KONFERENCJA PRAWO PRACY 2025 – zmiany w przepisach, najnowsze orzecznictwo, interpretacje oraz wyjaśnienie wątpliwości – udział online

  • 14-15 IV 2025 | szkolenie| Udział Online|

  • Czas konferencji: 9.00 – 16.30 z przerwami

  • Warszawa, Warsaw Presidential Hotel***** (dawny Hotel Marriott)

  • Wykładowcy: Elżbieta Młynarska – Wełpa, Prof. dr hab. Monika Gładoch, Prof. UJ dr hab. Marcin Wujczyk, adw. Piotr Wojciechowski, Monika Wacikowska, r.pr. Katarzyna Sarek – Sadurska oraz inni (wkrótce podamy nazwiska)

  • Cena udziału w konferencji online na żywo:

    1190 zł + 23 % VAT od osoby za dwa dni 

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w konferencji w formie elektronicznej.

Szanowni Państwo,

Z wielką przyjemnością zapraszamy Państwa na kolejną edycję Konferencji dla działów Kadr.

Zagadnienia merytoryczne omawiane podczas spotkania kierujemy do Specjalistów, Praktyków ds. Kadr, Dyrektorów oraz Kierowników działów personalnych, HR Business Partnerów oraz wszystkich osób, które zajmują się prawem pracy.

Nieustanne zmiany przepisów i pojawiające się kłopoty interpretacyjne często trudnych rozwiązań prawnych w obszarze pracy działów kadrowych, zostaną omówione przez najwybitniejszych ekspertów prawa pracy w Polsce.

Odpowiemy na trudne pytania, które pojawiły się po zmianie przepisów, wyjaśnimy wątpliwości interpretacyjne, przedstawimy najnowsze orzecznictwo oraz stanowiska urzędowe. Opowiemy o zmianach przepisów w obszarze prawa pracy, które czekają pracodawców. Przekażemy Państwu konkretne rekomendacje i rozwiązania, które należy stosować w codziennej praktyce, aby nie narazić się na błędy. Podczas naszych konferencji zawsze istnieje możliwość aktywnego uczestnictwa, zadawania pytań, zgłaszania wątpliwości.

Będzie aktualnie, praktycznie, merytorycznie, intensywnie. Spotkajcie się Państwo z nami i skorzystajcie z doświadczenia oraz wiedzy praktycznej wybitnych ekspertów. 

Patronat medialny: 

 

 

 

WYKŁADOWCY KONFERENCJI:

 

Elżbieta Młynarska – Wełpa

Ekspertka ds. kadrowo-płacowych. Menedżer, konsultant i trener posiadający ponad 15-letnie doświadczenie w HR. Absolwentka Wydziału Zarządzania UW oraz studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania Personelem na Wydziale Psychologii UW oraz MBA dla HR w Akademii Koźmińskiego, a także licznych kursów i szkoleń z zakresu HR i prawa pracy. Doświadczenie menedżerskie zdobywała tworząc i zarządzając działami personalnymi w międzynarodowych korporacjach i firmach outsourcingowych. Odpowiadała zarówno za obszary administracji personalnej, wynagrodzenia i benefity w wewnętrznych działach HR, jak również za obsługę i relacje z klientami firm outsourcingowych oferujących usługi administracji kadrowo-płacowej. Wieloletni praktyk HR, łączący doświadczenie menedżerskie zdobyte w „dwóch światach HR: wewnętrznym i zewnętrznym”, ekspert w zakresie znajomości prawa pracy i naliczania wynagrodzeń, specjalizuje się w projektach doradczych z obszaru HR oraz szkoleniach z zakresu prawa pracy i list płac oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego.

Prof. dr hab. Monika Gładoch

Radca prawny, prof. UKSW dr hab. nauk prawnych, absolwentka prawa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, Kierownik Katedry Prawa Pracy WPiA Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, założycielka kancelarii M. Gładoch. Stypendystka Fundacji Batorego, odbyła staż naukowy na uniwersytecie J.W. Goethego we Frankfurcie nad Menem. Praktykowała w niemieckiej kancelarii adwokackiej specjalizującej się w prawie pracy. W latach 2016-2018 była wiceprzewodniczącą Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy. Skutecznie reprezentowała pracodawców przed Trybunałem Konstytucyjnym w sprawie zgodności z Konstytucją ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji. Uczestniczyła w szkoleniach i seminariach zorganizowanych przez Międzynarodową Organizację Pracy. Jest mediatorem w sporach zbiorowych ze związkami zawodowymi (m.in. w PLL „LOT” w 2018 r.). Monika Gładoch w rankingu „Gazety Prawnej” została uznana za jednego z pięćdziesięciu najbardziej wpływowych prawników w Polsce w 2012 r., 2013 r., 2016 r. i 2018 r. Otrzymała nagrodę „Złotego Paragrafu” (dziennika „Gazeta Prawna”) w kategorii najlepszy radca prawny 2018 roku. Autorka monografii, komentarzy oraz kilkudziesięciu artykułów z zakresu prawa pracy.

Prof. dr hab. Marcin Wujczyk

Radca prawny, pracuje jako profesor UJ w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wspólnik w Kancelarii Wardyński i Wspólnicy sp.k. Doktorat w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego (praca doktorska nt. ochrony prywatności pracownika). Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w prawie pracy i doradztwie HR. Zajmuje się indywidualnym i zbiorowym prawem pracy ze szczególnym uwzględnieniem praw pracowników do ochrony prywatności oraz współdziałania pracodawcy ze związkami zawodowymi. Doradza największym spółkom w Polsce w zakresie procedur zwolnień grupowych, transferu przedsiębiorstwa oraz postępowań antymobbingowych i antydyskryminacyjnych. Bezpośrednio wspiera w procesie decyzyjnym zarządy oraz dyrektorów personalnych spółek, w tym międzynarodowych. Academic Visitor na Uniwersytecie Oksfordzkim w latach 2014-2015. Organizacje: Okręgowa Izba Radców Prawnych w Krakowie, International Labour and Employment Relations Association (ILERA), International Society for Labour and Social Security Law, International Association of Young Lawyers (AIJA). Autor wielu publikacji z zakresu prawa pracy m. in. „Nowe formy zabezpieczenia roszczeń pracowników żądających przywrócenia do pracy”, „Praca zdalna – nowe regulacje w zakresie pracy poza biurem”, „Zapewnienie racjonalnych usprawnień dla pracownika z niepełnosprawnościami jako obowiązek pracodawcy”, „Kodeks Pracy. Komentarz” (współautor), „Zakaz dyskryminacji w prawie pracy. Rozważania porównawcze, de lege lata i de lege ferenda na gruncie polskich i brytyjskich przepisów antydyskryminacyjnych”, „Wypowiedzenie warunków pracy i płacy w umownym stosunku pracy”, „Prawo pracownika do ochrony prywatności”.

Adw. Piotr Wojciechowski 

Adwokat specjalizujący się w prawie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy. W latach 2004–2008 Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. W ramach działań Departamentu czynnie włączony we wszystkie jego prace o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym, współpracy międzynarodowej oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy na terenie kraju. Wcześniej pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Wykładowca prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autor licznych publikacji oraz uczestnik Konferencji związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy w praktyce.

Monika Wacikowska 

Prawnik, Specjalizująca się w Prawie Pracy, Czasie Pracy oraz Wynagrodzeniach od strony prawnej. Były pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy – ogólnopolski koordynator kontroli dotyczących czasu pracy prowadzonych przez Państwową Inspekcję Pracy. Członek grona prawników dokonujących wspólnych interpretacji PIP, Ministerstwa Transportu i ITD w zakresie przepisów o czasie pracy kierowców, konsultant zmian w zakresie przepisów o czasie pracy w zakładach opieki zdrowotnej. Szkoleniowiec z dużym ponad 20 – letnim doświadczeniem.  Autorka książki ,,Płace w orzecznictwie Sądu Najwyższego” oraz licznych publikacji z zakresu prawa pracy m.in. dla Wydawnictwa INFOR, C.H. Beck, Wiedza i Praktyka, Rzeczpospolita. Konsultant Portalu zajmującego się w doradztwem w zakresie prawa pracy.

Katarzyna Sarek-Sadurska

Radca prawny, Partnerka Zarządzająca kancelarii PEOPLE & LAW Jaroszewska-Ignatowska Sarek-Sadurska Sp. k. Wymieniona w TOP 25 Women Lawyers in Business na liście Forbes jako jedna z 25 najwybitniejszych prawniczek biznesu w 2024 r. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w wiodącej kancelarii prawa People & Culture w Polsce oraz jako Partner w jednej z firm z tzw. Wielkiej Czwórki. Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie HR. W szczególności w projektach dotyczących wynagrodzenia za pracę, w tym w wynagrodzeniu twórców, również zespołów IT, jawności wynagrodzeń oraz elastycznych form zatrudnienia (B2B). Wspiera pracodawców m.in. w restrukturyzacjach oraz przejęciach, a także w zakresie relacji ze związkami zawodowymi. Prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawach dotyczących mobbingu i dyskryminacji. Jest propagatorką idei paperless w obszarach HR. Dlatego skutecznie wdraża projekty digitalizacji dokumentacji pracowniczej. Doradza pracodawcom z sektora regulowanego (banki domy maklerskie, TFI, ubezpieczyciele, spółki giełdowe) w zakresie polityk wynagradzania oraz relacji z tzw. risk-takerami i wyższą kadrą menadżerską. Doradza również radom nadzorczym w zakresie relacji z członkami zarządów. Autorka licznych publikacji w czasopismach branżowych oraz publicystycznych. Jest też wysoko pozycjonowana w międzynarodowych rankingach prawników specjalizujących się w prawie pracy Legal 500.

Kolejni wykładowcy pojawią się wkrótce.

PROGRAM KONFERENCJI

14.IV – 1 DZIEŃ

8.30 – rejestracja uczestników

PANEL I

9.00 – 10.15 – Elżbieta Młynarska – Wełpa

Praktyczne problemy ze stosowaniem przepisów o uprawnieniach rodzicielskich.

1. Uzupełniający urlop macierzyński czyli świadczenie przysługujące nie tylko rodzicom wcześniaków:

a) zasady nabywania prawa

b) wymiar

c) niezbędna dokumentacja

2. Wnioskowanie przez pracownicę-matkę o uprawnienia rodzicielskie wg znowelizowanego rozporządzenia w sprawie wniosków dotyczących uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem oraz dokumentów dołączanych do takich wniosków.

3. Urlop rodzicielski dla pracownika-ojca dziecka:

a) różne możliwości dotyczące terminu na wykorzystanie 9 tygodni urlopu rodzicielskiego

b) łączenie urlopu z wykonywaniem pracy

c) wysokość należnego zasiłku macierzyńskiego.

4. Czy pracodawca może odmówić skrócenia urlopu wychowawczego?

10.15 – 10.35 – przerwa na kawę

PANEL II

10.35 – 12.00 Prof. UKSW dr hab. Monika Gładoch

Zmiany w kodeksowej definicji mobbingu – czym jest mobbing a czym nie? Nowe obowiązki pracodawców.

12.00 – 12.20 – przerwa na kawę

PANEL III

12.20 – 13.30 Prof. UJ dr hab. Marcin Wujczyk

Nowe regulacje w zakresie jawności wynagrodzeń – jak wyzwania czekają pracodawców?

  • Czy kandydaci na pracowników będą mieli prawo dowiedzieć się ile będą zarabiać w przyszłości?
  • Czy pracodawca będzie musiał udzielić pracownikom informacji jakie zarobki otrzymują ich koledzy?
  • Jak będzie wyglądało raportowanie luki płacowej?
  • Jakie działania będzie musiał podjąć pracodawca w razie zidentyfikowania nierówności w wynagrodzeniach?
  • Jakie regulacje wewnętrzne będzie trzeba wprowadzić by zapewnić zgodność z nowymi przepisami?

13.30 – 14.20 – przerwa na obiad

PANEL IV

14.20 – 16.00 – Monika Wacikowska

Aktualne zagadnienia prawa pracy budzące wątpliwości pracodawców – najnowsze orzecznictwo, stanowiska urzędowe i prawidłowe interpretacje.

  1. Czy pracownik może nie wyrazić zgody na zwolnienie go z obowiązku wykonywania pracy w okresie wypowiedzenia?
  2. Jaka są różnice pomiędzy dokumentacją pracowniczą pracowników pracujących zdalnie, a pozostałych pracowników oraz na czym polega różnica pomiędzy dokumentacją pracowników, którzy pracują zdalnie okazjonalnie, a dokumentacją pozostałych pracowników?
  3. Czy pracodawca ma prawo kontrolować trzeźwość wszystkich pracowników firmy (także biurowych)?
  4. Jak należy postąpić z wnioskiem pracownika składanym w postaci elektronicznej, jeśli dokumentacja pracownika jest prowadzona w postaci papierowej – kiedy taki wniosek może być przechowywany elektronicznie, a kiedy trzeba go wydrukować?
  5. Czy można prowadzić dokumentację elektroniczną wyłącznie dla pracowników nowo zatrudnianych, a dla pozostałych w postaci papierowej? Oraz czy można przeprowadzać elektronizację dokumentacji etapami – np. dla poszczególnych działów?
  6. Czy w umowie „na zastępstwo” należy wskazywać termin jej zakończenia?
  7. W jakich okolicznościach można wypowiedzieć lub rozwiązać umowę o pracę pracownikowi „chronionemu”?
  8. Czy można rozwiązać umowę o pracę pracownikowi, który w ramach swoich obowiązków prowadzi samochód służbowy, jeśli pracownikowi zostało odebrane prawo prowadzenia pojazdów na 3 miesiące?
  9. Czy można zobowiązać pracowników do tego, aby w konkretnych miesiącach lub okresach korzystali z urlopów wypoczynkowych – np, w lipcu lub w okresie między świątecznym?
  10. Jak postąpić w sytuacji, gdy pracownik zachoruje w dniach, które pracodawca wyznaczy jako wolne w związku ze świętami przypadającymi w 2025 r. w sobotę?
  11. Czy można wprowadzić dwa terminy wypłaty wynagrodzenia – np. ostatni dzień miesiąca dla wynagrodzenia zasadniczego oraz 10 dzień kolejnego miesiąca dla zmiennych składników wynagrodzenia – np. wynagrodzenia i dodatków za nadgodziny?
  12. Kiedy i jakie dokumenty z teczki osobowej należy opatrywać podpisem lub pieczęcią pracodawcy?
  13. Czy pracownik musi podpisywać ewidencję czasu pracy?
  14. Czy w regulaminie pracy musi być wskazane miejsce i czas wypłaty wynagrodzenia, jeśli wszyscy pracownicy otrzymują wynagrodzenia przelewem na konto bankowe?
  15. Czy pracodawca może żądać od pracownika naprawienia szkody, która powstała na skutek zalania przez pracownika komputera służbowego albo zagubienia takiego komputera?
  16. Czy pracodawca może wymagać od pracownika wykorzystania urlopu w terminie zaplanowanym w planie urlopowym albo czy może pracownikowi odmówić udzielenia urlopu w takim zaplanowanym terminie?
  17. Czy pracodawca i pracownik mogą uzgodnić wypłatę ekwiwalentu za urlop, który się pracownikowi może przedawnić?
  18. Jakie pracodawca ma mechanizmy, którymi może zachęcić pracowników do wykorzystywania urlopów w danym roku oraz do wykorzystywania urlopów zaległych?
  19. Czy można odwołać pracownika z urlopu rodzicielskiego, jeśli pracodawca stwierdzi, że pracownik wykonuje pracę podczas tego urlopu dla innego pracodawcy?
  20. Jak należy postąpić w sytuacji, gdy pracownik po podpisaniu umowy o pracę nie stawia się w pracy?
  21. Inne ciekawe problemy.

15.IV – 2 DZIEŃ

PANEL I

9.00 – 10.30 – adw. Piotr Wojciechowski

Prawo Pracy w okresie przemian mentalno – kulturowych – współczesne wyzwania oraz najczęstsze problemy związane z czasem pracy.

  • Czy obecnie obowiązujące prawo pracy wychodzi naprzeciw potrzebom kolejnych pokoleń?
  • Normy czasu pracy- czy można je przerywać, przesuwać, rola okresów rozliczeniowych, jak sobie z tym radzić?
  • Zarządzanie pracownikiem na odległość a przepisy o czasie pracy, przerwach, urlopach, bhp.
  • Urlopy wypoczynkowe – czy można udzielać na godziny, czy można przesuwać, przerywać, dzwonić?
  • Udzielanie czasu wolnego – siłą wyższa, urlop opiekuńczy, krew i inne usprawiedliwione i nieusprawiedliwione nieobecności – jak tym zarządzać?

10.30 – 11.00 – przerwa na kawę

PANEL II

11.00 – 13.00 – r.pr. Katarzyna Sarek – Sadurska

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników oraz zmiana warunków pracy lub płacy w 2025 roku.

13.00 – 13.45 przerwa na obiad

PANEL III

13.45 – 15.00 – Studium trudnych przypadków z zakresu szeroko pojętej problematyki prawa pracy.

15.00 – 15.15 – przerwa na kawę

PANEL IV

15.15 – 16.30 – Pozostałe planowane zmiany na 2025 rok.

  • regulacje dla układów zbiorowych pracy i porozumień zbiorowych
  • dofinansowanie dla przedsiębiorców za zatrudnienie osoby, poszukującej pracy, która ukończyła 60 czy 65 lat
  • medycyna pracy – nowe obowiązki i badania pracowników
  • zmiany zasad kontroli zwolnień lekarskich
  • nowy urlop wypoczynkowy
  • nowe proponowane zasady ustalania stażu pracy oraz jego wpływ na uprawnienia pracownicze
  • pytania uczestników z szeroko pojętej problematyki prawa pracy
Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
KONFERENCJA PRAWO PRACY 2025 – zmiany w przepisach, najnowsze orzecznictwo, interpretacje oraz wyjaśnienie wątpliwości – udział online
  • Data szkolenia:

    14-15 IV 2025 | szkolenie| Udział Online|

  • Cena udziału w konferencji online na żywo:

    1190 zł + 23 % VAT od osoby za dwa dni 

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w konferencji w formie elektronicznej.

Dane zgłaszającego do faktury
Zwolnienie z podatku VAT pobierz wzór oświadczenia
Wysyłka faktury
Osoby zgłoszone na szkolenie
Osoba kontaktowa
Warunki uczestnictwa w szkoleniu CWPP (Centrum Wiedzy Prawno-Podatkowej)
  • CWPP Al. Jerozolimskie 123a 02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79, 601 365 819
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję