KONFERENCJA KADRY I PŁACE 2024 – stacjonarnie 20-21 czerwca

  • 20-21.VI.2024r. Stacjonarnie 

  • Czas konferencji: 9.30 – 16.30 z przerwami

  • Hotel Radisson Collection*****Warszawa

  • Wykładowcy: Monika Wacikowska, Monika Frączek, mec. Piotr Wojciechowski, dr Katarzyna Kalata, Elżbieta Młynarska – Wełpa, mec. Anna Kamińska, Anna Misiak, mec. Iza Gawryjołek, Kinga Miszyn

  • Cena udziału w konferencji stacjonarnie:

    1690 zł + 23 % VAT  od osoby za dwa dni przy zgłoszeniu do 30.IV

    1790 zł + 23 % VAT od osoby za dwa dni przy zgłoszeniu po 30.IV

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz papierowej, materiały piśmienne, certyfikat uczestnictwa w konferencji, udział w sesji pytań stolików eksperckich, serwis kawowy, bufet lunch.

    Podczas naszego wydarzenia Hotel Marriott przygotował cenę specjalną na nocleg w hotelu dla uczestników konferencji.

    W celu uzyskania więcej informacji prosimy o kontakt: szkolenia@cwpp.pl 

Szanowni Państwo,

Z wielką przyjemnością zapraszamy Państwa na kolejną edycję Konferencji dla działów Kadr i Płac 2024 roku.

Zagadnienia merytoryczne omawiane podczas spotkania kierujemy do Specjalistów, Praktyków ds. Kadr i Płac, Dyrektorów oraz Kierowników działów personalnych, HR Business Partnerów oraz wszystkich osób, które zajmują się prawem pracy oraz wynagrodzeniami pracowników.

Nieustanne zmiany przepisów i pojawiające się kłopoty interpretacyjne często trudnych rozwiązań prawnych w obszarze pracy działów kadrowo-płacowych, zostaną omówione przez najwybitniejszych ekspertów prawa pracy oraz wynagrodzeń w Polsce.

Odpowiemy na trudne pytania, który pojawiły się po zmianach przepisów w 2023 r.,  wyjaśnimy wątpliwości interpretacyjne, przedstawimy najnowsze orzecznictwo oraz stanowiska urzędowe. Podamy Państwu konkretne rekomendacje i rozwiązania które należy stosować w codziennej praktyce, aby nie narazić się na błędy. Możliwość aktywnego uczestnictwa, zadawania pytań, zgłaszania wątpliwości.

Będzie aktualnie, praktycznie, merytorycznie, intensywnie. Spotkajcie się Państwo z nami i skorzystajcie z doświadczenia oraz wiedzy praktycznej wybitnych ekspertów. 

Zapraszamy serdecznie Zespół CWPP 🙂

WYKŁADOWCY:

Monika Wacikowska – Prawnik, Specjalizująca się w Prawie Pracy, Czasie Pracy oraz Wynagrodzeniach od strony prawnej. Były pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy – ogólnopolski koordynator kontroli dotyczących czasu pracy prowadzonych przez Państwową Inspekcję Pracy. Członek grona prawników dokonujących wspólnych interpretacji PIP, Ministerstwa Transportu i ITD w zakresie przepisów o czasie pracy kierowców, konsultant zmian w zakresie przepisów o czasie pracy w zakładach opieki zdrowotnej. Szkoleniowiec z dużym doświadczeniem.  Autorka książki,,Płace w orzecznictwie Sądu Najwyższego” oraz licznych publikacji z zakresu prawa pracy m.in. dla Wydawnictwa INFOR, C.H. Beck, Wiedza i Praktyka, Rzeczpospolita. Konsultant Portalu zajmującego się w doradztwem w zakresie prawa pracy.

mec. Piotr Wojciechowski – Adwokat specjalizujący się w prawie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy. W latach 2004–2008 Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. W ramach działań Departamentu czynnie włączony we wszystkie jego prace o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym, współpracy międzynarodowej oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy na terenie kraju. Wcześniej pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Wykładowca prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autor licznych publikacji oraz uczestnik Konferencji związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy w praktyce.

Monika Frączek – Prawnik, przez 16 lat była głównym specjalistą w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Uczestniczka prac legislacyjnych w MPiPS i Parlamencie. Specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy, w szczególności dotyczących: prawidłowego zatrudniania pracowników, prawidłowego postępowania w razie konieczności zwolnienia pracownika, uprawnień pracowniczych, planowania i rozliczania czasu pracy, dokumentacji pracowniczej, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, problematyki pracy tymczasowej. Jest autorką wielu opracowań analitycznych i praktycznych z zakresu prawa pracy.

Elżbieta Młynarska – Wełpa – Ekspertka ds. kadrowo-płacowych. Menedżer, konsultant i trener posiadający ponad 15-letnie doświadczenie w HR. Absolwentka Wydziału Zarządzania UW oraz studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania Personelem na Wydziale Psychologii UW oraz MBA dla HR w Akademii Koźmińskiego, a także licznych kursów i szkoleń z zakresu HR i prawa pracy. Doświadczenie menedżerskie zdobywała tworząc i zarządzając działami personalnymi w międzynarodowych korporacjach i firmach  outsourcingowych. Odpowiadała zarówno za obszary administracji personalnej, wynagrodzenia i benefity w wewnętrznych działach HR, jak również za obsługę i relacje z klientami firm outsourcingowych oferujących usługi administracji kadrowo-płacowej. Wieloletni praktyk HR, łączący doświadczenie menedżerskie zdobyte w „dwóch światach HR: wewnętrznym i zewnętrznym”, ekspert w zakresie znajomości prawa pracy i naliczania wynagrodzeń, specjalizuje się w projektach doradczych z obszaru HR oraz szkoleniach z zakresu prawa pracy i list płac oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego.

Dr Katarzyna Kalata – Doktor nauk prawnych, radca prawny, założycielka HR LEX i Kancelarii Kalata, jako doktor nauk prawnych specjalizująca się w ubezpieczeniach społecznych i prawie pracy, kandydatka na Prezesa ZUS 2015 r. Dr Kalata przez wiele lat była kierownikiem działów personalnych, następnie Dyrektorem Działu HR w firmach polskich i międzynarodowych działających na dużą skalę. Była m.in. odpowiedzialna za pracę działu HR naliczającego miesięcznie ponad 50 000 wypłat. Praktyk z  20-letnim doświadczeniem w pracy i prowadzeniu działów personalnych oraz outsourcingu i autorką ponad 500 artykułów z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz współautorką 2 pozycji książkowych.  Komentarze oraz teksty dr Kalaty są publikowane w takich wydawnictwach, jak: Forbes, Rzeczpospolita, Infor, Gazeta Prawna, Puls Biznesu, Business Insider czy serwis money.pl.  Już jako założycielka i Prezes Zarządu HR Lex sp. z o.o. otworzyła kancelarię prawną specjalizującą się w prawie pracy i ubezpieczeniach społecznych. Łącząc wyjątkową ekspertyzę z wielu obszarów i wieloletnie doświadczenie z zakresu ubezpieczeń społecznych, prawa pracy, oraz wynagrodzeń, a także jako jedna z nielicznych w Polsce ekspertek rozliczania ZUS, przeliczania emerytur  a także prawnik w jednej osobie, dr Kalata przekazuje swoim studentom oraz słuchaczom unikalną wiedzę w ciekawy sposób, z właściwym sobie dystansem i poczuciem humoru.

mec. Anna Kamińska – Radca prawny, Wspólnik w Kancelarii Prawa Pracy Szuszczyński Kamińska. Od kilkunastu lat zajmuje się indywidualnym oraz zbiorowym prawem pracy, doradzając polskim i zagranicznym przedsiębiorcom w ich bieżącej działalności, a także w procesach przekształceń kapitałowych. W Kancelarii zajmuje się przede wszystkim kwestiami związanymi z polityką wynagrodzeń, ochroną danych osobowych, zatrudnianiem pracowników na stanowiskach kierowniczych i zarządczych, a także przeprowadzaniem audytów (due diligence) prawno pracowniczych. Miała okazję wielokrotnie doradzać pracodawcom prowadzącym restrukturyzację zatrudnienia, obejmującą zarówno programy dobrowolnych odejść, jak i zwolnienia grupowe, a także transfery zakładu pracy na innego pracodawcę. Reprezentuje Klientów w sporach prawno pracowniczych oraz w postępowaniach sądowych przeciwko ZUS. Autorka publikacji artykułów związanych z tematyką szeroko rozumianego prawa pracy.

Anna Misiak – Partner, Szef Zespołu Podatków Osobistych i Doradztwa dla Pracodawców MDDP, Doradca podatkowy, najlepszy ekspert w Polsce w kategorii PIT według Rankingu Firm Doradztwa Podatkowego dziennika Rzeczpospolita (2023). Wiceprzewodnicząca Krajowej Rady Doradców Podatkowych oraz Grupy CIT/PIT w Konfederacji Lewiatan. Członek Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ekspert w tematyce związanej z opodatkowaniem dochodów osób fizycznych, rezydencją podatkową, opodatkowaniem i rozliczaniem polskich oraz zagranicznych dochodów z pracy, kapitałów pieniężnych i  nieruchomości. Prowadzi projekty dotyczące m.in. restrukturyzacji podatkowej wynagradzania oraz zatrudniania personelu, świadczeń pracowniczych, wdrożenia oraz funkcjonowania programów motywacyjnych dla kadry zarządzającej. Wspomaga Klientów w zakresie deklarowania oraz rozliczania dochodów zagranicznych w Polsce, koordynuje projekty związane z rocznymi zeznaniami podatkowym w Polsce i za granicą. Reprezentuje Klientów przed organami podatkowymi w zakresie podatku PIT oraz podatku od spadków i darowizn. Autorka licznych publikacji z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych w krajowej i zagranicznej prasie codziennej oraz fachowej.

Iza Gawryjołek – Adwokat, Starsza Prawniczka w Kancelarii People & Law Jaroszewska-Ignatowska Sarek-Sadurska. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie prawa pracy, szczególnie w sprawach związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, w tym kadry menadżerskiej, tworzeniu i implementacji zakładowych regulacji pracowniczych, a także w opracowywaniu polityk i sprawozdań z wynagrodzeń spółek giełdowych. Reprezentuje pracodawców w postępowaniach, których przedmiotem są roszczenia wynikające ze stosunku pracy.

 

Kinga Miszyn – Senior Manager w MDDP Outsourcing. W MDDP Outsourcing odpowiada za rozwój i funkcjonowanie działu usług kadrowo-płacowych. Zarządza pełnym procesem kadrowo-płacowym ponad 100 spółek oraz 22-osobowym zespołem. Jest absolwentką Wydziału Ekonomii na Uniwersytecie w Łodzi. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Posiada 14-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem oraz procesami outsourcingowymi. Pracowała dla wielu dużych firm, gdzie z sukcesami budowała oraz rozwijała usługi zewnętrznej administracji płac i kadr. Najszersze doświadczenie zdobyła pracując w środowisku międzynarodowym, gdzie była m.in. odpowiedzialna za wdrażanie certyfikatów jakości ISO i ISAE oraz zasad bezpieczeństwa w przetwarzaniu danych RODO. Nadzoruję procesy w zakresie terminowości, zgodności z zasadami współpracy oraz obowiązującymi przepisami prawa. Zna wartość jaką dla przedsiębiorców wnoszą wysokiej jakości usługi kadrowo-płacowe. Ten obszar uważa za jeden z kluczowych czynników decydujących o sprawnym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, stwarzających pewne, stabilne warunki sprzyjające rozwojowi i ekspansji.

PROGRAM KONFERENCJI

20 CZERWIEC – 1 DZIEŃ

9:30 – rozpoczęcie konferencji, powitanie uczestników

PANEL I – godz. 9.40 – 10.40

Czas pracy 2024 r. – zasady zarządzania godzinami nadliczbowymi stacjonarnie i „na odległość” – mec. Piotr Wojciechowski

  • Charakter prawny normy dobowej i tygodniowej – gdzie zaczynają się nadgodziny?
  • Zasady prawidłowego zlecania nadgodzin –  ślady w dokumentacji.
  • Czy pracownik sam może sobie zlecić nadgodziny – granice ryzyk prawnych.
  • Nadgodziny w formule pracy zdalnej – praktyczne przykłady ich unikania.
  • Zasady rekompensaty pracy w godzinach nadliczbowych.

PANEL II 10.45-12.00

Prawo do świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego a dokumentacja płatnika zasiłków – Elżbieta Młynarska – Wełpa

  • Zasiłek macierzyński za okres urlopu rodzicielskiego dla pracownicy-matki dziecka a wnioski o urlop rodzicielski i wysokość zasiłku
  • Kiedy pracownik-ojciec może otrzymać zasiłek macierzyński w wysokości 81,5%?
  • Dokumentowanie prawa do zasiłku opiekuńczego i „dodatkowego” zasiłku opiekuńczego czyli nie kończąca się przygoda z ZUS Z-15A/B w ujęciu praktycznym
  • Umowa o pracę zawarta do dnia porodu – jakie dokumenty może złożyć pracownica, której zatrudnienie właśnie się kończy wraz z urodzeniem dziecka?
  • Czy ZUS nadal będzie kwestionował istnienie stosunku pracy po kolejnym wyrokach korzystnych dla pracownic i pracodawców?

Przerwa na kawę 12.00 – 12.20 

PANEL III 12.20 – 13.20

Przegląd najważniejszych orzeczeń i stanowisk urzędowych z zakresu prawa HR prawa HR oraz nadchodzących zmian dla działów kadrowo-płacowych – mec. Anna Kamińska

W ramach wystąpienia omówione zostaną wybrane z najnowszych orzeczeń sądów pracy i stanowisk urzędowych, które należy uwzględnić w codziennej pracy działów kadrowo-płacowych.

Odpowiemy na m.in. następujące wątpliwości:

  • czy nowemu pracownikowi możemy płacić więcej, niż „staremu”, gdy zmusza nas do tego sytuacja rynkowa?
  • czy można niechcący być mobberem i jaka jest rola pracodawcy?
  • czy pracodawca ma wpływ na to, co jego pracownicy piszą o firmie w internecie?
  • czy L4 wyprzedza zwolnienie na siłę wyższą?
  • czy możemy zmienić zamiar co do zatrudniania pracownika po okresie próbnym?
  • jakie duże zmiany czekają działy kadrowo-płacowe?

Przerwa na obiad 13.20 – 14.00

PANEL IV 14.00 – 15.00

Korekty składek ZUS– problemy, kwestie praktyczne (case studies) w rozliczeniach, aspekty związane z najnowszymi zmianami w przepisach – Dr Katarzyna Kalata

  • Wprowadzenie do składek ZUS
  • Przegląd składek ZUS i ich znaczenie.
  • Przepisy dotyczące korekt składek ZUS
  • Omówienie przepisów i najczęstszych błędów.
  • Procedura korekty składek ZUS
  • Jak dokonać korekty krok po kroku.
  • Case studies – realne przypadki
  • Analiza przypadków i najlepsze praktyki.
  • Najnowsze zmiany w przepisach
  • Zmiany legislacyjne i ich wpływ na rozliczenia.
  • Interaktywna sesja Q&A
  • Sesja pytań i odpowiedzi z uczestnikami.
  • Podsumowanie i zalecenia praktyczne
  • Wnioski i zalecenia dla praktyków.

Przerwa na kawę 15.00 -15.10

Panel V 15.10 – 16.30 Podatek dochodowy od osób fizycznych w 2024 roku – wybrane problematyczne aspekty rozliczeń pracowników – Anna Misiak

  • Rozliczanie dochodów z umów o pracę oraz zlecenia – podstawowe różnice w kontekście współpracy z polskimi nierezydentami podatkowymi i możliwe zagadnienia interpretacyjne a obowiązki płatnika PIT
  • Rezydencja podatkowa i stosowanie ulgi na powrót przez płatnika
  • Świadczenia dla kandydatów do pracy – jak je opodatkować? Jakie problemy mogą pojawić się w praktyce?
  • Zwrot wydatków za użytkowanie samochodu prywatnego w celach służbowych – przychód czy nie?
  • Akcje marketingowe z udziałem osób zatrudnionych – praktyczne problemy
  • Prezenty dla pracowników – PIT czy darowizna?

16.30 – zakończenie I dnia Konferencji

21 CZERWIEC – 2 DZIEŃ

PANEL I 9.30 -11.00

Nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy z pracownikiem – błędy, pułapki, zgodność z prawem 

  • Jak nowe przepisy wpłynęła na treść umowy o pracę i czy jest możliwe po zmianie przepisów, aby umowa na zastępstwo nie miała w sobie konkretnego terminu, do którego została zawarta.
  • Kiedy wprowadzenie pracy zdalnej musi znaleźć odzwierciedlenie w zapisach umowy o pracę, a kiedy pracy zdalnej nie powinno się wpisywać do umowy?
  • Jak ustalić miejsce pracy pracownika pracującego częściowo zdalnie i częściowo w siedzibie pracodawcy?
  • Na co należy uważać wpisując w umowie o pracę na okres próbny zamiar co do kolejnej umowy lub klauzulę o jej wydłużeniu?
  • Jak prawidłowo przygotować wypowiedzenie umowy na czas określony i jaki podać powód jej zakończenia?
  • Kiedy pracodawca ma obowiązek uzasadnić rozwiązanie umowy na okres próbny oraz nienawiązanie po okresie próbnym kolejnej umowy – i jak to prawidłowo zrobić?
  • Jakie roszczenia po zmianie przepisów przysługują pracownikowi z niezgodnego z przepisami rozwiązania umowy na czas określony, a jakie z tytułu rozwiązania umowy na czas nieokreślony oraz na okres próbny?
  • Czy pracownik, może domagać się zawarcia po okresie próbnym kolejnej umowy, jeśli wykaże, że umowa taka nie została z nim nawiązana niezgodnie z przepisami?
  • Czy umowa na zastępstwo rozwiązuje się automatycznie po powrocie pracownika zastępowanego do pracy czy trzeba ją wypowiedzieć – najczęściej popełniane błędy?
  • Czy rozwiązanie lub zmiana umowy o pracę pracownika zdalnego może być dokonana mailem?

Przerwa na kawę 11.00 – 11.15

PANEL III 12.15 – 13.15 Akta osobowe i informacja o warunkach zatrudnienia po zmianie przepisów – mec. Iza Gawryjołek

Akta osobowe po wdrożeniu przepisów o pracy zdalnej i kontroli trzeźwości

  • Jakie części powinna obejmować teczka osobowa?
  • Jakie dokumenty powinny znaleźć się w poszczególnych częściach?
  • Jakie dokumenty należy przechowywać poza teczką?

Informacja o warunkach zatrudnienia

  • Co należy wskazać w informacji?
  • Czego nie należy wskazywać?
  • Jak i kiedy ją przekazać?

PANEL III 12.15 – 13.15

Luka płacowa zgodnie z dyrektywą europejską z 2023 r. – jak pracodawca powinien przygotować się do wdrożenia przepisów w tym zakresie Monika Wacikowska

  • Czym jest luka płacowa i jak należy przygotować się do jej usuwania, zgodnie z dyrektywą europejską przyjętą w 2023 r.?
  • Jakie świadczenia oraz aspekty będą podlegały ocenie pod kątem luki płacowej?
  • Czym będzie taka sama praca lub praca o takiej samej wartości – przyjmowane do oceny pod kątem luki płacowej?
  • Co oznaczać będzie przejrzystość wynagrodzeń przed podjęciem zatrudnienia oraz w jego trakcie?
  • W jakich przypadkach możliwe będzie różnicowanie wynagrodzeń na takich samych stanowiskach?
  • Czy przepisy o luce płacowej obejmą także szczególne kategorie pracowników m.in. pracowników tymczasowych, studentów, praktykantów, stażystów i innych?
  • Czy luka płacowa będzie musiała być również usuwana w zakresie spółek powiązanych, holdingów czy podmiotów publicznych, dla których obowiązują te same przepisy wynagrodzeniowe?
  • Jakie pytania podczas rozmowy rekrutacyjnej będą niedozwolone w związku z usuwaniem luki płacowej?
  • Jakie będą uprawnienia pracownika dotkniętego luką płacową, jaka będzie wysokość odszkodowania z tego tytułu, jaki będzie okres przedawnienia roszczeń z tego tytułu oraz kto będzie obciążony kosztami postępowania sądowego w tym zakresie?
  • Kto będzie objęty ciężarem dowodowym w sprawach dotyczących luki płacowej?
  • Jaki będą kary dla pracodawców za naruszenia obowiązków w zakresie związanym z likwidacją luki płacowej?
  • Jakie obowiązki będą ciążyły na pracodawcach w związku z likwidacją luki płacowej (ustanowienie przejrzystości wynagrodzenia dla kandydatów do pracy oraz dla zatrudnionych, wdrożenie obsługi wniosków pracowników w związku z przejrzystością wynagrodzenia, ustalenie kryteriów stosowanych do określania poziomów wynagrodzenia i progresji wynagrodzenia, składanie/publikacja sprawozdań z wynagrodzeń).
  • Jak obowiązki związane z likwidacją luki płacowej wpłyną na przepisy o ochronie danych osobowych?

Przerwa na obiad 13.15 – 14.00

PANEL IV 14.00 – 15.30

Zmiana przepisów o uprawnieniach rodzicielskich i opiekuńczych – wciąż budzi pytania wątpliwości – Monika Frączek

Uprawnienia rodzicielskie i opiekuńcze – jak ich poprawnie udzielać pracownikowi? pytania pojawiające się po wprowadzeniu nowych przepisów.

  • Jakie są zasady korzystania ze zwolnienie od pracy z powodu działania siły wyższej w pilnych sprawach rodzinnych?
  • W jakiej sytuacji pracownik może skorzystać z tego zwolnienia?
  • W jakim wymiarze przysługuje to uprawnienie?
  • W jakiej postaci powinien być złożony wniosek i czy można wymagać jego uzasadnienia?
  • Gdzie przechowywać wnioski o zwolnienie z powodu działania siły wyższej i jak zaewidencjonować to zwolnienie?
  • Ważne stanowiska, jak poprawnie udzielać zwolnienia z powodu działania siły wyższej w pilnych sprawach rodzinnych? w tym:
  • Jak ustalić wymiar zwolnienia w godzinach, gdy pracownik zmieni wymiar etatu w trakcie roku kalendarzowego?
  • Jak poprawnie zaewidencjonować zwolnienie z powodu działania siły wyższej w pilnych sprawach rodzinnych i jak za nie poprawnie zapłacić?
  • Co się dziej, gdy w trakcie zwolnienia z powodu działania siły wyższej pracownik zachoruje?
  • Jak obliczyć wynagrodzenie/zasiłek chorobowy, gdy przed chorobą pracownik korzystał ze zwolnienia z powodu działania siły wyższej?
  • Na jakich zasadach pracownik może korzystać z urlopu opiekuńczego?
  • W jakim wymiarze przysługuje urlop opiekuńczy i w jakich sytuacjach pracownik może skorzystać z tego urlopu?
  • Z jakim wyprzedzeniem i w jakiej postaci składa się wniosek o urlop opiekuńczy?
  • Jakie dane pracownik musi podać we wniosku o taki urlop?
  • Czy urlop opiekuńczy wpływa na termin nabycia prawa do dodatku stażowego albo nagrody jubileuszowej? Czy ma wpływ na prawo do 13-tki?
  • Ważne stanowiska, jak poprawnie stosować urlop opiekuńczy? w tym:
  • Jakich danych można, a jakich nie można wymagać we wniosku o urlop opiekuńczy?
  • Czy można odmówić akceptacji wniosku o urlop opiekuńczy?
  • Co się stanie jeżeli w trakcie urlopu opiekuńczego pracownik zachoruje? Czy pracownikowi urlop opiekuńczy wtedy przepada? Czy pracownik może wycofać wniosek o urlop opiekuńczy? (stanowisko ZUS)
  • Jak obliczyć wynagrodzenie/zasiłek chorobowy, gdy przed chorobą pracownik korzystał z urlopu opiekuńczego?
  • Za jakie nieprawidłowości związane z urlopem opiekuńczym PIP może ukarać pracodawcę mandatem?
  • Na jakich zasadach korzysta się teraz z urlopu rodzicielskiego? (stanowiska MRiPS oraz ZUS-u)
  • Jak się wnioskuje o urlop rodzicielski i jakie oświadczenia oraz dokumenty trzeba złożyć?
  • Jak musi postąpić pracownica, żeby uzyskać zasiłek macierzyński w wysokości 81,5% wymiaru zasiłku? (omówienie przykładowego wniosku)
  • Na jakich zasadach pracownicy – rodzice mogą się dzielić urlopem rodzicielskim?
  • Na jakich zasadach pracownik może zrezygnować z urlopu rodzicielskiego?
  • Jaka ochrona przysługuje w okresie urlopu rodzicielskiego?
  • Jak się obecnie korzysta z urlopu ojcowskiego?
  • Jakie są nowe zasady dopuszczania do pracy po zakończeniu korzystania z urlopów z tytułu pełnienia funkcji rodzicielskich?
  • Na jakich zasadach pracownik może korzystać z obniżenia wymiaru etatu w okresie uprawnienia do urlopu wychowawczego?

PANEL V 15.30 -16.30

Digitalizacja akt osobowych –  wdrożenie e-teczki w firmie – wyzwania praktyczne – Kinga Miszyn

16.30 – zakończenie II dnia Konferencji

Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
KONFERENCJA KADRY I PŁACE 2024 – stacjonarnie 20-21 czerwca
  • Data szkolenia:

    20-21.VI.2024r. Stacjonarnie 

  • Cena udziału w konferencji stacjonarnie:

    1690 zł + 23 % VAT  od osoby za dwa dni przy zgłoszeniu do 30.IV

    1790 zł + 23 % VAT od osoby za dwa dni przy zgłoszeniu po 30.IV

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz papierowej, materiały piśmienne, certyfikat uczestnictwa w konferencji, udział w sesji pytań stolików eksperckich, serwis kawowy, bufet lunch.

    Podczas naszego wydarzenia Hotel Marriott przygotował cenę specjalną na nocleg w hotelu dla uczestników konferencji.

    W celu uzyskania więcej informacji prosimy o kontakt: szkolenia@cwpp.pl 

Dane zgłaszającego do faktury
Zwolnienie z podatku VAT pobierz wzór oświadczenia
Wysyłka faktury
Osoby zgłoszone na szkolenie
Osoba kontaktowa
Warunki uczestnictwa w szkoleniu CWPP (Centrum Wiedzy Prawno-Podatkowej)
  • CWPP Al. Jerozolimskie 123a 02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79, 601 365 819
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję