KONFERENCJA KADRY 2024/2025 – bieżące problemy oraz nowe wyzwania na 2025 rok – online 12 grudnia

  • 12.XII.2024 | szkolenie| Udział Online | 

  • Czas konferencji: 9.30 – 16.30 z przerwami

  • Możliwość aktywnego uczestnictwa, zadawania pytań wykładowcom.

  • Wykładowcy: mec. Piotr Wojciechowski, Monika Wacikowska, mec. Łukasz Kuczkowski, dr Dominika Dörre-Kolasa, mec. Izabela Dziubak-Napiórkowska

  • Cena udziału w konferencji online na żywo:

    690 zł + 23 % VAT od osoby za jeden dzień

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w konferencji.

WYKŁADOWCY:

Piotr Wojciechowski – Adwokat specjalizujący się w prawie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy. W latach 2004–2008 Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. W ramach działań Departamentu czynnie włączony we wszystkie jego prace o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym, współpracy międzynarodowej oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy na terenie kraju. Wcześniej pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Wykładowca prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Autor licznych publikacji oraz uczestnik Konferencji związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy w praktyce.

Monika Wacikowska – Prawnik, Specjalizująca się w Prawie Pracy, Czasie Pracy oraz Wynagrodzeniach od strony prawnej. Były pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy – ogólnopolski koordynator kontroli dotyczących czasu pracy prowadzonych przez Państwową Inspekcję Pracy. Członek grona prawników dokonujących wspólnych interpretacji PIP, Ministerstwa Transportu i ITD w zakresie przepisów o czasie pracy kierowców, konsultant zmian w zakresie przepisów o czasie pracy w zakładach opieki zdrowotnej. Szkoleniowiec z dużym doświadczeniem.  Autorka książki,,Płace w orzecznictwie Sądu Najwyższego” oraz licznych publikacji z zakresu prawa pracy m.in. dla Wydawnictwa INFOR, C.H. Beck, Wiedza i Praktyka, Rzeczpospolita. Konsultant Portalu zajmującego się w doradztwem w zakresie prawa pracy.

Łukasz Kuczkowski |Partner zarządzający w Kancelarii Raczkowski |Radca prawny | Executive MBA |Od 2003 roku Pan mecenas wspiera klientów w sferze People & Culture, w tym w szczególności w zakresie prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, compliance oraz form zabezpieczenia emerytalnego pracowników.Specjalizuje się zwłaszcza w: zatrudnianiu i zwalnianiu kadry menedżerskiej, restrukturyzacjach pracowniczych, w tym zwolnieniach grupowych, układach zbiorowych pracy, relacjach ze związkami zawodowymi, zabezpieczeniu emerytalnym pracowników (PPK, PPE, itp.), compliance pracowniczym, przeciwdziałaniu mobbingowi i dyskryminacji. Wprowadził i rozwinął praktykę pracowniczych planów kapitałowych wraz z zagadnieniem ubezpieczeń społecznych. Wdraża nowe technologie do organizacji pracy, komunikacji i zarządzania kancelariami prawnymi. Jest rekomendowany przez międzynarodowy ranking The Legal 500 EMEA w dziedzinie prawa pracy oraz white-collar crime. Jest członkiem European Employment Lawyers Association. Autor licznych książek i artykułów z zakresu prawa pracy.

Dominika Dörre-Kolasa |Partner zarządzający w Kancelarii Raczkowski |Radca prawny |Doktor nauk prawnych. Od 2004 roku  jest adiunktem w Katedrze Prawa Pracy i Polityki Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest cenionym wykładowcą na podyplomowych studiach z zakresu prawa pracy na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Wrocławskim gdzie wykłada problematykę ochrony danych osobowych w zatrudnieniu, dyskryminacji oraz wybranych aspektów zbiorowego prawa pracy. W Kancelarii wspiera klientów w zakresie prawa pracy, w tym w szczególności w zakresie ochrony dóbr osobistych, ze szczególnym uwzględnieniem mobbingu i dyskryminacji oraz ochrony danych osobowych w zatrudnieniu. Doradza międzynarodowym korporacjom oraz polskim pracodawcom. Jest cenionym szkoleniowcem, szczególnie specjalizującym się w warsztatach i szkoleniach: z zakresu RODO i ochrony prywatności, z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji w miejscu pracy, dla kadry zarządzającej oraz członków komisji antymobbingowych. Opracowuje projekty wewnątrzzakładowych źródeł prawa i prowadzi negocjacje ze związkami zawodowymi. Przeprowadza audyty zgodności z wymogami prawa i etyki w biznesie, a także doradza przy wdrażaniu nowych przepisów prawa, w szczególności zmian w kodeksie pracy i RODO. Ceniony ekspert w zakresie badania możliwości pozyskiwania i dopuszczalności wykorzystania danych osobowych pracowników.

Izabela Dziubak – Napiórkowska – Radca prawny, Szef Praktyki Prawa Pracy w Kancelarii Kopeć & Zaborowski Adwokaci i radcowie prawni. Ekspert w zakresie szeroko pojętego prawa pracy, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnego oraz zbiorowego prawa pracy, jak również atypowych i elastycznych form zatrudnienia. W Kancelarii odpowiedzialna jest za kompleksową obsługę pracodawców w obrębie prawa HR od nawiązania stosunków pracy, bieżące doradztwo z zakresu obowiązków i uprawnień pracodawców po wsparcie w rozwiązywaniu stosunków pracy. Zajmuje się również reprezentowaniem pracodawców przed sądem we wszelkich sprawach z zakresu prawa pracy, w tym dotyczących zwolnień pracowników, zakazu konkurencji, konfliktu interesów, nierównego traktowania, dyskryminacji i mobbingu. Posiada wieloletnie doświadczenie, w tym z zakresu procesów restrukturyzacyjnych oraz przejść zakładów  pracy zdobyte w renomowanych kancelariach. Uczestniczyła w wielomilionowych transakcjach fuzji i przejęć, w tym „share deals”, „asset deals” i „joint ventures”, łącznie z prowadzeniem badań due diligence w obszarze prawa pracy. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Stypendystka programu Socrates-Erasmus na Uniwersytecie w Orleanie we Francji. Od 2015 r. jest radcą prawnym w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Otrzymała  wyróżnienie za wyniki zdobyte w trakcie aplikacji oraz wysokie wyniki z egzaminu zawodowego.

PROGRAM KONFERENCJI

12.XII PRAWO PRACY 

9.00 – rejestracja uczestników

9.30 – 10.30 – mec. Piotr Wojciechowski – Adwokat

Sygnaliści pierwsze doświadczenia

  • Kogo chronimy i przed czym chronimy? – pojęcie sygnalisty i zakres ochrony.
  • Podmiot przyjmujący zgłoszenia – kto to jest?
  • Kanały komunikacyjne – jaki wybrać, aby było bezpiecznie?
  • Przebieg postępowania wyjaśniającego – co, kto i do kogo?

10.30 – 10.45 – przerwa na kawę

10.45 – 12.00 Monika Wacikowska – Prawnik, Specjalistka ds. prawa pracy

Zagadnienia prawa pracy budzące wątpliwości pracodawców – nowe orzecznictwo, stanowiska urzędowe i prawidłowe interpretacje

  • Dlaczego świadczenie rehabilitacyjne nie zawsze chroni pracownika przed rozwiązaniem umowy o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia?
  • W jakich przypadkach pracodawca może bez zgody pracownika, a w jakich – wyłącznie za zgodą pracownika – odjąć nadpłacone pracownikowi wynagrodzenie w następnym terminie płatności?
  • Pracownik składa wniosek o pracę zdalną tylko na kilka godzi w ciągu dnia – czy pracodawca może lub musi taki wniosek uwzględnić – praca zdalna stała oraz incydentalna?
  • Czy można udzielić pracownikowi oraz czy pracownik ma prawo wnioskować o wyjście prywatne na cały dzień a nie tylko na kilka godzin?
  • Czy można udzielić pracownikowi urlopu wypoczynkowego zaliczkowo?
  • Co w sytuacji, gdy pracodawca się pomylił i udzielił pracownikowi więcej urlopu niż mu się należy – czy na potraktować to jako urlop bezpłatny?
  • Czy pomniejszenie wynagrodzenia na skutek wyjścia prywatnego wymaga zgody pracownika oraz kiedy pracodawca pomniejszyć wynagrodzenie na skutek takiego wyjścia – konsekwencje odpracowania i nieodpracowania wyjścia prywatnego.
  • Kiedy zmian regulaminu wynagradzania musi być połączona z wypowiedzeniami zmieniającymi, a nie z porozumieniami (aneksami) – częsty błąd pracodawców.
  • Czy przy zmianie regulaminu wynagradzania trzeba dać wypowiedzenia (a może porozumienia zmieniające) wszystkim pracownikom czy tylko tym, na których ta zmiana ma realny wpływ – nowe ważne orzeczenie SN.
  • Czy można narzucić pracownikowi obowiązek wykorzystania urlopu zaległego -prawidłowa interpretacja przepisów.
  • Czy na wniosek pracownika można nie udzielić mu 14-dniowego urlopu wypoczynkowego – ważne stanowisko urzędowe.
  • Jakie dokumenty pracownicze muszą być tworzone w formie pisemnej lub elektroniczne, a jakie w postaci pisemnej lub elektronicznej oraz czym różni się forma od postaci – częste wątpliwości i błędy pracodawców.
  • Czy można przygotować informację o warunkach zatrudnienia, tak, aby nie trzeba było jej zmieniać?
  • Kiedy pracodawca ma obowiązek uzasadnić na piśmie pracownikowi nienawiązanie po okresie próbnym kolejnej umowy o pracę – aspekt, o którym wielu pracodawców nie wie oraz możliwe konsekwencje takiego stanu.
  • Czy pracodawca może odmówić udzielenia pracownikowi zwolnienia na opiekę nad dzieckiem lub zwolnienia na honorowe oddanie krwi oraz w jakim terminie pracownik może skorzystać z urlopu okolicznościowego, a po jakim czasie pracodawca może go odmówić – częste błędy pracodawców w tym zakresie.
  • Czy pracownik po długim zwolnieniu lekarskim może skorzystać z urlopu wypoczynkowego, czy najpierw musi wykonać badania lekarskie – różne orzecznictwo i prawidłowa interpretacja.
  • Czy pracownik musi pozostawać podczas L4 w kontakcie z pracodawcą – ciekawe orzeczenie SN i jego konsekwencje.
  • Czy pracownik może odmówić poddania się badaniu trzeźwości – możliwe konsekwencje decyzji pracownika.
  • Czy częste i długie zwolnienia lekarskie mogą być przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę na czas określony lub nieokreślony?
  • Czy pracownik-ojciec może skorzystać z urlopu rodzicielskiego podczas urlopu macierzyńskiego pracownicy-matki?
  • Czy urlop rodzicielski może być wykorzystany na dni, które nie tworzą pełnych tygodni?
  • Czy pracownica, która nie korzystała z urlopu macierzyńskiego (nie była zatrudniona i ubezpieczona) może skorzystać z urlopu rodzicielskiego po nawiązaniu umowy o pracę?
  • Czy pracownik może odmówić pracy w nadgodzinach lub w dniu wolnym?
  • Czy wyjście prywatne może być odpracowane wcześniej lub przed pracą?
  • Kiedy pracownik z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności może odpracować wyjście prywatne – często popełniany błąd?
  • Inne trudne zagadnienia.

12.00 – 12.20 – przerwa na kawę

12. 20 – 13.20 – r.pr. Łukasz Kuczkowski – Radca Prawny Partner Zarządzający w Kancelarii Raczkowski

Poprawne nawiązywanie i rozwiązywanie umów o pracę – praktyczne wskazówki jakich błędów nie popełniać

  • Jak określać miejsce wykonywania pracy w umowie o pracę? Jakie zasady stosować przy pracownikach mobilnych?
  • Czy należy zawierć odrębne porozumienia o poufności?
  • Jak określać zakaz konkurencji przy zawieraniu umowy o pracę?
  • Zakres obowiązków – jak go formułować?
  • Jak zabezpieczać się przed roszczeniami zwalnianych pracowników?
  • Jak formułować przyczyny wypowiedzenia?
  • Jak dobierać kryteria do zwolnienia?
  • Czym różni się likwidacja stanowiska pracy od restrukturyzacji?
  • Czy można realnie zrzec się wynagrodzenia za niewypłacone nadgodziny czy premie?
  • Jakie klauzule stosować w porozumieniu stron?
  • Jak poprawnie przeprowadzić spotkanie zwolnieniowe? Praktyczne wskazówki.
  • Jakie są obowiązki pracodawcy przy nieprzedłużaniu umów na czas określony?

13.20 – 14.00 – przerwa na obiad

14.00 – 15.00 – r. pr. dr Dominika Dörre-Kolasa – Radca Prawny, Partner w Kancelarii Raczkowski 

10 najistotniejszych zagadnień przetwarzania danych osobowych w zatrudnieniu 

  • Pracodawca jako administrator danych osobowych – co to oznacza w praktyce?
  • Kiedy powierzenie, udostępnienie, współadministrowanie?
  • Jak bez ryzyk powierzyć dane do przetwarzania?
  • Jakie dane kandydata trzeba, a jakie można przetwarzać, co z tym bacgroundcheck?
  • Co z danymi osobowymi kandydata, który został odrzucony?
  • Jakie dane powinny się znaleźć w aktach osobowych kandydata, który stał się pracownikiem?
  • Jakie są najczęstsze błędy w ochronie danych osobowych podczas monitoringu?
  • Jakie są najczęstsze błędy w ochronie danych osobowych podczas kontroli trzeźwości/ kontroli na obecność środków działających podobnie do alkoholu
  • Na czym powinna polegać ochrona tożsamości sygnalisty?
  • Zgoda – czy stosować jako podstawę przetwarzania danych – za i przeciw.

15.00 – 15.15 – przerwa na kawę

15.15 – 16.30 – r.pr. Izabela Dziubak-Napiórkowska –  Radca prawny, Szef praktyki Prawa Pracy w Kancelarii Kopeć & Zaborowski

Wątpliwości związane z uprawnieniami rodzicielskimi, opiekuńczymi, innymi uprawnieniami pracowników oraz urlopy okolicznościowe

  • Ochrona przed wypowiedzeniem – czy zawsze działa?
  • Dwa dni opieki na dziecko – co może zaskoczyć pracodawcę?
  • Siła wyższa, urlop opiekuńczy – doświadczenia po prawie dwóch latach obowiązywania
  • Wyjścia prywatne – czy przy pracy zdalnej mają wciąż znaczenie?
  • Urlopy okolicznościowe
  • Trendy związane z dodatkowymi benefitami dla rodziców

16.30 – zakończenie pierwszego dnia konferencji

Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
KONFERENCJA KADRY 2024/2025 – bieżące problemy oraz nowe wyzwania na 2025 rok – online 12 grudnia
  • Data szkolenia:

    12.XII.2024 | szkolenie| Udział Online | 

  • Cena udziału w konferencji online na żywo:

    690 zł + 23 % VAT od osoby za jeden dzień

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w konferencji.

Dane zgłaszającego do faktury
Zwolnienie z podatku VAT pobierz wzór oświadczenia
Wysyłka faktury
Osoby zgłoszone na szkolenie
Osoba kontaktowa
Warunki uczestnictwa w szkoleniu CWPP (Centrum Wiedzy Prawno-Podatkowej)
  • CWPP Al. Jerozolimskie 123a 02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79, 601 365 819
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję