki budować porozumienie i współpracę
  • Zrozumiesz dlaczego z niektórymi osobami znajdujesz wspólny język podczas gdy z innymi nie możesz dojść do porozumienia
  • Dowiesz się jak rozmawiać z osobami mającymi zupełnie odmienne sposoby myślenia i widzenia świata
  • Nauczysz się efektywnie komunikować innym co myślisz i czego potrzebujesz
  • Dowiesz się jak wykorzystując konstruktywną komunikację egzekwować i zwiększać skuteczność swoją i innych
  • Okryjesz co Cię ogranicza, jakie są Twoje silne strony w komunikacji a które obszary warto doskonalić

W celu zaangażowania uczestników, wzmocnienia i przyspieszenia procesu uczenia, podczas warsztatów stosowane są różnorodne metody warsztatowe:

  • ćwiczenia i symulacje praktyczne
  • grupowe dyskusje moderowane, burze mózgów
  • prace w małych grupach, ćwiczenia w parach
  • możliwość nagrywania scenek
  • gry symulacyjne
  • mini wykłady
  • interesujące prezentacje multimedialne, filmy, scenki obrazujące omawiane zagadnienie
  • studia przypadków (analiza przypadków z praktyki biznesowej)
  • testy, quizy i kwestionariusze
  • feedback trenera
  • omówienia trenerskie i wyciąganie praktycznych wniosków.

Program warsztatu „Konstruktywna komunikacja i budowanie porozumienia”:

1. Czym jest konstruktywna komunikacja interpersonalna?

  • Struktura komunikatu – w jaki sposób się komunikujemy?
  • Nadawanie intencji vs. interpretacja komunikatów – co powoduje, że z jednymi natychmiast znajdujemy ‘wspólny język’, zaś z innymi nie możemy się porozumieć?
  • Jaką rolę w budowaniu porozumienia ma konstruktywna komunikacja?

2. Elementy komunikacji wspierające budowanie dobrych relacji

  • Narzędzia aktywnego słuchania – Co to znaczy aktywnie słuchać?
  • Tajemnicza moc pytań – rodzaje i funkcje pytań w budowaniu relacji i porozumienia
  • Psycholingwistyka jako narzędzie skutecznej komunikacji – słowa mają moc!
  • Struktury językowe oddziałujące na podświadomość – jak zwiększyć siłę komunikatu stosując przemyślane struktury wypowiedzi.

3. Co nam przeszkadza w budowaniu porozumienia i jak stawić temu czoła?

  • Bariery komunikacyjne: fizyczne, psychologiczne, wewnętrzne
  • Postawy życiowe wg Harrisa i ich rola postaw w kształtowaniu relacji z innymi – co myślisz o sobie i innych i jaki to ma wpływ na relacje z otoczeniem?
  • Transakcje komplementarne w komunikacji i ich wpływ na budowanie porozumienia.

4. Sposoby myślenia i style komunikowania się innych ludzi

  • Identyfikacja stylów komunikowania się własnych i cudzych (autodiagnoza)
  • Sposoby komunikowania się – czyli co i jak do kogo mówić
  • Jak rozpoznawać poszczególne style, i jak wykorzystać tą wiedzę na co dzień?

5. Konstruktywna krytyka oraz stawianie granic w sytuacjach trudnych

  • Komunikat JA, jego znaczenie i zastosowanie w sytuacji dawania konstruktywnej informacji zwrotnej
  • Jak wpływać na innych i sprawić, by ludzie chcieli przyjmować feedback i modyfikować swoje zachowania

6. Informacja zwrotna (feedback i feedforward) jako narzędzie budujące porozumienie

  • Budowanie kultury efektywnego i uczciwego feedbacku
  • Baza praktycznych sposobów na udzielanie rozwojowej i korygującej informacji zwrotnej
  • Techniki SSC- Stop, Start, Continue, kanapka, FUKO- ich skuteczność, kiedy i jak je wykorzystywać w praktyce
  • Indywidualna gotowość i „pojemność” współpracowników na informację zwrotną
  • Jak zwiększać otwartość na dawanie i przyjmowanie informacji zwrotnej- informacja zwrotna traktowana jak „prezent”.

7. Budowanie porozumienia w praktyce

  • Uczciwa odpowiedź na pytanie „Chcesz mieć rację, czy relację?”
  • Małe zmiany, które powodują dużą różnicę, czyli na co warto zwracać uwagę w codziennej komunikacji, żeby budować autentyczne porozumienie
  • NVC – Porozumienie bez przemocy wg. Marshalla Rosenberga, praktycznie o języku pokoju w świecie konfliktów.

8. Moje kluczowe kompetencje w konstruktywnej komunikacji

  • Autodiagnoza silnych i słabszych (rozwojowych) stron
  • Action plan- jak w praktyce wykorzystać swoje zasoby, jakie cechy rozwijać, aby skuteczniej się komunikować?
Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
Konstruktywna komunikacja i budowanie porozumienia – szkolenie stacjonarne 27 marca
  • Data szkolenia:

    27.03.2025| szkolenie stacjonarne |

  • Cena: 900 zł + 23 % VAT od osoby 

    W cenie szkolenia: materiały ze szkolenia w formie elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formie elektronicznej.

Dane zgłaszającego do faktury
Zwolnienie z podatku VAT pobierz wzór oświadczenia
Wysyłka faktury
Osoby zgłoszone na szkolenie
Osoba kontaktowa
Warunki uczestnictwa w szkoleniu CWPP (Centrum Wiedzy Prawno-Podatkowej)
  • CWPP Al. Jerozolimskie 123a 02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79, 601 365 819
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję