KONFERENCJA DOCHODY MIĘDZYNARODOWE W 2024/2025 ROKU – delegowanie pracowników do pracy za granicę. Udział online 3 grudnia

  • 3.XII.2024 | szkolenie| Udział Online|

  • Czas konferencji: 9.00 – 17.00 z przerwami

  • Warszawa, Warsaw Presidential Hotel (dawny Hotel Marriott) – dostęp online na żywo

  • Wykładowcy: Łukasz Żak, Ewa Szczap, Joanna Podgajna – Samól, Marta Węglewska

  • 790 zł + 23 % VAT  od osoby za jeden dzień (3. XII. 2024 r.)

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w konferencji w formie elektronicznej.

KONFERENCJA ONLINE DOCHODY MIĘDZYNARODOWE

KONFERENCJA DOCHODY MIĘDZYNARODOWE 2024/2025 r.

Szanowni Państwo,

z wielką przyjemnością zapraszamy Państwa na wyjątkową edycję Konferencji z zakresu DOCHODÓW MIĘDZYNARODOWYCH 2024/2025. Podczas 1 dnia Konferencji kompleksowo omówimy niezbędne dyrektywy unijne, modele zagranicznych wyjazdów pracowników, aspekty podatkowe, ubezpieczenia społeczne, wymagania administracyjne, warunki pracy i wynagrodzenia, a także opowiemy, jak przygotować się do kontroli ze strony zagranicznych i krajowych inspekcji.

Do kogo skierowana jest konferencja?

  • Specjalistów oraz Praktyków ds. Kadr i Płac
  • Dyrektorów oraz Kierowników działów personalnych
  • Specjalistów ds. rozliczeń dochodów międzynarodowych
  • Specjalistów ds. global mobility
  • Specjalistów ds. delegowania pracowników
  • HR Business Partnerów
  • Osób zarządzających międzynarodowymi przedsiębiorstwami
  • Wszystkich osób, które zajmują się zagadnieniami związanymi z międzynarodową mobilnością pracowników w obszarze krajów UE/EOG, delegowaniem pracowników do pracy za granicę 

Dlaczego warto wziąć udział w konferencji?

  • Dostęp online do najlepszej eksperckiej wiedzy od wieloletnich praktyków z dziedziny delegowania pracowników.
  • Solidny, naszpikowany konkretną wiedzą merytoryczną program konferencji. 
  • Kompleksowo omówimy niezbędne dyrektywy EU, modele zagranicznych wyjazdów pracowników, aspekty podatkowe, ubezpieczenia społeczne, wymagania administracyjne, warunki pracy i wynagrodzenia, a także opowiemy, jak przygotować się do kontroli ze strony zagranicznych i krajowych inspekcji.
  • Zapoznamy Państwa ze wszystkimi najważniejszymi i kłopotliwymi aspektami przepisów w obszarze dochodów międzynarodowych – pracowników delegowanych za granicę
  • Podamy Państwu konkretne rekomendacje i rozwiązania, które należy stosować w codziennej praktyce, aby nie narazić się na błędy.
  • Oferujemy możliwość zadawania pytań, dyskusji, wymiany doświadczeń, czyli w pełni aktywny udział podczas konferencji.
  • Zapewniamy wszystkim uczestnikom indywidualny udział w sesji pytań przy stolikach eksperckich. 
  • Przekażemy Państwu obszerne i wartościowe materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Zapraszamy serdecznie

Organizatorzy: CWPP, EURO-LOHN, EURO-TAX

WYKŁADOWCY KONFERENCJI

Łukasz Żak CWPP

Łukasz Żak

Prawnik, od ponad 15 lat specjalizujący w zagadnieniach związanych z szeroko rozumianym tematem Global Mobility w szczególności transgranicznym świadczeniem usług i delegowaniem pracowników, a także w zagadnieniach związanych z problematyką zatrudniania cudzoziemców. Of counsel w kancelarii Szuszczyński Kamińska sp.k. w Poznaniu, ekspert ds. współpracy międzynarodowej przedsiębiorstw w Związku Pracodawców Pomorza Zachodniego, aktywny członek Zachodniopomorskiego Klastra Morskiego. Ekspert i doradca w licznych inicjatywach i projektach wspierających polskie przedsiębiorstwa w rozwoju krajowym i zagranicznym. Uczestnik wielu konferencji oraz spotkań branżowych. Przeprowadził ponad 650 szkoleń w obszarze swojej specjalizacji, na co dzień wspiera polskie i zagraniczne firmy w bezpiecznej realizacji procesów transgranicznego świadczenia usług m.in. w takich krajach jak Niemcy, Dania, Austria, Szwajcaria, Holandia, Wielka Brytania, Szwecja.

Ewa Szczap

Ewa Szczap

Menedżer Działu Weryfikacji i PIT w Grupie Kapitałowej Euro-Tax.pl S.A. Specjalistka od zeznań podatkowych PIT-36 z PIT/ZG oraz od urzędowych zaświadczeń z ponad 18 letnim doświadczeniem. Na codzień pozostaje w stałym kontakcie z urzędami skarbowymi z całej Polski, szczególnie w odniesieniu do zeznań podatkowych PIT (PIT-36 z PIT/ZG) oraz zaświadczeń o dochodach dla zagranicznych organów skarbowych (UE/EOG, EU/EWR, UE/WE, EU/EEA).  Dział, którym kieruje przygotowuje rocznie ok 11.000 PIT-ów z uwzględnieniem dochodów zagranicznych oraz pozyskuje tyle samo zaświadczeń o dochodach do celów zagranicznych rozliczeń podatkowych. Absolwentka  Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu (obecny Uniwersytet Ekonomiczny). Od 20 lat związana z  podatkami i stale poszerzająca swoją wiedzę w tym zakresie na licznych kursach i warsztatach, szczególnie w obszarze podatku dochodowego od osób fizycznych pracujących poza granicami Polski, umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz unijnych regulacji dotyczących przepływu dóbr, usług i pracowników. Doświadczenie zawodowe zdobywała równolegle jako samodzielna księgowa   spółek z o.o. oraz jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i jako specjalista ds. podatków w spółkach doradztwa podatkowego w Polsce i w Niemczech, gdzie  przygotowywała m.in. niemieckie rozliczenia podatkowe dla Polaków prowadzących działalność gospodarczą w Niemczech.

Joanna Podgajna-Samól, KONFERENCJA DOCHODY MIĘDZYNARODOWE

Joanna Podgajna-Samól

Wiceprezes Euro-lohn Sp. z o.o. oraz Dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju marki. Szkoleniowiec z zakresu prawa pracy i podatków w Niemczech z ponad 15 letnim doświadczeniem. Posiada bogate doświadczenie praktyczne jako szkoleniowiec z zakresu prawa pracy i podatków w Niemczech. Prowadzi liczne audyty dla firm, które wykonują prace w Niemczech. Ponadto jest psychologiem biznesu, Dyrektorem ds. Rozwoju i Sprzedaży oraz członkiem zarządu w Euro-lohn sp. z o.o.

 

 

Marta WęglewskaMarta Węglewska

Dyrektor B2B. Od niemal 15 lat związana z Grupą Kapitałową Euro-Tax.pl S.A. Odpowiedzialna za współpracę z partnerami biznesowymi w Polsce i za granicą oraz za wspieranie rozwoju firmy w obszarach sprzedaży, marketingu i podatków zagranicznych. Grupa Kapitałowa Euro-Tax.pl s.s., specjalizuje się w rozliczaniu podatku dla klientów indywidualnych, pracujących w Niemczech, Holandii, Belgii, Austrii, Wielkiej Brytanii czy Irlandii. Zbudowała od podstaw siatkę partnerów B2B i system wsparcia szkoleniowego oraz marketingowego dla współpracujących firm. W Polsce i innych krajach od wielu lat dzieli się wiedzą i doświadczeniem, wdraża i nadzoruje nie tylko rozwiązania wspierające samych partnerów biznesowych, ale również działy B2B. Pełni także rolę konsultanta merytorycznego w największych projektach Grupy Kapitałowej Euro-Tax.pl s.a., poczynając od rozwoju produktów, poprzez sprzedaż, marketing, aż po komunikację).

 

PROGRAM KONFERENCJI

* Udział w jednym wybranym dniu 

Dzień 1 Konferencji – 3 grudnia 2024 r.

DELEGOWANIE DO PRACY ZA GRANICĘ – PODATKI, SKŁADKI, PRAWO PRACY

8.00 – 9.00 – rejestracja uczestników

Panel 1: 9.00 – 10.30 

Prawo UE dotyczące delegowania pracowników w związku ze swobodą świadczenia usług transgranicznych.

  • Warunki delegowania pracowników do krajów UE oraz EOG z uwzględnieniem specyfiki krajów skandynawskich (m.in. Dania, Finlandia, Norwegia ,Szwecja) oraz krajów Beneluksu

  • Modele realizacji usług transgranicznych i delegowania pracowników
  • Podróż służbowa czy delegowanie – montaż, serwis, usługi budowlane
  • Dlaczego nieświadomie wynajmujemy pracowników zagranicznym kontrahentom i  jakie są tego konsekwencje
  • Delegowanie krótko i długoterminowe.
  • Warunki pracy wynagradzania pracowników delegowanych.
  • Układy zbiorowe oraz związki zawodowe – praktyczna siła oddziaływania na zagranicznego kontrahenta.
  • Delegowanie cudzoziemców do krajów UE.
  • Dokumentacja pracownicza
  • Warunki współpracy B2B
  • Wymogi administracyjne w państwach przyjmujących.
  • Przygotowanie wyjazdów pracowników do krajów spoza UE oraz EOG.

10.30 – 10.45 – przerwa na kawę

Panel 2: 10.45 -12.45 

Zabezpieczenie społeczne i obowiązek podatkowy pracowników delegowanych.

  • „Unijne” przepisy w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
  • Ubezpieczenie pracownika oddelegowanego w systemie kraju pochodzenia.
  • delegowanie pracowników a praca w co najmniej 2 państwach – jak prawidłowo przygotować dokumentację kontrolną dla ZUS.
  • Zaświadczenie A1 w codziennej praktyce: art. 12 czy 13 rozporządzenia nr 883/2004. zaświadczenie A1 a podróż służbowa, pojęcie znacznej działalności gospodarczej – problemy z uzyskaniem zaświadczenia A1, kontrole ZUS wydanych zaświadczeń A1.
  • Zastępowalność pracowników delegowanych w kontekście kontraktów długoterminowych
  • Ogólne zasady opodatkowania dochodów z pracy najemnej podatkiem PIT.
  • Miejsce zamieszkania i obowiązek podatkowy.
  • Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania – podział, zastosowanie, istota, skutki podatkowe.
  • Konwencja MLI – istota i wpływ na dwustronne umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania.
  • Oddelegowanie oraz praca zdalna dla podmiotu zagranicznego bez siedziby w Polsce, a obowiązki podatkowe.
  • Polskie zeznanie podatkowe z ujęciem dochodów zagranicznych w praktyce.
  • Wpływ sposobu rozliczenia PIT w Polsce na rozliczenie zagraniczne.

12:45 – 13.30 przerwa na obiad

Panel 3: 13.30 -14.45 

Delegowanie na terytorium Niemiec i rozliczanie płac w Niemczech.

  • Uzyskanie niezbędnych pozwoleń, licencja agencji pracy w Niemczech.
  • Krok po kroku od uprawnień do legalnego zatrudnienia pracownika z podziałem na firmy podwykonawcze oraz agencje pracy.
  • Minimalne wynagrodzenie w Niemczech – podział na najpopularniejsze branże.
  • Układy zbiorowe – Tarifvertrag.
  • Komplet dokumentów dla pracownika przed rozpoczęciem pracy w Niemczech.
  • Konta czasu pracy.
  • Reguła 183 dni.
  • Zakład podatkowy w Niemczech – kiedy powstaje?
  • Rola formularza A1 oraz karty EKUZ.
  • Przygotowanie do kontroli z podziałem na instytucje: Zollamt, Finantzamt, Federalna Agencja Pracy oraz kasy chorych w Niemczech.
  • Zameldowanie na terenie Niemiec – czy jest obowiązkowe?
  • Izba Rzemieślnicza w Niemczech – w jakich sytuacjach niezbędne są rejestracje i uzyskanie pozwolenia na wykonywanie prac.

14.45 – 15.00 – przerwa na kawę

c.d. Panel 3: 15.00 -15.45

  • Klasy podatkowe.
  • IDnummer oraz Steuernummer dla pracownika.
  • Wysokość zaliczki na podatek w Niemczech a sytuacja życiowa.
  • Rozliczanie płac w Niemczech – omówienie abrechnungów oraz LSB.
  • Wymiar urlopu w Niemczech.
  • Normy czasu pracy.
  • Dodatki do wynagrodzeń obowiązkowe i nieobowiązkowe.
  • Optymalizacja podatkowa – omówienie symulacji.
  • Rozliczenie składek ZUS.
  • Zgłoszenia oraz rozliczenia do niemieckich kas chorych – krok po kroku.

Panel 4: 15.45 -17.00 

Zasady i procedury rozliczania podatków dla osób fizycznych w Niemczech.

  • Ustalenie obowiązku rozliczenia podatkowego w Niemczech.
  • Klasy podatkowe – charakterystyka.
  • Ulgi podatkowe.
  • Terminy i zasady.
  • Rozliczenie dla singli, wspólne, zerowe oraz inne rodzaje rozliczeń.
  • Roczny „PIT z Niemiec” czyli Lohnsteuerbescheinigung .
  • Zaświadczenie o dochodach w Polsce na druku UE/EOG.
  • Pozostałe dokumenty towarzyszące rozliczeniu.
  • Co wpływa na zwroty podatku z Niemiec.

Nasz Konferencja DOCHODY MIĘDZYNARODOWE w 2024/2025 r. (udział online) zapewni Państwu rzetelną i praktyczną wiedzę.

Uczestnicy zainteresowani noclegiem w Warsaw Presidential Hotel (dawny Hotel Mariott)***** mogą liczyć na specjalną cenę.Aby ja otrzymać – prosimy o kontakt na e-mail: szkolenia@cwpp.pl

Zapraszamy do rejestracji, liczba miejsc ograniczona!

Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
KONFERENCJA DOCHODY MIĘDZYNARODOWE W 2024/2025 ROKU – delegowanie pracowników do pracy za granicę. Udział online 3 grudnia
  • Data szkolenia:

    3.XII.2024 | szkolenie| Udział Online|

  • 790 zł + 23 % VAT  od osoby za jeden dzień (3. XII. 2024 r.)

    W cenie udziału: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w konferencji w formie elektronicznej.

Dane zgłaszającego do faktury
Zwolnienie z podatku VAT pobierz wzór oświadczenia
Wysyłka faktury
Osoby zgłoszone na szkolenie
Osoba kontaktowa
Warunki uczestnictwa w szkoleniu CWPP (Centrum Wiedzy Prawno-Podatkowej)
  • CWPP Al. Jerozolimskie 123a 02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79, 601 365 819
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję