KONFERENCJA KADRY I PŁACE 2024/2025 – bieżące problemy oraz nowe wyzwania na 2025 rok – udział stacjonarny

  • 12-13.XII.2024 | szkolenie| Udział Stacjonarnie|

  • Czas konferencji: 9.30 – 16.30 z przerwami

  • Warszawa, Warsaw Presidential Hotel (dawny Hotel Marriott)

  • Wykładowcy: adw. Piotr Wojciechowski, Monika Wacikowska, r.pr. Łukasz Kuczkowski, r.pr. dr Dominika Dörre-Kolasa, r.pr. Izabela Dziubak-Napiórkowska, r.pr. Justyna Zając-Wysocka, r.pr. Michał Szuszczyński, Joanna Stolarek, Elżbieta Młynarska – Wełpa, r.pr. Anna Stokłosa

  • Cena udziału w konferencji stacjonarnie:

    1690 zł + 23 % VAT od osoby za dwa dni przy zgłoszeniu do 31.X

    1790 zł + 23 % VAT od osoby za dwa dni przy zgłoszeniu po 31.X

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz papierowej, materiały piśmienne, certyfikat uczestnictwa w konferencji, udział w sesji pytań stolików eksperckich, serwis kawowy, bufet lunch.

Szanowni Państwo,

Tradycyjnie z wielką przyjemnością zapraszamy Państwa na kolejną edycję Konferencji dla działów Kadr i Płac 2024/2025 roku.

Zagadnienia merytoryczne omawiane podczas spotkania kierujemy do Specjalistów, Praktyków ds. Kadr i Płac, Dyrektorów oraz Kierowników działów personalnych, HR Business Partnerów oraz wszystkich osób, które zajmują się prawem pracy oraz wynagrodzeniami pracowników.

Nieustanne zmiany przepisów i pojawiające się kłopoty interpretacyjne często trudnych rozwiązań prawnych w obszarze pracy działów kadrowo-płacowych, zostaną omówione przez najwybitniejszych ekspertów prawa pracy oraz wynagrodzeń w Polsce.

Odpowiemy na trudne pytania, który pojawiły się po zmianach przepisów, wyjaśnimy wątpliwości interpretacyjne, przedstawimy najnowsze orzecznictwo oraz stanowiska urzędowe, omówimy planowane zmiany w przepisach na rok 2025.

Podamy Państwu konkretne rekomendacje i rozwiązania, które należy stosować w codziennej praktyce, aby nie narazić się na błędy. Możliwość aktywnego uczestnictwa podczas Konferencji, zadawania pytań, zgłaszania wątpliwości.

Będzie aktualnie, praktycznie, merytorycznie, intensywnie. Spotkajcie się Państwo z nami i skorzystajcie z doświadczenia oraz wiedzy praktycznej wybitnych ekspertów. 

Patronat medialny: 

 

 

 

WYKŁADOWCY KONFERENCJI:

Adw. Piotr Wojciechowski 

Adwokat specjalizujący się w prawie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy. W latach 2004–2008 Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. W ramach działań Departamentu czynnie włączony we wszystkie jego prace o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym, współpracy międzynarodowej oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy na terenie kraju. Wcześniej pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Wykładowca prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autor licznych publikacji oraz uczestnik Konferencji związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy w praktyce.

Monika Wacikowska 

Prawnik, Specjalizująca się w Prawie Pracy, Czasie Pracy oraz Wynagrodzeniach od strony prawnej. Były pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy – ogólnopolski koordynator kontroli dotyczących czasu pracy prowadzonych przez Państwową Inspekcję Pracy. Członek grona prawników dokonujących wspólnych interpretacji PIP, Ministerstwa Transportu i ITD w zakresie przepisów o czasie pracy kierowców, konsultant zmian w zakresie przepisów o czasie pracy w zakładach opieki zdrowotnej. Szkoleniowiec z dużym doświadczeniem.  Autorka książki ,,Płace w orzecznictwie Sądu Najwyższego” oraz licznych publikacji z zakresu prawa pracy m.in. dla Wydawnictwa INFOR, C.H. Beck, Wiedza i Praktyka, Rzeczpospolita. Konsultant Portalu zajmującego się w doradztwem w zakresie prawa pracy.

r.pr. Łukasz Kuczkowski

Partner zarządzający w Kancelarii Raczkowski |Radca prawny | Executive MBA Od 2003 roku Pan mecenas wspiera klientów w sferze People & Culture, w tym w szczególności w zakresie prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, compliance oraz form zabezpieczenia emerytalnego pracowników.Specjalizuje się zwłaszcza w: zatrudnianiu i zwalnianiu kadry menedżerskiej, restrukturyzacjach pracowniczych, w tym zwolnieniach grupowych, układach zbiorowych pracy, relacjach ze związkami zawodowymi, zabezpieczeniu emerytalnym pracowników (PPK, PPE, itp.), compliance pracowniczym, przeciwdziałaniu mobbingowi i dyskryminacji. Wprowadził i rozwinął praktykę pracowniczych planów kapitałowych wraz z zagadnieniem ubezpieczeń społecznych. Wdraża nowe technologie do organizacji pracy, komunikacji i zarządzania kancelariami prawnymi. Jest rekomendowany przez międzynarodowy ranking The Legal 500 EMEA w dziedzinie prawa pracy oraz white-collar crime. Jest członkiem European Employment Lawyers Association. Autor licznych książek i artykułów z zakresu prawa pracy.

r.pr. dr Dominika Dörre-Kolasa

Partner w Kancelarii Raczkowski |Radca prawny |Doktor nauk prawnych. Od 2004 roku  jest adiunktem w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest cenionym wykładowcą na podyplomowych studiach z zakresu prawa pracy na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Wrocławskim gdzie wykłada problematykę ochrony danych osobowych w zatrudnieniu, dyskryminacji oraz wybranych aspektów zbiorowego prawa pracy. W Kancelarii wspiera klientów w zakresie prawa pracy, w tym w szczególności w zakresie ochrony dóbr osobistych, ze szczególnym uwzględnieniem mobbingu i dyskryminacji oraz ochrony danych osobowych w zatrudnieniu. Doradza międzynarodowym korporacjom oraz polskim pracodawcom. Jest cenionym szkoleniowcem, szczególnie specjalizującym się w warsztatach i szkoleniach: z zakresu RODO i ochrony prywatności, z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji w miejscu pracy, dla kadry zarządzającej oraz członków komisji antymobbingowych. Opracowuje projekty wewnątrzzakładowych źródeł prawa i prowadzi negocjacje ze związkami zawodowymi. Przeprowadza audyty zgodności z wymogami prawa i etyki w biznesie, a także doradza przy wdrażaniu nowych przepisów prawa, w szczególności zmian w kodeksie pracy i RODO. Ceniony ekspert w zakresie badania możliwości pozyskiwania i dopuszczalności wykorzystania danych osobowych pracowników.

r.pr. Izabela Dziubak – Napiórkowska

Radca prawny, Szef Praktyki Prawa Pracy w Kancelarii Kopeć & Zaborowski Adwokaci i radcowie prawni. Ekspert w zakresie szeroko pojętego prawa pracy, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnego oraz zbiorowego prawa pracy, jak również atypowych i elastycznych form zatrudnienia. W Kancelarii odpowiedzialna jest za kompleksową obsługę pracodawców w obrębie prawa HR od nawiązania stosunków pracy, bieżące doradztwo z zakresu obowiązków i uprawnień pracodawców po wsparcie w rozwiązywaniu stosunków pracy. Zajmuje się również reprezentowaniem pracodawców przed sądem we wszelkich sprawach z zakresu prawa pracy, w tym dotyczących zwolnień pracowników, zakazu konkurencji, konfliktu interesów, nierównego traktowania, dyskryminacji i mobbingu. Posiada wieloletnie doświadczenie, w tym z zakresu procesów restrukturyzacyjnych oraz przejść zakładów  pracy zdobyte w renomowanych kancelariach. Uczestniczyła w wielomilionowych transakcjach fuzji i przejęć, w tym „share deals”, „asset deals” i „joint ventures”, łącznie z prowadzeniem badań due diligence w obszarze prawa pracy. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Stypendystka programu Socrates-Erasmus na Uniwersytecie w Orleanie we Francji. Od 2015 r. jest radcą prawnym w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Otrzymała  wyróżnienie za wyniki zdobyte w trakcie aplikacji oraz wysokie wyniki z egzaminu zawodowego.

r.pr. Justyna Zając -Wysocka

Radca prawny, doradca podatkowy, doktorantka w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, prezes zarządu w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych, Wiceprzewodnicząca Małopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Ekspert Polskiej Izby Turystyki i członek Europejskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych i Touroperatorów (ECTAA). Wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm doradczych. Jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego z siedzibą w Krakowie. Członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association). Uczestnik licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawnopodatkowego oraz obsługi sporów podatkowych. Interesuje się również opodatkowaniem spółek kapitałowych oraz procedurą sądowoadministracyjną. Jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego oraz wykładowcą problematyki VAT. Została uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking „Dziennika Gazety Prawnej”).

r.pr. Michał Szuszczyński 

Radca prawny i Wspólnikiem w Kancelarii Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy, świadczącej doradztwo prawne w obszarze prawa HR dla pracodawców. Doradza polskim i zagranicznym Klientom w obszarze indywidualnego oraz zbiorowego prawa pracy, specjalizując się w zagadnieniach związanych z czasem pracy, działalnością konkurencyjną oraz czynami nieuczciwej konkurencji ze strony pracowników, a także relacjami ze związkami zawodowymi. Jest pełnomocnikiem procesowym przed sądami pracy wszystkich instancji oraz przed Sądem Najwyższym, sporządza opinie i ekspertyzy prawne z zakresu prawa pracy oraz prowadzi szkolenia i seminaria poświęcone zagadnieniom prawa pracy.

Elżbieta Młynarska – Wełpa

Ekspertka ds. kadrowo-płacowych. Menedżer, konsultant i trener posiadający ponad 15-letnie doświadczenie w HR. Absolwentka Wydziału Zarządzania UW oraz studiów podyplomowych z zakresu Psychologii Zarządzania Personelem na Wydziale Psychologii UW oraz MBA dla HR w Akademii Koźmińskiego, a także licznych kursów i szkoleń z zakresu HR i prawa pracy. Doświadczenie menedżerskie zdobywała tworząc i zarządzając działami personalnymi w międzynarodowych korporacjach i firmach outsourcingowych. Odpowiadała zarówno za obszary administracji personalnej, wynagrodzenia i benefity w wewnętrznych działach HR, jak również za obsługę i relacje z klientami firm outsourcingowych oferujących usługi administracji kadrowo-płacowej. Wieloletni praktyk HR, łączący doświadczenie menedżerskie zdobyte w „dwóch światach HR: wewnętrznym i zewnętrznym”, ekspert w zakresie znajomości prawa pracy i naliczania wynagrodzeń, specjalizuje się w projektach doradczych z obszaru HR oraz szkoleniach z zakresu prawa pracy i list płac oraz świadczeń z ubezpieczenia społecznego.

Joanna Stolarek

Starsza Prawniczka w Kancelarii Raczkowski |Doradca podatkowy |Certyfikowany Officer Compliance. Od 2004 roku wspiera klientów w People & Culture, ze szczególnym uwzględnieniem podatku dochodowego od osób fizycznych, ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. Specjalizuje się zwłaszcza w: programach motywacyjnych opartych na akcjach / udziałach / pochodnych instrumentach finansowych, organizowanych zarówno przez polskie spółki jak i spółki zagraniczne, wdrażaniu efektywnych podatkowo i ubezpieczeniowo systemów wynagradzania (w szczególności opartych na działalności gospodarczej czy transferze praw autorskich z wykorzystaniem 50% kosztów uzyskania przychodów), międzynarodowych oddelegowaniach do / z Polski, ocenie konsekwencji podatkowych i ubezpieczeniowych związanych z zapewnianiem pracownikom dodatkowych świadczeń pozapłacowych, pracy zdalnej, ocenie skutków podatkowych i ubezpieczeniowych związanych z zakończeniem współpracy. W 2017 r. Pani Joanna zajęła 2. miejsce w kategorii „PIT” w Rankingu Firm i Doradców Podatkowych Dziennika Gazety Prawnej.Członkini Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan. Joanna jest Członkiem Zarządu Stowarzyszenia „Instytut Wynagrodzeń”, którego partnerem strategicznym jest Kancelaria Raczkowski. Jest autorką licznych artykułów z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych i ubezpieczeń społecznych. Jest także współautorką książki „Systemy zarządzania zgodnością. Compliance w praktyce” wydanej nakładem wydawnictwa Wolters Kluwer, w której – jako pierwsza w Polsce – poruszyła tematykę zarządzania zgodnością w obszarze podatków.

r.pr. Anna Stokłosa

Radca Prawny. Dyrektor ds. doradztwa prawa pracy w Małopolskim Instytucie Studiów Podatkowych. Specjalista prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i ochrony danych osobowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, ukończyła studia doktoranckie w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych UJ. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w kwestiach związanych ze stosowaniem prawa pracy, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach sądowych. Prowadzi procesy w sprawach z zakresu prawa pracy, reprezentując przede wszystkim przedsiębiorców. Doświadczony szkoleniowiec zagadnień związanych z problematyką zatrudnienia.

PROGRAM KONFERENCJI

* Możliwość udziału w jednym wybranym dniu.

1 dzień 12.XII PRAWO PRACY 

9.00 – rejestracja uczestników

9.30 – 10.30 – mec. Piotr Wojciechowski – Adwokat

Sygnaliści pierwsze doświadczenia

  • Kogo chronimy i przed czym chronimy? – pojęcie sygnalisty i zakres ochrony.
  • Podmiot przyjmujący zgłoszenia – kto to jest?
  • Kanały komunikacyjne – jaki wybrać, aby było bezpiecznie?
  • Przebieg postępowania wyjaśniającego – co, kto i do kogo?

10.30 – 10.45 – przerwa na kawę

10.45 – 12.00 Monika Wacikowska – Prawnik, Specjalistka ds. prawa pracy

Zagadnienia prawa pracy budzące wątpliwości pracodawców – nowe orzecznictwo, stanowiska urzędowe i prawidłowe interpretacje

  • Dlaczego świadczenie rehabilitacyjne nie zawsze chroni pracownika przed rozwiązaniem umowy o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia?
  • W jakich przypadkach pracodawca może bez zgody pracownika, a w jakich – wyłącznie za zgodą pracownika – odjąć nadpłacone pracownikowi wynagrodzenie w następnym terminie płatności?
  • Pracownik składa wniosek o pracę zdalną tylko na kilka godzi w ciągu dnia – czy pracodawca może lub musi taki wniosek uwzględnić – praca zdalna stała oraz incydentalna?
  • Czy można udzielić pracownikowi oraz czy pracownik ma prawo wnioskować o wyjście prywatne na cały dzień a nie tylko na kilka godzin?
  • Czy można udzielić pracownikowi urlopu wypoczynkowego zaliczkowo?
  • Co w sytuacji, gdy pracodawca się pomylił i udzielił pracownikowi więcej urlopu niż mu się należy – czy na potraktować to jako urlop bezpłatny?
  • Czy pomniejszenie wynagrodzenia na skutek wyjścia prywatnego wymaga zgody pracownika oraz kiedy pracodawca pomniejszyć wynagrodzenie na skutek takiego wyjścia – konsekwencje odpracowania i nieodpracowania wyjścia prywatnego.
  • Kiedy zmian regulaminu wynagradzania musi być połączona z wypowiedzeniami zmieniającymi, a nie z porozumieniami (aneksami) – częsty błąd pracodawców.
  • Czy przy zmianie regulaminu wynagradzania trzeba dać wypowiedzenia (a może porozumienia zmieniające) wszystkim pracownikom czy tylko tym, na których ta zmiana ma realny wpływ – nowe ważne orzeczenie SN.
  • Czy można narzucić pracownikowi obowiązek wykorzystania urlopu zaległego -prawidłowa interpretacja przepisów.
  • Czy na wniosek pracownika można nie udzielić mu 14-dniowego urlopu wypoczynkowego – ważne stanowisko urzędowe.
  • Jakie dokumenty pracownicze muszą być tworzone w formie pisemnej lub elektroniczne, a jakie w postaci pisemnej lub elektronicznej oraz czym różni się forma od postaci – częste wątpliwości i błędy pracodawców.
  • Czy można przygotować informację o warunkach zatrudnienia, tak, aby nie trzeba było jej zmieniać?
  • Kiedy pracodawca ma obowiązek uzasadnić na piśmie pracownikowi nienawiązanie po okresie próbnym kolejnej umowy o pracę – aspekt, o którym wielu pracodawców nie wie oraz możliwe konsekwencje takiego stanu.
  • Czy pracodawca może odmówić udzielenia pracownikowi zwolnienia na opiekę nad dzieckiem lub zwolnienia na honorowe oddanie krwi oraz w jakim terminie pracownik może skorzystać z urlopu okolicznościowego, a po jakim czasie pracodawca może go odmówić – częste błędy pracodawców w tym zakresie.
  • Czy pracownik po długim zwolnieniu lekarskim może skorzystać z urlopu wypoczynkowego, czy najpierw musi wykonać badania lekarskie – różne orzecznictwo i prawidłowa interpretacja.
  • Czy pracownik musi pozostawać podczas L4 w kontakcie z pracodawcą – ciekawe orzeczenie SN i jego konsekwencje.
  • Czy pracownik może odmówić poddania się badaniu trzeźwości – możliwe konsekwencje decyzji pracownika.
  • Czy częste i długie zwolnienia lekarskie mogą być przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę na czas określony lub nieokreślony?
  • Czy pracownik-ojciec może skorzystać z urlopu rodzicielskiego podczas urlopu macierzyńskiego pracownicy-matki?
  • Czy urlop rodzicielski może być wykorzystany na dni, które nie tworzą pełnych tygodni?
  • Czy pracownica, która nie korzystała z urlopu macierzyńskiego (nie była zatrudniona i ubezpieczona) może skorzystać z urlopu rodzicielskiego po nawiązaniu umowy o pracę?
  • Czy pracownik może odmówić pracy w nadgodzinach lub w dniu wolnym?
  • Czy wyjście prywatne może być odpracowane wcześniej lub przed pracą?
  • Kiedy pracownik z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności może odpracować wyjście prywatne – często popełniany błąd?
  • Inne trudne zagadnienia.

12.00 – 12.20 – przerwa na kawę

12. 20 – 13.20 – r.pr. Łukasz Kuczkowski Radca Prawny Partner Zarządzający w Kancelarii Raczkowski

Poprawne nawiązywanie i rozwiązywanie umów o pracę – praktyczne wskazówki jakich błędów nie popełniać

  • Jak określać miejsce wykonywania pracy w umowie o pracę? Jakie zasady stosować przy pracownikach mobilnych?
  • Czy należy zawierć odrębne porozumienia o poufności?
  • Jak określać zakaz konkurencji przy zawieraniu umowy o pracę?
  • Zakres obowiązków – jak go formułować?
  • Jak zabezpieczać się przed roszczeniami zwalnianych pracowników?
  • Jak formułować przyczyny wypowiedzenia?
  • Jak dobierać kryteria do zwolnienia?
  • Czym różni się likwidacja stanowiska pracy od restrukturyzacji?
  • Czy można realnie zrzec się wynagrodzenia za niewypłacone nadgodziny czy premie?
  • Jakie klauzule stosować w porozumieniu stron?
  • Jak poprawnie przeprowadzić spotkanie zwolnieniowe? Praktyczne wskazówki.
  • Jakie są obowiązki pracodawcy przy nieprzedłużaniu umów na czas określony?

13.20 – 14.00 – przerwa na obiad

14.00 – 15.00 – r. pr. dr Dominika Dörre-Kolasa – Radca Prawny, Partner w Kancelarii Raczkowski 

10 najistotniejszych zagadnień przetwarzania danych osobowych w zatrudnieniu 

  • Pracodawca jako administrator danych osobowych – co to oznacza w praktyce?
  • Kiedy powierzenie, udostępnienie, współadministrowanie?
  • Jak bez ryzyk powierzyć dane do przetwarzania?
  • Jakie dane kandydata trzeba, a jakie można przetwarzać, co z tym bacgroundcheck?
  • Co z danymi osobowymi kandydata, który został odrzucony?
  • Jakie dane powinny się znaleźć w aktach osobowych kandydata, który stał się pracownikiem?
  • Jakie są najczęstsze błędy w ochronie danych osobowych podczas monitoringu?
  • Jakie są najczęstsze błędy w ochronie danych osobowych podczas kontroli trzeźwości/ kontroli na obecność środków działających podobnie do alkoholu
  • Na czym powinna polegać ochrona tożsamości sygnalisty?
  • Zgoda – czy stosować jako podstawę przetwarzania danych – za i przeciw.

15.00 – 15.15 – przerwa na kawę

15.15 – 16.30 – r.pr. Izabela Dziubak-Napiórkowska –  Radca prawny, Szef praktyki Prawa Pracy w Kancelarii Kopeć & Zaborowski

Wątpliwości związane z uprawnieniami rodzicielskimi, opiekuńczymi, innymi uprawnieniami pracowników oraz urlopy okolicznościowe

  • Ochrona przed wypowiedzeniem – czy zawsze działa?
  • Dwa dni opieki na dziecko – co może zaskoczyć pracodawcę?
  • Siła wyższa, urlop opiekuńczy – doświadczenia po prawie dwóch latach obowiązywania
  • Wyjścia prywatne – czy przy pracy zdalnej mają wciąż znaczenie?
  • Urlopy okolicznościowe
  • Trendy związane z dodatkowymi benefitami dla rodziców

16.30 – zakończenie pierwszego dnia konferencji

2 dzień 13.XII PŁACE – PODATKI 

9.30 – 10.45 – r.pr. Justyna Zając – Wysocka – radca prawny, doradca podatkowy

PODATEK PIT W 2025 roku – wybrane problematyczne aspekty rozliczeń pracowników dokonywane przez płatnika

Płatnik PIT w praktyce – bieżące problemy

  • Ograniczony i nieograniczony obowiązek podatkowy – obowiązki płatnika
  • Kwota wolna od podatku a sposób rozliczania PIT
  • Deklaracje podatkowe – wątpliwości dotyczące formularzy
  • Omówienie zasad postępowania płatnika po kontroli ZUS-u
  • Błędy w rozliczeniach podatkowych – jak prawidłowo wnieść korektę?
  • Praktyczny wymiar regulacji podatkowych – analiza bieżącego orzecznictwa.
  • Opodatkowanie świadczeń pracowniczych – nowe podejście organów skarbowych.

10.45 – 11.00 – przerwa na kawę

11.00– 12.00 – r.pr. Michał Szuszczyński – Radca Prawny, Wspólnik w Kancelarii Szuszczyński & Kamińska

Rozliczanie czasu pracy – najczęstsze kłopoty pracodawców 

  1. Czynności „przygotowawcze” do wykonywania pracy – czy należy płacić za czas przebierania się i robienia kawy?
  2. Kierownik „kodeksowy” i kierownik „wizytówkowy” – komu nie musimy płacić za nadgodziny?
  3. Przedstawiciele handlowi oraz serwisanci – dlaczego tak często po odejściu z pracy pozywają (skutecznie) byłego pracodawcę o nadgodziny?
  4. Pracownicy budowalni – połącz kropki: dlaczego nieprawidłowe określenie miejsca pracy skutkuje błędnym rozliczaniem czasu pracy?
  5. Praca w tzw. „wolne” soboty – skoro pracownik woli dostać „setki”, to trzeba mu udzielać innego dnia wolnego?

12.00 – 12.20 – przerwa na kawę

12.20 – 13.20 Joanna Stolarek – doradca podatkowy, Starszy Prawnik w Kancelarii Raczkowski, Członek Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan

Umowy B2B na celowniku – w świetle nowych planowanych uprawnień Państwowej Inspekcji Pracy i aktualnego podejścia organów skarbowych – ocena ryzyka dla pracodawców i pracowników

  • Wczoraj i dziś – jak planowane zmiany prawne wpłyną na możliwość przekwalifikowania umowy B2B na umowy o pracę (nowe uprawnienia PIP i Dyrektywa Platformowa)
  • Aktualne podejście organów skarbowych do umów o świadczenie usług – czego organy zaakceptować nie potrafią
  • Stosujesz umowy B2B lub planujesz to robić – 5 najczęstszych błędów, których musisz się wystrzegać

13.20– 14.00 – przerwa na obiad

14.00 – 15.00 – Elżbieta Młynarska – Wełpa – Rozliczenia Płac – w aspekcie podatkowo – składkowym – problemy praktyczne

  • Przychód zwolniony z oskładkowania a najnowsze stanowiska ZUS: posiłki finansowane przez pracodawcę, świadczenia związane z pracą zdalną, szkolenia dla osób niebędących pracownikami
  • Nowe spojrzenie okiem fiskusa na przychód ze stosunku pracy w odniesieniu do wynagrodzenia za polecenia pracownika do pracy, upominków i prezentów przekazywanych „z danej okazji” czy też świadczeń przyznawanych z ZFŚS
  • Rozliczenie korekty składek społecznych zapłaconych przez zleceniodawcę od wynagrodzenia byłego zleceniobiorcy w świetle interpretacji ogólnej MF
  • Świadczenia rzeczowe częściowo finansowane przez pracodawcę a zwolnienie składkowe

15.00 – 15.15 – przerwa na kawę

15.15 – 16.30 – r.pr. Anna Stokłosa Kontrola pracodawcy w 2025 roku – PIP, ZUS, US, PUODO – aspekty na które pracodawca powinien zwrócić szczególną uwagę

Kontrola PIP

Umowy o pracę zastępowane przez umowy cywilnoprawne

  • Ryzyko grzywny za zastąpienie umowy o pracę przez umowę cywilnoprawną.
  • Kluczowe zapisy umowy celem minimalizacji ryzyka.
  • Skutki zakwestionowania umowy cywilnoprawnej – podatkowe, ubezpieczeniowe oraz w obowiązkach pracodawcy.
  • Minimalna stawka godzinowa – formy potwierdzania liczby godzin realizacji zlecenia. Czy inspektor ma prawo żądać ewidencji przepracowanych godzin?

Kontrola prawidłowego wdrożenia PPK przez PIP.

  • Katalog wykroczeń, za które grozi grzywna.
  • Zakres kontroli PPK przez PIP.
  • Najczęstsze błędy pracodawców.

Kontrola wypłat wynagrodzenia dłużnikom alimentacyjnym – granice potrąceń należności alimentacyjnych, w tym nagroda roczna, świadczenia z ZFŚS oraz świadczenia pozapłacowe finansowane przez pracodawcę.

Kontrola dokumentacji pracowniczej pracownika.

  • Prawidłowa i kompletna ewidencja czasu pracy i dokumentacja czasu pracy
  • Kontrola prawidłowości prowadzenia akt osobowych, w tym obowiązek nowej teczki akt osobowych.
  • Kontrola kompletności teczki akt osobowych – check lista obligatoryjnych dokumentów.

Kontrola ZUS

Kontrola umów o dzieło przez ZUS.

  • Kluczowe zapisy umowy (jakich zapisów unikać, jakie wprowadzić do umowy) – przykłady oraz wzory.
  • Najnowsze orzecznictwo.
  • Case study, analiza przykładów uczestników
  • Konsekwencje zakwestionowania umowy o dzieło – co powinien zrobić pracodawca?

Kontrola ZFŚS

  • Kryterium socjalne – dokumentowanie oraz zasady stosowania.
  • Zwolnienie od oskładkowania – katalog świadczeń i limity zwolnień.

Kontrola zwolnień lekarskich pracownika

  • Obowiązki pracodawcy w związku z kontrolą zwolnienia lekarskiego.
  • Obowiązki pracodawcy w związku z zakwestionowaniem zwolnienia lekarskiego.

Zasiłek macierzyński.

  • Kontrola pozorności tytułu ubezpieczenia społecznego.
  • Kontrola zawyżenia podstawy wymiaru zasiłku.

Kontrola PUODO

Monitoring w zakładzie pracy.

  • Wdrożenie monitoringu – wzory zapisów i dokumentów.
  • Zabezpieczenie monitoringu – okres przechowywania.

Dokumentacja pracownika a RODO.

  • Dokumentacja pracownicza a ochrona danych – m.in. czy można przechowywać kopię dyplomu lub prawa jazdy?
  • Umowy powierzenia danych osobowych – m.in. czy podpisywać umowę powierzenia z medycyną pracy?

Wizerunek pracownika a RODO.

  • Zdjęcie pracownika a dane osobowe i prawo do wizerunku.
  • Reportaż z imprezy firmowej na stronie www lub Facebooku/Instagramie a zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

Obowiązek informacyjny.

  • Podstawa przetwarzania danych osobowych.
  • Okres przetwarzania danych osobowych, w tym termin usunięcia danych osobowych kandydatów do pracy.
  • Klauzula informacyjna dla osoby ubiegającej się o zatrudnienia – wzór.
  • Klauzula informacyjna dla pracownika – wzór.

Rejestr czynności przetwarzania – wzory wpisów dotyczących rekrutacji i zatrudnienia pracownika.

Dokumentacja ZFŚS a RODO

  • Okres przechowywania danych.
  • Omówienie zmian z 2019 r. w Ustawie o ZFŚS w związku z ochrona danych osobowych.

Środki techniczne i organizacyjne ochrony danych osobowych – jak zabezpieczyć dane osobowe przetwarzane w wersji papierowej i elektronicznej?

16.30 – zakończenie drugiego dnia konferencji

INFORMACJA W SPRAWIE NOCLEGU W HOTELU

Uczestnicy zainteresowani noclegiem w Warsaw Presidential Hotel (dawny Hotel Mariott)***** mogą liczyć na specjalną cenę. Aby ją otrzymać – prosimy o kontakt na e-mail: szkolenia@cwpp.pl

Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
KONFERENCJA KADRY I PŁACE 2024/2025 – bieżące problemy oraz nowe wyzwania na 2025 rok – udział stacjonarny
  • Data szkolenia:

    12-13.XII.2024 | szkolenie| Udział Stacjonarnie|

  • Cena udziału w konferencji stacjonarnie:

    1690 zł + 23 % VAT od osoby za dwa dni przy zgłoszeniu do 31.X

    1790 zł + 23 % VAT od osoby za dwa dni przy zgłoszeniu po 31.X

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz papierowej, materiały piśmienne, certyfikat uczestnictwa w konferencji, udział w sesji pytań stolików eksperckich, serwis kawowy, bufet lunch.

Dane zgłaszającego do faktury
Zwolnienie z podatku VAT pobierz wzór oświadczenia
Wysyłka faktury
Osoby zgłoszone na szkolenie
Osoba kontaktowa
Warunki uczestnictwa w szkoleniu CWPP (Centrum Wiedzy Prawno-Podatkowej)
  • CWPP Al. Jerozolimskie 123a 02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79, 601 365 819
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję