KONFERENCJA PŁACE 2024/2025 – bieżące problemy oraz nowe wyzwania na 2025 rok – online 13 grudnia

  • 13.XII.2024 | szkolenie| Udział Online | 

  • Czas konferencji: 9.30 – 16.30 z przerwami

  • Możliwość aktywnego uczestnictwa, zadawania pytań wykładowcom.

  • Wykładowcy: r.pr. Justyna Zając -Wysocka, r.pr. Michał Szuszczyński, Joanna Stolarek, Elżbieta Młynarska – Wełpa, r.pr. Anna Stokłosa

  • Cena udziału w konferencji online na żywo:

    690 zł + 23 % VAT od osoby za jeden dzień

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w konferencji.

Patronat medialny: 

 

 

 

WYKŁADOWCY KONFERENCJI:

r.pr. Justyna Zając -Wysocka

Radca prawny, doradca podatkowy, doktorantka w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, prezes zarządu w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych, Wiceprzewodnicząca Małopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ekspert Polskiej Izby Turystyki i członek Europejskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych i Touroperatorów (ECTAA). Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm doradczych. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego z siedzibą w Krakowie. Członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association). Uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawnopodatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się również opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowoadministracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz wykładowcą problematyki VAT. Została uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking „Dziennika Gazety Prawnej”).

r.pr. Michał Szuszczyński 

Radca prawny i Wspólnikiem w Kancelarii Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy, świadczącej doradztwo prawne w obszarze prawa HR dla pracodawców. Doradza polskim i zagranicznym Klientom w obszarze indywidualnego oraz zbiorowego prawa pracy, specjalizując się w zagadnieniach związanych z czasem pracy, działalnością konkurencyjną oraz czynami nieuczciwej konkurencji ze strony pracowników, a także relacjami ze związkami zawodowymi. Jest pełnomocnikiem procesowym przed sądami pracy wszystkich instancji oraz przed Sądem Najwyższym, sporządza opinie i ekspertyzy prawne z zakresu prawa pracy oraz prowadzi szkolenia i seminaria poświęcone zagadnieniom prawa pracy.

Elżbieta Młynarska – Wełpa

Ekspertka ds. kadrowo-płacowych. Menedżer, konsultant i trener posiadający ponad 15-letnie doświadczenie w HR. Absolwentka Wydziału Zarządzania UW oraz studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania Personelem na Wydziale Psychologii UW oraz MBA dla HR w Akademii Koźmińskiego, a także licznych kursów i szkoleń z zakresu HR i prawa pracy. Doświadczenie menedżerskie zdobywała tworząc i zarządzając działami personalnymi w międzynarodowych korporacjach i firmach outsourcingowych. Odpowiadała zarówno za obszary administracji personalnej, wynagrodzenia i benefity w wewnętrznych działach HR, jak również za obsługę i relacje z klientami firm outsourcingowych oferujących usługi administracji kadrowo-płacowej. Wieloletni praktyk HR, łączący doświadczenie menedżerskie zdobyte w „dwóch światach HR: wewnętrznym i zewnętrznym”, ekspert w zakresie znajomości prawa pracy i naliczania wynagrodzeń, specjalizuje się w projektach doradczych z obszaru HR oraz szkoleniach z zakresu prawa pracy i list płac oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego.

Joanna Stolarek

Starsza Prawniczka w Kancelarii Raczkowski |Doradca podatkowy |Certyfikowany Officer Compliance. Od 2004 roku wspiera klientów w People & Culture, ze szczególnym uwzględnieniem podatku dochodowego od osób fizycznych, ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. Specjalizuje się zwłaszcza w: programach motywacyjnych opartych na akcjach / udziałach / pochodnych instrumentach finansowych, organizowanych zarówno przez polskie spółki jak i spółki zagraniczne, wdrażaniu efektywnych podatkowo i ubezpieczeniowo systemów wynagradzania (w szczególności opartych na działalności gospodarczej czy transferze praw autorskich z wykorzystaniem 50% kosztów uzyskania przychodów), międzynarodowych oddelegowaniach do / z Polski, ocenie konsekwencji podatkowych i ubezpieczeniowych związanych z zapewnianiem pracownikom dodatkowych świadczeń pozapłacowych, pracy zdalnej, ocenie skutków podatkowych i ubezpieczeniowych związanych z zakończeniem współpracy. W 2017 r. Pani Joanna zajęła 2. miejsce w kategorii „PIT” w Rankingu Firm i Doradców Podatkowych Dziennika Gazety Prawnej.Członkini Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan. Joanna jest Członkiem Zarządu Stowarzyszenia „Instytut Wynagrodzeń”, którego partnerem strategicznym jest Kancelaria Raczkowski. Jest autorką licznych artykułów z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych i ubezpieczeń społecznych. Jest także współautorką książki „Systemy zarządzania zgodnością. Compliance w praktyce” wydanej nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer, w której – jako pierwsza w Polsce – poruszyła tematykę zarządzania zgodnością w obszarze podatków.

r.pr. Anna Stokłosa

Radca Prawny. Dyrektor ds. doradztwa prawa pracy w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych. Specjalista prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i ochrony danych osobowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych UJ. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w kwestiach związanych ze stosowaniem prawa pracy, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach sądowych. Prowadzi procesy w sprawach z zakresu prawa pracy, reprezentując przede wszystkim przedsiębiorców. Doświadczony szkoleniowiec zagadnień związanych z problematyką zatrudnienia.

PROGRAM KONFERENCJI

13.XII PŁACE – PODATKI 

9:00 – rejestracja uczestników

9.30 – 10.45 – PODATEK PIT W 2025 roku – wybrane problematyczne aspekty rozliczeń pracowników dokonywane przez płatnika

Płatnik PIT w praktyce – bieżące problemy

  • Ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy – obowiązki płatnika
  • Kwota wolna od podatku a sposób rozliczania PIT
  • Deklaracje podatkowe – wątpliwości dotyczące formularzy
  • Omówienie zasad postępowania płatnika po kontroli ZUS-u
  • Błędy w rozliczeniach podatkowych – jak prawidłowo wnieść korektę?
  • Praktyczny wymiar regulacji podatkowych – analiza bieżącego orzecznictwa.
  • Opodatkowanie świadczeń pracowniczych – nowe podejście organów skarbowych.

10.45 – 11.00 – przerwa na kawę

11.00– 12.00 – r.pr. Michał Szuszczyński – Radca Prawny, Wspólnik w Kancelarii Szuszczyński & Kamińska

Rozliczanie czasu pracy – najczęstsze kłopoty pracodawców 

  1. Czynności „przygotowawcze” do wykonywania pracy – czy należy płacić za czas przebierania się i robienia kawy?
  2. Kierownik „kodeksowy” i kierownik „wizytówkowy” – komu nie musimy płacić za nadgodziny?
  3. Przedstawiciele handlowi oraz serwisanci – dlaczego tak często po odejściu z pracy pozywają (skutecznie) byłego pracodawcę o nadgodziny?
  4. Pracownicy budowalni – połącz kropki: dlaczego nieprawidłowe określenie miejsca pracy skutkuje błędnym rozliczaniem czasu pracy?
  5. Praca w tzw. „wolne” soboty – skoro pracownik woli dostać „setki”, to trzeba mu udzielać innego dnia wolnego?

12.00 – 12.20 – przerwa na kawę

12.20 – 13.20 Joanna Stolarek – doradca podatkowy, Starszy Prawnik w Kancelarii Raczkowski, Członek Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan

Umowy B2B na celowniku – w świetle nowych planowanych uprawnień Państwowej Inspekcji Pracy i aktualnego podejścia organów skarbowych – ocena ryzyka dla pracodawców i pracowników

  • Wczoraj i dziś – jak planowane zmiany prawne wpłyną na możliwość przekwalifikowania umowy B2B na umowy o pracę (nowe uprawnienia PIP i Dyrektywa Platformowa)
  • Aktualne podejście organów skarbowych do umów o świadczenie usług – czego organy zaakceptować nie potrafią
  • Stosujesz umowy B2B lub planujesz to robić – 5 najczęstszych błędów, których musisz się wystrzegać

13.20– 14.00 – przerwa na obiad

14.00 – 15.00 – Elżbieta Młynarska – Wełpa – Rozliczenia Płac – w aspekcie podatkowo – składkowym – problemy praktyczne

  • Przychód zwolniony z oskładkowania a najnowsze stanowiska ZUS: posiłki finansowane przez pracodawcę, świadczenia związane z pracą zdalną, szkolenia dla osób niebędących pracownikami
  • Nowe spojrzenie okiem fiskusa na przychód ze stosunku pracy w odniesieniu do wynagrodzenia za polecenia pracownika do pracy, upominków i prezentów przekazywanych „z danej okazji” czy też świadczeń przyznawanych z ZFŚS
  • Rozliczenie korekty składek społecznych zapłaconych przez zleceniodawcę od wynagrodzenia byłego zleceniobiorcy w świetle interpretacji ogólnej MF
  • Świadczenia rzeczowe częściowo finansowane przez pracodawcę a zwolnienie składkowe

15.00 – 15.15 – przerwa na kawę

15.15 – 16.30 – r.pr. Anna Stokłosa Kontrola pracodawcy w 2025 roku – PIP, ZUS, US, PUODO – aspekty na które pracodawca powinien zwrócić szczególną uwagę

Kontrola PIP

Umowy o pracę zastępowane przez umowy cywilnoprawne

  • Ryzyko grzywny za zastąpienie umowy o pracę przez umowę cywilnoprawną.
  • Kluczowe zapisy umowy celem minimalizacji ryzyka.
  • Skutki zakwestionowania umowy cywilnoprawnej – podatkowe, ubezpieczeniowe oraz w obowiązkach pracodawcy.
  • Minimalna stawka godzinowa – formy potwierdzania liczby godzin realizacji zlecenia. Czy inspektor ma prawo żądać ewidencji przepracowanych godzin?

Kontrola prawidłowego wdrożenia PPK przez PIP.

  • Katalog wykroczeń, za które grozi grzywna.
  • Zakres kontroli PPK przez PIP.
  • Najczęstsze błędy pracodawców.

Kontrola wypłat wynagrodzenia dłużnikom alimentacyjnym – granice potrąceń należności alimentacyjnych, w tym nagroda roczna, świadczenia z ZFŚS oraz świadczenia pozapłacowe finansowane przez pracodawcę.

Kontrola dokumentacji pracowniczej pracownika.

  • Prawidłowa i kompletna ewidencja czasu pracy i dokumentacja czasu pracy
  • Kontrola prawidłowości prowadzenia akt osobowych, w tym obowiązek nowej teczki akt osobowych.
  • Kontrola kompletności teczki akt osobowych – check lista obligatoryjnych dokumentów.

Kontrola ZUS

Kontrola umów o dzieło przez ZUS.

  • Kluczowe zapisy umowy (jakich zapisów unikać, jakie wprowadzić do umowy) – przykłady oraz wzory.
  • Najnowsze orzecznictwo.
  • Case study, analiza przykładów uczestników
  • Konsekwencje zakwestionowania umowy o dzieło – co powinien zrobić pracodawca?

Kontrola ZFŚS

  • Kryterium socjalne – dokumentowanie oraz zasady stosowania.
  • Zwolnienie od oskładkowania – katalog świadczeń i limity zwolnień.

Kontrola zwolnień lekarskich pracownika

  • Obowiązki pracodawcy w związku z kontrolą zwolnienia lekarskiego.
  • Obowiązki pracodawcy w związku z zakwestionowaniem zwolnienia lekarskiego.

Zasiłek macierzyński.

  • Kontrola pozorności tytułu ubezpieczenia społecznego.
  • Kontrola zawyżenia podstawy wymiaru zasiłku.

Kontrola PUODO

Monitoring w zakładzie pracy.

  • Wdrożenie monitoringu – wzory zapisów i dokumentów.
  • Zabezpieczenie monitoringu – okres przechowywania.

Dokumentacja pracownika a RODO.

  • Dokumentacja pracownicza a ochrona danych – m.in. czy można przechowywać kopię dyplomu lub prawa jazdy?
  • Umowy powierzenia danych osobowych – m.in. czy podpisywać umowę powierzenia z medycyną pracy?

Wizerunek pracownika a RODO.

  • Zdjęcie pracownika a dane osobowe i prawo do wizerunku.
  • Reportaż z imprezy firmowej na stronie www lub Facebooku/Instagramie a zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

Obowiązek informacyjny.

  • Podstawa przetwarzania danych osobowych.
  • Okres przetwarzania danych osobowych, w tym termin usunięcia danych osobowych kandydatów do pracy.
  • Klauzula informacyjna dla osoby ubiegającej się o zatrudnienia – wzór.
  • Klauzula informacyjna dla pracownika – wzór.

Rejestr czynności przetwarzania – wzory wpisów dotyczących rekrutacji i zatrudnienia pracownika.

Dokumentacja ZFŚS a RODO

  • Okres przechowywania danych.
  • Omówienie zmian z 2019 r. w Ustawie o ZFŚS w związku z ochrona danych osobowych.

Środki techniczne i organizacyjne ochrony danych osobowych – jak zabezpieczyć dane osobowe przetwarzane w wersji papierowej i elektronicznej?

16.30 – zakończenie drugiego dnia konferencji

Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
KONFERENCJA PŁACE 2024/2025 – bieżące problemy oraz nowe wyzwania na 2025 rok – online 13 grudnia
  • Data szkolenia:

    13.XII.2024 | szkolenie| Udział Online | 

  • Cena udziału w konferencji online na żywo:

    690 zł + 23 % VAT od osoby za jeden dzień

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w konferencji.

Dane zgłaszającego do faktury
Zwolnienie z podatku VAT pobierz wzór oświadczenia
Wysyłka faktury
Osoby zgłoszone na szkolenie
Osoba kontaktowa
Warunki uczestnictwa w szkoleniu CWPP (Centrum Wiedzy Prawno-Podatkowej)
  • CWPP Al. Jerozolimskie 123a 02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79, 601 365 819
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję