PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB FIZYCZNYCH- najważniejsze zmiany w 2020 r. oraz bieżące problemy – termin 19 października

  • 19.10.2020 |szkolenie teoretyczno- praktyczne | Warszawa |

  • Czas szkolenia: 1 dzień

  • Centrum Konferencyjne Golden Floor Al. Jerozolimskie 123a (budynek Atlas Tower – dawniej Millennium Plaza)

  • Wykładowca: Tomasz Wojewoda – doradca podatkowy  

  • Cena: 640 zł od osoby

    Nasze usługi są zwolnione z podatku VAT.

    W cenie szkolenia: materiały szkoleniowe, materiały piśmienne, całodzienne przerwy kawowe, lunch, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

NFORMACJE DOTYCZĄCE ZACHOWANIA REŻIMU SANITARNEGO PODCZAS SZKOLEŃ STACJONARNYCH

Szanowni Państwo,

dbając o Państwa bezpieczeństwo podczas szkoleń stacjonarnych organizowanych przez CWPP, wraz z zarządcą budynku i Centrum Konferencyjnym przygotowane zostały następujące rozwiązania w celu minimalizacji ryzyka zarażenia SARS-COV-2.

I. Bezpieczeństwo w salach szkoleniowych oraz na powierzchniach wspólnych

  • Zapewniamy odległości na sali szkoleniowej wynoszące min. 1,5m między Uczestnikami, Wykładowcą, Organizatorem;
  • Wszystkie powierzchnie użytkowane w ciągu dnia są regularnie dezynfekowane (klamki, poręcze, blaty, stoliki etc.),
  • Regularna wymiana powietrza we wszystkich pomieszczeniach,
  • Obsługa będzie używać jednorazowych rękawiczek oraz korzystać z maseczek lub przyłbic,
  • Cały serwis kawowy jest dokładnie czyszczony mechanicznie oraz wyparzany w wysokich temperaturach,
  • Dozowniki z płynami do dezynfekcji będą wystawione w miejscach ogólnodostępnych,
  • Zwiększona została częstotliwość dezynfekcji toalet,
  • W widocznych miejscach zostały wywieszone niezbędne informacje, instrukcje używania i zdejmowania rękawiczek oraz maseczek,

II. Bezpieczeństwo poza szkoleniami i konferencjami:

  • wszystkie sale zarówno przed i po konferencjach są dokładnie dezynfekowane,
  • w porach nocnych Centrum Konferencyjne będzie poddawane działaniom lamp UV oraz regularnie ozonowane (dzięki czemu niemal 100 % bakterii będzie neutralizowane),
  • wszystkie sprzęty na powierzchniach wspólnych są dokładnie czyszczone i dezynfekowane.

III. Bezpieczeństwo podczas przerw kawowych:

  • w dalszym ciągu korzystanie z przerw kawowych jest nielimitowane oraz dostępne przez cały okres szkolenia,
  • w trakcie przerw kawowych będzie dostępna dla Państwa nasza obsługa, która będzie na bieżąco realizować Państwa zamówienia,

IV. Bezpieczeństwo podczas lunchu:

  • w dalszym ciągu lunch będzie serwowany w postaci bufetu szwedzkiego z możliwością wyboru mięs, dań wegetariańskich oraz dodatków,
  • wydawaniem lunchu zajmie się obsługa centrum konferencyjnego, która przyjmie zamówienia oraz wyda go bezpośrednio wszystkim uczestnikom,
  • liczba miejsc przy stolikach będzie przystosowana do obowiązujących standardów.

Wykładowca: 

Tomasz Wojewoda doradca podatkowy, były pracownik Ministerstwa Finansów oraz Urzędu Kontroli Skarbowej. W swojej dotychczasowej karierze zawodowej jako wykładowca przeprowadził kilka tysięcy szkoleń z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych. Specjalizuje się w tematyce prawa podatkowego – podatek dochodowy osób fizycznych (PIT – PDOF), podatek dochodowy od osób prawnych (CIT – PDOP),  podatek od towarów i usług (VAT i VAT UE), finanse firm, środki trwałe i wartości niematerialne i prawne, podróże, delegacje i wyjazdy służbowe, reprezentacja i reklama, koszty w świetle ustaw podatkowych. Opublikował ponad 300 artykułów z zakresu prawa podatkowego i cztery publikacje książkowe „Leasing w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług”, „Koszty w podatkach dochodowych”, „Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatkowym”, „VAT naliczony i należny – wybrane zagadnienia”.

Program opracował Tomasz Wojewoda. Zakaz wszelkiego kopiowania, powielania programu bez zgody autora.

  1. Nowe regulacje, od 1 stycznia 2020 r., w zakresie wyłączenia wydatków z kosztów uzyskania przychodów, w przypadku dokonywania zapłaty za faktury na rachunek kontrahenta inny, niż podany w wykazie prowadzonym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (tzw. biała lista), po przekroczeniu ustawowego limitu kwotowego. Wydłużenie, od 31 marca 2020 r., terminu do złożenia zawiadomienia w przypadku wpłaty na rachunek spoza wykazu, zmiany od 1 lipca 2020 r.
  2. Nowe regulacje, od 1 stycznia 2020 r., w zakresie wyłączenia wydatków z kosztów uzyskania przychodów, w przypadku dokonywania zapłaty za faktury z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności, w ustawowo określonych przypadkach.
  3. Zmiany, od 1 stycznia 2020 r., w zakresie wprowadzenia obowiązku zwiększania podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym o zaliczaną do kosztów uzyskania przychodów wartość wierzytelności, która nie została uregulowana w ustawowo określonym terminie („złe długi”). Zniesienie, od 31 marca 2020 r., obowiązku zwiększania dochodu stanowiącego podstawę obliczenia zaliczki za poszczególne okresy rozliczeniowe przypadające w 2020 r., w przypadku spełnienia ustawowych warunków.
  4. Zmiany, od 1 stycznia 2020 r., w zakresie wprowadzenia możliwości zmniejszenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym o zaliczaną do przychodów należnych wartość wierzytelności, która nie została uregulowana lub zbyta w ustawowo określonym terminie („złe długi”). Zmiany od 24 czerwca 2020 r.
  5. Zmiany, od 1 stycznia 2021 r., w zakresie obowiązków płatnika w przypadku poboru podatku u źródła z tytułu należności wypłacanych podmiotom zagranicznym oraz z tytułu wypłacanych dywidend i innych przychodów z udziału w zyskach osób prawnych.
  6. Podwyższenie w 2020 r. i w 2021 r. limitów niektórych zwolnień przedmiotowych z podatku dochodowego od osób fizycznych np. z tytułu zapomóg, świadczeń rzeczowych i pieniężnych finansowanych z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz dopłat do wypoczynku dzieci i młodzieży do lat 18.
  7. Wydłużenie, od 24 czerwca 2020 r., terminów do składania informacji i oświadczeń w zakresie cen transferowych.
  8. Nowe zasady rozliczania strat podatkowych od 1 stycznia 2020 r., szczególne regulacje dotyczące rozliczania straty podatkowej za 2020 r., w przypadku obniżenia przychodów z powodu COVID – 19.
  9. Zasady odliczania od dochodu darowizn przekazanych na przeciwdziałanie COVID-19.
  10. Wydłużenie terminu wpłaty przez płatnika zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu umów o pracę oraz umów zlecenia i o dzieło za miesiące marzec, kwiecień i maj 2020 r.
  11. Wprowadzenie możliwości rezygnacji przez małych podatników, w trakcie 2020 r., z wpłacania zaliczek w uproszczonej formie.
  12. Wprowadzenie możliwości dokonywania jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych, nabytych w celu produkcji towarów związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 i wprowadzonych do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w 2020 roku.
  13. Podwyższenie, od 1 stycznia 2020 r., limitu kwotowego warunkującego możliwość uznania za małego podatnika.
  14. Obniżenie, od 1 października 2019 r. i od 1 stycznia 2020 r., stawki podatku dochodowego od osób fizycznych, przepisy przejściowe, zasady rozliczeń.
  15. Pozostałe zmiany.
  16. Najważniejsze zmiany od 1 stycznia 2019 r.:
  • Zmiany w zakresie amortyzacji, najmu i leasingu samochodów osobowych oraz w zakresie zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z ubezpieczeniem, eksploatacją i używaniem samochodów osobowych.
  • Wprowadzenie możliwości posługiwania się kopią certyfikatu rezydencji, w ustawowo określonych przypadkach.
  • Pozostałe zmiany.
  1. Koszty uzyskania przychodów między innymi:

a) Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych oraz sprzedaż premiową.

b) Zasady zaliczania podatku VAT należnego i naliczonego do kosztów uzyskania przychodów.

c) Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady – warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.

d) Świadczenia na rzecz pracowników, menedżerów, zleceniobiorców, udziałowców, akcjonariuszy, członków zarządu, rad nadzorczych, komisji rewizyjnych itp. – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych.

Spotkania i wyjazdy integracyjne, szkolenia pracowników – warunki zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.

f) Wydatki na nabycie programów komputerowych – zasady zaliczania bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów, programy komputerowe nie zaliczane do wartości niematerialnych i prawnych.

  1. Zasady rozliczania kosztów w czasie (moment zaliczania wydatku do kosztów, koszty bezpośrednie i pośrednie różnice w rozliczeniach podatkowych, rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych, koszty zapłacone i poniesione, prenumeraty, ubezpieczenia, czynsz inicjalny w umowach leasingowych, remonty, usługi wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, zaliczki itp.).
  2. Straty w środkach trwałych i obrotowych – warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, dokumentowanie itp.
  3. Inwestycje w obcych środkach trwałych – zasady amortyzacji, warunki zaliczania strat do kosztów uzyskania przychodów.
  4. Obowiązki firmy jako płatnika:
  • Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji,
  • Świadczenia na rzecz pracowników, członków zarządu, rad nadzorczych, kontrakty menedżerskie, umowy zlecenia i o dzieło – zasady poboru podatku dochodowego od osób fizycznych, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
  • Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. i jego korzystne skutki w zakresie opodatkowania przychodów pracowników z tytułu nieodpłatnych świadczeń otrzymanych od pracodawcy.
  • Pozostałe zagadnienia.

 

Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
  • Data szkolenia:
  • Data szkolenia:

    19.10.2020 |szkolenie teoretyczno- praktyczne | Warszawa |

  • Cena: 640 zł od osoby

    Nasze usługi są zwolnione z podatku VAT.

    W cenie szkolenia: materiały szkoleniowe, materiały piśmienne, całodzienne przerwy kawowe, lunch, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Osoba kontaktowa
Osoby zgłoszone na szkolenie
Dane firmy
  • CWPP
    Al. Jerozolimskie 123a
    02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję