WSZYSTKIE DOKONANE ZMIANY ORAZ CO NOWEGO W PRZEPISACH W 2019 ROKU : KADRY, PŁACE, ZUS, PODATKI – termin 18-19 czerwca

WSZYSTKIE DOKONANE ZMIANY ORAZ CO NOWEGO W PRZEPISACH W 2019 ROKU : KADRY, PŁACE, ZUS, PODATKI – termin 18-19 czerwca

  • 18-19.06.2019 | szkolenie teoretyczno- praktyczne | Warszawa |

  • Czas szkolenia: 2 dni

  • Centrum Konferencyjne Golden Floor Al. Jerozolimskie 123a (budynek Atlas Tower – dawniej Millennium Plaza)

  • Wykładowcy: M.Frączek – Prawnik, Specjalistka Prawa Pracy,  D.Denkiewicz – Doradca Podatkowy

  • Cena za dwa dni szkolenia: 1190 zł od osoby w przypadku zgłoszenia 1 osoby,

    1 140 zł od osoby w przypadku zgłoszenia 2 osób z jednej firmy,

    1 090zł od osoby w przypadku zgłoszenia 3 lub więcej osób z jednej firmy.

    W cenie szkolenia: materiały szkoleniowe, materiały piśmienne, całodzienne przerwy kawowe, lunch, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Wykładowcy:

Monika Frączek – Prawnik, przez 16 lat była głównym specjalistą w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Uczestniczka prac legislacyjnych w MPiPS i Parlamencie. Specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy, w szczególności dotyczących: prawidłowego zatrudniania pracowników, prawidłowego postępowania w razie konieczności zwolnienia pracownika, uprawnień pracowniczych, planowania i rozliczania czasu pracy, dokumentacji pracowniczej, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, problematyki pracy tymczasowej. Jest autorką wielu opracowań analitycznych i praktycznych z zakresu prawa pracy.

 

 

Danuta Denkiewicz – doradca podatkowy, były pracownik Izby Skarbowej w Warszawie. Autorka licznych artykułów w zakresie prawa podatkowego w Gazecie Prawnej, Poradniku GP, Rzeczpospolitej. Od 17 lat prowadzi szkolenia z zakresu opodatkowania, oskładkowania wynagrodzeń, naliczania listy płac, ubezpieczeń społecznych, podatku dochodowego od osób fizycznych, dochodów międzynarodowych.

 

Program opracowały Monika Frączek oraz Danuta Denkiewicz. Zakaz wszelkiego kopiowania, powielania programu bez zgody autorów.

PROGRAM SZKOLENIA

1 Dzień – Wykładowca: Monika Frączek

Nowe regulacje Kodeksu pracy w zakresie zasad prowadzenia oraz przechowywania akt osobowych pracownika i pozostałej dokumentacji pracowniczej obowiązujące od 1 stycznia 2019 r., w tym:

  • nowy 10 letni okres przechowywania dokumentacji pracowniczej, jak go liczyć w razie powrotu pracownika do pracy,
  • obowiązek wręczania wraz ze świadectwem pracy informacji o okresie przechowywania, terminie na odebranie dokumentacji, terminie na jej zniszczenie, w którym dokumentacja pracownicza może być odebrana warunkowo),
  • zasady przekazywania pracownikowi informacji o prawie odbioru dokumentacji,
  1. Przypadki, w których okres przechowywania dokumentacji pracowniczej będzie wydłużony oraz przypadki, w których pracodawca będzie musiał oddać dokumentację na przechowanie profesjonalnym przechowawcom,
  2. Sytuacje, w których pracodawca ma obowiązek zakładać nowe akta osobowe i dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sytuacje, w których przepisy nakładają obowiązek kontynuowania prowadzenia dokumentacji pracowniczej oraz sytuacje, w których przepisy nie przesądzają o obowiązku pracodawcy w tym zakresie,
  • Obowiązki, jakie będą konieczne do spełnienia, żeby możliwe było skrócenie 50 – letniego okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej (konieczność złożenia do ZUS-u dokumentów: ZUS OSW i ZUS RIA),

Zasady zmiany postaci dokumentacji pracowniczej z papierowej na elektroniczną, w tym obowiązek zwrócenia pracownikowi, byłem pracownikowi (ewentualnie innej uprawnionej osobie) poprzedniej postaci dokumentacjiw terminie 30 dni w razie przejścia na elektroniczną dokumentację:

  • zasady, na jakich będzie odbywał się zwrot poprzedniej postaci akt i dokumentacji,
  • poszukiwanie osób uprawnionych do jej odbioru,
  • konieczność zachowania odpowiedniej postaci wydawanej dokumentacji,

Zasady prowadzenia dokumentacji elektronicznej na bieżąco – problemy praktyczne,

Obowiązek wydawania kopii przechowywanej dokumentacji na życzenie pracownika, byłego pracownika (albo uprawnionej osoby), w tym:

  • zasady sporządzania takich kopii,
  • termin na ich sporządzenie,
  • możliwość wydawania kopii na nośniku danych,
  • możliwość pobierania opłat za kolejną kopię – zgodnie z najnowszą wykładnią,
  • zasady postępowania z wnioskiem o wydanie kopii dokumentacji,

Nowy podział akt osobowych, nowy wykaz dokumentów umieszczanych w poszczególnych częściach akt, w tym nowe zasady przechowywania dokumentów dotyczących kar porządkowych – wynikające z nowego rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej,

Zasady prowadzenia nowego zbioru dokumentów składających się na dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy, w szczególności dokumentów dotyczących ewidencjonowania czasu pracy – problemy praktyczne,

Warunki, jakie muszą być zapewnione:

  • dokumentacji pracowniczej prowadzonej w postaci papierowej,
  • dokumentacji pracowniczej prowadzonej w wersji elektronicznej,

Konieczność wprowadzenia dodatkowych procedur w razie podjęcia decyzji o przetwarzaniu dokumentacji pracowniczej w postaci elektronicznej (m.in. procedury tworzenia kopii zapasowych, nanoszenia metadanych, przenoszenia z nośnika na nośnik w celu zapobiegnięcia utracie),

Regulacje przejściowe dotyczące sposobu prowadzenia i warunków przechowywania dotychczasowej dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników do nowych rozwiązań prawnych,

Pozostałe zagadnienia wynikające ze zmiany przepisów dotyczących dokumentacji pracowniczej w tym:

  • problematyka prowadzenia i przechowywania innych dokumentacji niż dokumentacja pracownicza , np. dokumentacji wypadkowej i chorób zawodowych,
  • zasady wydania przepustek i identyfikatorów,

Nowe dokumenty pozyskiwane w związku z prawem dokonywania wypłaty wynagrodzenia za pracę od 1 stycznia 2019 r. na konto bankowe pracownika:

  • informacja o numerze kontra,
  • (wniosek o wypłatę wynagrodzenia do rąk własnych),
  • obowiązek działu kadr i płac wobec pracowników otrzymujących przed nowelizacją wynagrodzenie w kasie – czas na realizację tego obowiązku do upływu 21 stycznia 2019 r.

Nowe dokumenty pozyskiwane w związku z prawem dokonywania wypłaty wynagrodzenia za pracę od 1 stycznia 2019 r. na konto bankowe pracownika:

  • informacja o numerze kontra,
  • (wniosek o wypłatę wynagrodzenia do rąk własnych),
  • obowiązek działu kadr i płac wobec pracowników otrzymujących przed nowelizacją wynagrodzenie w kasie – czas na realizację tego obowiązku do upływu 21 stycznia 2019 r.

Zasady stosowania monitoringu – zgodnie z Kodeksem pracy oraz najnowszą wykładnią Prezesa UODO, nadchodzące w pierwszym kwartale 2019 r. zmiany dotyczące stosowania monitoringu wizyjnego,

Najnowsze zmiany w przepisach Kodeksu pracy i innych ustaw, w zakresie pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy i pracowników, w tym:

  • nowy zakres pozyskiwanych danych,
  • kolejny etap dostosowania kwestionariuszy osobowych,
  • treść umowy o pracę uwzględniająca nowy zakres pozyskiwanych danych osobowych,
  • pozyskiwanie dokumentów tylko w celu potwierdzenia danych,
  • nowe obowiązki związane z zapewnieniem bezpieczeństwa danych osobowych pracowników (konieczność składania dodatkowych oświadczeń przez osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych),
  • nowe zasady pozyskiwania danych osobowych na potrzeby korzystania z zfśs,
  • obowiązki związane z przeglądaniem danych

2 Dzień – Wykładowca: Danuta Denkiewicz

1. Minimalne wynagrodzenie i minimalna stawka godzinowa w 2019r.,

1) wysokość i zasady wyrównywania minimalnego wynagrodzenia

2) warunki bezpiecznego stosowania minimalnej stawki godzinowej na umowach zlecenia i umowach o świadczenie usług oraz przy samozatrudnieniu

2. Zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych w 2019r.

1) wprowadzone w 2018r.zakresie:

a) podwyższenia niektórych zwolnień podatkowych dla pracowników, emerytów i rencistów –byłych pracowników

b) nowego limit 50-proc. kosztów uzyskania przychodów dla twórców, w tym rodzaje działalności do której koszty te mają zastosowanie

c) zmian w skali podatkowej – podwyższenie kwoty zmniejszającej podatek dochodowy

d) ograniczenie stosowania kwoty zmniejszającej podatek przy obliczaniu zaliczki na podatek dochodowy

2) wprowadzone 2019/2020r. w obowiązkach płatnika, w tym;

a) nowe zasady terminy składania zeznań podatkowych

b) skrócenie terminu i zmiana formy przesyłania informacji podatkowych do US (PIT-11, PIT-8C, PIT-R)

c) modyfikacja przepisów w zakresie obliczania i poboru zaliczek na podatek dochodowy od pracowników w 2020r.

3. Pracownicze Plany Kapitałowe;

a) składki od pracowników i pracodawcy i ich wpływ na listę płac

b) zwrot składek z PPK – kwestie podatkowe (przychody zwolnione i opodatkowane )

4. Danina solidarnościowa – zasady jej naliczania i opłacania w świetle przepisów ustawy o PDOF

5. Stosowania klauzuli przeciw unikaniu opodatkowania od 1 stycznia 2019 r. wobec płatników.

6. Zmiany w rozliczeniach z ZUS w 2018/2019 roku

1) wprowadzone w 2018r.

a) e-składka, oddzielne konto płatnika, jeden przelew na jedno konto wszystkich składek, zaliczenie bieżących wpłat na poczet zaległych składek ZUS

b) prawo ZUS do ustalenia płatnika przy outsourcingu

c) do z limitem trzydziestokrotności na 2019r.?

2) wprowadzone w 2019r. w kontekście skrócenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej

a) nowe obowiązki informacyjne płatników wobec ZUS

b) nowy obowiązkowy raport informacyjny ZUS RPA za nowo zatrudnionych pracowników od 1 stycznia 2019r.

c) zusowskie warunki skrócenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej osób zatrudnionych w okresie od 1.01.1999 do 31.12.2018r., w tym;

  • oświadczenie płatnika ZUS OSW- treść i skutki złożenia
  • nowy raport informacyjny ZUS RIA, termin złożenia, dane i treść

d) obowiązki płatnika oraz ZUS wobec ubezpieczonego, za którego płatnik złożył raport ZUS RIA

e) nieprawidłowości w formularzu ZUS RIA i sposoby ich korekty

f) zmiana treści formularza ZUS ZWUA

g) zmiany dostosowujące w Programie Płatnik, e -Płatnik, PUE

7. Korzyści oraz ryzyko składkowo-podatkowe płatników współpracujących z przedsiębiorcami korzystającymi z ulgowych form działalności zarobkowej, o których mowa w tzw. Konstytucji Biznesu

1) współpraca z przedsiębiorcą nierejestrowym,

a) warunki i zasady prowadzenia działalności nierejestrowanej,

b) brak obowiązków składkowo-podatkowych po stronie płatnika,

c) dokumentacja zabezpieczająca płatnika

2)  umowa zlecenie a świadczenie usług przez przedsiębiorcę nierejestrowego, podobieństwa i różnice

3) oskładkowanie umowy zlecenia zawartej z dorabiającym przedsiębiorcą korzystającym: z tzw. „ulgi na start” i „ małego ZUS-u”

8. Prognozowane przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w gospodarce narodowej w 2019r. i jego wpływ na rozliczenia składkowe, w tym podstawa wymiaru składek dla:

1) osób przebywających na urlopach wychowawczych

2) przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą

3) pracowników oddelegowanych do pracy za granicą

 

Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
  • Data szkolenia:
  • Data szkolenia:

    18-19.06.2019 | szkolenie teoretyczno- praktyczne | Warszawa |

  • Cena za dwa dni szkolenia: 1190 zł od osoby w przypadku zgłoszenia 1 osoby,

    1 140 zł od osoby w przypadku zgłoszenia 2 osób z jednej firmy,

    1 090zł od osoby w przypadku zgłoszenia 3 lub więcej osób z jednej firmy.

    W cenie szkolenia: materiały szkoleniowe, materiały piśmienne, całodzienne przerwy kawowe, lunch, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Osoba kontaktowa
Osoby zgłoszone na szkolenie
Dane firmy
  • CWPP
    Al. Jerozolimskie 123a
    02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję