Szanowni Państwo,
Z wielką przyjemnością zapraszamy Państwa na kolejną edycję Konferencji dla działów Kadr.
Zagadnienia merytoryczne omawiane podczas spotkania kierujemy do Specjalistów, Praktyków ds. Kadr, Dyrektorów oraz Kierowników działów personalnych, HR Business Partnerów oraz wszystkich osób, które zajmują się prawem pracy.
Nieustanne zmiany przepisów i pojawiające się kłopoty interpretacyjne często trudnych rozwiązań prawnych w obszarze pracy działów kadrowych, zostaną omówione przez najwybitniejszych ekspertów prawa pracy w Polsce.
Odpowiemy na trudne pytania, które pojawiły się po zmianie przepisów, wyjaśnimy wątpliwości interpretacyjne, przedstawimy najnowsze orzecznictwo oraz stanowiska urzędowe. Opowiemy o zmianach przepisów w obszarze prawa pracy, które czekają pracodawców. Przekażemy Państwu konkretne rekomendacje i rozwiązania, które należy stosować w codziennej praktyce, aby nie narazić się na błędy. Podczas naszych konferencji zawsze istnieje możliwość aktywnego uczestnictwa, zadawania pytań, zgłaszania wątpliwości.
Będzie aktualnie, praktycznie, merytorycznie, intensywnie. Spotkajcie się Państwo z nami i skorzystajcie z doświadczenia oraz wiedzy praktycznej wybitnych ekspertów.
Patronat medialny:
WYKŁADOWCY KONFERENCJI:
Elżbieta Młynarska – Wełpa
Ekspertka ds. kadrowo-płacowych. Menedżer, konsultant i trener posiadający ponad 15-letnie doświadczenie w HR. Absolwentka Wydziału Zarządzania UW oraz studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania Personelem na Wydziale Psychologii UW oraz MBA dla HR w Akademii Koźmińskiego, a także licznych kursów i szkoleń z zakresu HR i prawa pracy. Doświadczenie menedżerskie zdobywała tworząc i zarządzając działami personalnymi w międzynarodowych korporacjach i firmach outsourcingowych. Odpowiadała zarówno za obszary administracji personalnej, wynagrodzenia i benefity w wewnętrznych działach HR, jak również za obsługę i relacje z klientami firm outsourcingowych oferujących usługi administracji kadrowo-płacowej. Wieloletni praktyk HR, łączący doświadczenie menedżerskie zdobyte w „dwóch światach HR: wewnętrznym i zewnętrznym”, ekspert w zakresie znajomości prawa pracy i naliczania wynagrodzeń, specjalizuje się w projektach doradczych z obszaru HR oraz szkoleniach z zakresu prawa pracy i list płac oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego.
Prof. dr hab. Monika Gładoch
Radca prawny, prof. UKSW dr hab. nauk prawnych, absolwentka prawa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, Kierownik Katedry Prawa Pracy WPiA Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, założycielka kancelarii M. Gładoch. Stypendystka Fundacji Batorego, odbyła staż naukowy na uniwersytecie J.W. Goethego we Frankfurcie nad Menem. Praktykowała w niemieckiej kancelarii adwokackiej specjalizującej się w prawie pracy. W latach 2016-2018 była wiceprzewodniczącą Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy. Skutecznie reprezentowała pracodawców przed Trybunałem Konstytucyjnym w sprawie zgodności z Konstytucją ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji. Uczestniczyła w szkoleniach i seminariach zorganizowanych przez Międzynarodową Organizację Pracy. Jest mediatorem w sporach zbiorowych ze związkami zawodowymi (m.in. w PLL „LOT” w 2018 r.). Monika Gładoch w rankingu „Gazety Prawnej” została uznana za jednego z pięćdziesięciu najbardziej wpływowych prawników w Polsce w 2012 r., 2013 r., 2016 r. i 2018 r. Otrzymała nagrodę „Złotego Paragrafu” (dziennika „Gazeta Prawna”) w kategorii najlepszy radca prawny 2018 roku. Autorka monografii, komentarzy oraz kilkudziesięciu artykułów z zakresu prawa pracy.
Prof. dr hab. Marcin Wujczyk
Adw. Piotr Wojciechowski
Adwokat specjalizujący się w prawie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy. W latach 2004–2008 Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. W ramach działań Departamentu czynnie włączony we wszystkie jego prace o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym, współpracy międzynarodowej oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy na terenie kraju. Wcześniej pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Wykładowca prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autor licznych publikacji oraz uczestnik Konferencji związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy w praktyce.
Monika Wacikowska
Prawnik, Specjalizująca się w Prawie Pracy, Czasie Pracy oraz Wynagrodzeniach od strony prawnej. Były pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy – ogólnopolski koordynator kontroli dotyczących czasu pracy prowadzonych przez Państwową Inspekcję Pracy. Członek grona prawników dokonujących wspólnych interpretacji PIP, Ministerstwa Transportu i ITD w zakresie przepisów o czasie pracy kierowców, konsultant zmian w zakresie przepisów o czasie pracy w zakładach opieki zdrowotnej. Szkoleniowiec z dużym ponad 20 – letnim doświadczeniem. Autorka książki ,,Płace w orzecznictwie Sądu Najwyższego” oraz licznych publikacji z zakresu prawa pracy m.in. dla Wydawnictwa INFOR, C.H. Beck, Wiedza i Praktyka, Rzeczpospolita. Konsultant Portalu zajmującego się w doradztwem w zakresie prawa pracy.
Kolejni wykładowcy pojawią się wkrótce.
PROGRAM KONFERENCJI
14.IV – 1 DZIEŃ
8.30 – rejestracja uczestników
PANEL I
9.00 – 10.15 – Elżbieta Młynarska – Wełpa
Praktyczne problemy ze stosowaniem przepisów o uprawnieniach rodzicielskich.
10.15 – 10.35 – przerwa na kawę
PANEL II
10.35 – 12.00 Prof. UKSW dr hab. Monika Gładoch
Zmiany w kodeksowej definicji mobbingu – czym jest mobbing a czym nie? Nowe obowiązki pracodawców.
12.00 – 12.20 – przerwa na kawę
PANEL III
12.20 – 13.30 Prof. UJ dr hab. Marcin Wujczyk
Nowe regulacje w zakresie jawności wynagrodzeń – jak wyzwania czekają pracodawców?
13.30 – 14.20 – przerwa na obiad
PANEL IV
14.20 – 16.00 – Monika Wacikowska
Aktualne zagadnienia prawa pracy budzące wątpliwości pracodawców – najnowsze orzecznictwo, stanowiska urzędowe i prawidłowe interpretacje.
15.IV – 2 DZIEŃ
PANEL I
9.00 – 10.30 – adw. Piotr Wojciechowski
Prawo Pracy w okresie przemian mentalno – kulturowych – współczesne wyzwania oraz najczęstsze problemy związane z czasem pracy.
- Czy obecnie obowiązujące prawo pracy wychodzi naprzeciw potrzebom kolejnych pokoleń?
- Normy czasu pracy- czy można je przerywać, przesuwać, rola okresów rozliczeniowych, jak sobie z tym radzić?
- Zarządzanie pracownikiem na odległość a przepisy o czasie pracy, przerwach, urlopach, bhp.
- Urlopy wypoczynkowe – czy można udzielać na godziny, czy można przesuwać, przerywać, dzwonić?
- Udzielanie czasu wolnego – siłą wyższa, urlop opiekuńczy, krew i inne usprawiedliwione i nieusprawiedliwione nieobecności – jak tym zarządzać?
10.30 – 11.00 – przerwa na kawę
PANEL II
11.00 – 13.00 – Poprawne nawiązywanie i rozwiązywanie umów o pracę – praktyczne wskazówki jakich błędów nie popełniać.
13.00 – 13.45 przerwa na obiad
PANEL III
13.45 – 15.00 – temat w trakcie ustalenia
15.00 – 15.15 – przerwa na kawę
PANEL IV
15.15 – 16.30 – Najczęstsze błędy w przetwarzaniu danych osobowych w zatrudnieniu?
INFORMACJA W SPRAWIE NOCLEGU W HOTELU
Uczestnicy zainteresowani noclegiem w Warsaw Presidential Hotel (dawny Hotel Mariott)***** mogą liczyć na specjalną cenę. Aby ją otrzymać – prosimy o kontakt na e-mail: szkolenia@cwpp.pl