Zmiany w przepisach SYGNALIŚCI

Szkolenie z RODO

ZMIANY W PRZEPISACH SYGNALIŚCI   SPRAWDŹ TEMATY I TERMINY szkoleń

W grudniu 2021 roku wejdzie w życie dyrektywa unijna dotycząca sygnalistów. Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii reguluje ochronę osób, które dokonują zgłoszeń nieprawidłowości i naruszeń, o których uzyskały informacje w kontekście związanym z pracą. Nie ma jeszcze przepisów krajowych, które implementują dyrektywę, ale już teraz wiele organizacji decyduje się na przygotowanie do wdrożenia nowych przepisów.

Jaki jest cel szkolenia?

Celem szkolenia jest omówienie zmian prawnych wprowadzonych przez Unijną Dyrektywę, aby wszyscy uczestnicy mogli poznać najważniejsze zagadnienia związane z ochroną sygnalisty oraz jakie nowe obowiązki czekają pracodawców w powyższym temacie. Podczas zajęć będzie można dowiedzieć się między innymi, na czym polega trójstopniowy system zgłaszania, a także jakie działania należy podjąć w celu dostosowania organizacji do nowych przepisów i wymagań. Podamy praktyczne rozwiązania i dobre praktyki.

Dla kogo?

Szkolenie z zakresu Unijnej Dyrektywy dotyczącej Sygnalistów jest przeznaczone dla wszystkich osób, które w praktyce mają do czynienia z zagadnieniami dotyczącymi polityki personalnej w organizacji. Mogą w nim uczestniczyć menedżerowie i kadra zarządzająca, pracownicy działów Compliance, Kadr, HR, a także osoby chętne aby zapoznać się z najnowszymi przepisami w tym temacie.

Szkolenie WHISTLEBLOWING I SYGNALIŚCI – jak prawidłowo przygotować się na nowe przepisy ? – wybrane zagadnienia

CZĘŚĆ I – WPROWADZAJĄCA

  1. Whistleblowing – czym jest?
  2. Dlaczego warto wdrożyć system zgłaszania nieprawidłowości, czyli jakie korzyści płyną dla organizacji z wdrożenia kanałów sygnalizowania wewnętrznego?
  3. Obowiązujące regulacje w zakresie whistleblowingu i ochrony sygnalistów.
  4. Czy whistleblowing kończy się na wdrożeniu systemu zgłaszania nieprawidłowości? Kilka słów o tzw. działaniach następczych.

CZĘŚĆ II – ZMIANY, ZMIANY, ZMIANY

  1. Dyrektywa o ochronie sygnalistów – dlaczego to dla mnie ważne, czyli kluczowe zmiany.
  2. Na czym polega trójstopniowy system zgłaszania?
  3. Jakie nowe obowiązki są nałożone na moją firmę?
  4. Ochrona zgłaszających, czyli nie tylko zakaz dyskryminacji.
  5. Dobre praktyki –czy już istnieją?

CZĘŚĆ III – WDROŻENIE SYSTEMU ZGŁASZANIA WEWNĘTRZNEGO

  1. Kroki do wdrożenia wewnętrznego systemu zgłoszeń.
  2. Nie tylko compliance i prawnicy – czy i kogo warto zaangażować w pracę nad wdrożeniem ścieżki whistleblowingu wewnętrznego?
  3. Polityka whistleblowingowa jest– co zatem zrobić dalej?
  4. Dzielimy się wiedzą, czyli wewnętrzna kampania informacyjna i rola szkoleń.
  5. Praktyczne rozwiązania i przykłady rynkowe.

CZĘŚĆ IV – WEWNĘTRZNE POSTĘPOWANIA WYJAŚNIAJĄCE

  1. Mam wiadomość!– pierwsze działania po wpłynięciu zgłoszenia.
  2. Najczęściej pojawiające się przedmioty zgłoszeń.
  3. Podmioty zaangażowane w wewnętrzne postępowanie wyjaśniające.
  4. Postępowanie wyjaśniające krok po kroku–zbiór i analiza materiałów.
  5. Raport podsumowujący postępowanie–metodologia sporządzania.

CZĘŚĆ V – PODSUMOWANIE + pytania uczestników.

  • CWPP
    Al. Jerozolimskie 123a
    02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79, 601 365 819
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję