Planowanie i rozliczanie czasu pracy dla zaawansowanych w 2021 roku – szkolenie online termin 10-11 grudnia

  • 10-11.12.2020 | szkolenie online |

  • Czas szkolenia: 9.00 – 14.00 z krótkimi przerwami

  • Możliwość aktywnego uczestnictwa, zadawania pytań wykładowcy.

  • Wykładowca: Monika Frączek – Prawnik, Specjalistka Prawa Pracy 

  • Cena : 690 zł + 23 % VAT od osoby za dwa dni

    W cenie szkolenia: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Wykładowca:

Monika Frączek – Prawnik, przez 16 lat była głównym specjalistą w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Uczestniczka prac legislacyjnych w MPiPS i Parlamencie. Specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy, w szczególności dotyczących: prawidłowego zatrudniania pracowników, prawidłowego postępowania w razie konieczności zwolnienia pracownika, uprawnień pracowniczych, planowania i rozliczania czasu pracy, dokumentacji pracowniczej, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, problematyki pracy tymczasowej. Jest autorką wielu opracowań analitycznych i praktycznych z zakresu prawa pracy.

Program opracowała Monika Frączek. Zakaz wszelkiego kopiowania, powielania programu bez zgody autora.

PROGRAM SZKOLENIA

I dzień

1. Planowanie i rozliczanie czasu pracy w aspekcie przepisów ustawy „tarczy antykryzysowej” – studium przypadków

  1. Podstawowe pojęcia czasu pracy niezbędne do jego prawidłowego zaplanowania, w szczególności:
  • definicja czasu pracy pracownika (tzw. czynności przygotowawcze, godzina rozpoczęcia pracy),
  • normy czasu pracy, w ramach których czas pracy ma być planowany,
  • dopuszczalne do stosowania systemy i rozkłady czasu pracy, możliwość oraz zasady ich zmieniania, w tym na szczególnych zasadach zgodnie z ustawą Tarcza antykryzysowa,
  • okres rozliczeniowy czasu pracy i jego znaczenie dla planowania i rozliczania czasu pracy, możliwość wydłużania okresu rozliczeniowego zgodnie z ustawą Tarcza antykryzysowa,
  • pojęcie doby pracowniczej (do czego służy),
  • okresy odpoczynku (odpoczynek dobowy oraz tygodniowy), ile wynoszą i w jaki sposób należy je zapewniać, szczególne zasady skracania okresów odpoczynku,
  • wymiar czasu pracy oraz dni wolne od pracy – jak obliczyć ich ilość i jak je zaplanować pracownikowi,

2. Zasady sporządzania rozkładu (harmonogramu) czasu pracy pracownika oraz przekazywanie harmonogramów do jego wiadomości, w tym:

  • postać harmonogramu,
  • oznaczenia i podpis na harmonogramie,
  • termin, w jakim ma być podany do wiadomości pracownika,
  • możliwość sporządzania tzw. cząstkowych harmonogramów,

3. Przypadki, w których zgodnie z wykładnią, harmonogram czasu pracy może być poprawiany,

4. Ewidencjonowanie zaplanowanych godzin pracy zgodnie z nowymi przepisami, miejsce i czas przechowywania harmonogramów czasu pracy,

5. Czas pracy pracowników zatrudnionych na część etatu oraz czas pracy pracowników niepełnosprawnych – odrębności w planowaniu czasu pracy takich pracowników,

6. Zasady polecania pracy w godzinach nadliczbowych, w tym:

  • ograniczenia w polecaniu pracy nadliczbowej (limity pracy godzin nadliczbowych, okresy odpoczynku, sytuacja pracownika), przypadki z ustawy tarcza antykryzysowa, w których godziny nadliczbowe nie są limitowane,
  • przypadki, w których pracownik mimo przebywania na terenie zakładu pracy nie pracuje w godzinach nadliczbowych,

7. Zasady odpracowywania wyjść prywatnych pracowników, w szczególności:

  • przypadki, w których zgodnie z wykładnią możliwość odpracowania jest ograniczona (pracownicy niepełnosprawni, pracownice ciężarne, rodzice wychowujący dziecko w wieku do 4 lat),
  • zasady ewidencjonowania wyjść prywatnych,

8. Definicja pracy w godzinach nadliczbowych dobowych oraz zasady rekompensowania takiej pracy (w jakiej sytuacji czasem wolnym, w jakiej dodatkiem do wynagrodzenia),

9. Rekompensata pracy ponadwymiarowej pracownika zatrudnionego na część etatu,

Case study

II dzień

  1. Dopuszczalność wzywania do pracy w dniu pierwotnie dla pracownika wolnym, w tym:
  • zasady oddawania pracownikowi w zamian innego dnia wolnego,
  • termin na oddanie dnia wolnego,
  1. Skutki nieoddania dnia wolnego:
  • w zamian za pracę w dniu wolnym z tytułu przeciętnie 5 – dniowego tygodnia pracy,
  • w zamian za pracę w wolną dla pracownika niedzielę oraz święto,
  • w inny dzień wolny (np. dzień wolny rekompensujący prace w przedłużonym dobowym wymiarze czasu pracy, jeżeli pracownik jest zatrudniony w równoważnym czasie pracy),
  1. Ewidencjonowanie pracy w godzinach nadliczbowych oraz konieczność tworzenia dokumentów z tym związanych,
  2. Czas pracy kierownika wyodrębnionej jednostki organizacyjnej pracodawcy – jakie są zasady planowania i rozliczania czasu pracy takiego pracownika,
  3. Czas pracy, a dyżur pracownika, w tym nowe zasady ewidencjonowania dyżuru,
  4. Czas pracy, a udział pracownika w szkoleniu w zależności od rodzaju szkolenia,
  5. Czas pracy, a wyjazd pracownika w podróż służbową,
  6. Prowadzenie dokumentacji czasu pracy pracownika, w tym:
  • poprawna ewidencja czasu pracy (wymagana ilość informacji zawieranych w takiej ewidencji),
  • wnioski, które muszą być podpisane pod ewidencję czasu pracy pracownika,
  • dokumenty, które musza być podpinane pod ewidencję pracownika,
  • zgody, które musza być trzymane w dokumentacji czasu pracy pracownika,
  1. Zasady i czas przechowywania dokumentów dotyczących czasu pracy pracownika, m.in.
  • termin przechowywania dokumentacji pracowniczej dotyczącej czasu pracy w zależności od daty nawiązania stosunku pracy,
  • możliwość przechowywania dokumentacji czasu pracy w postaci elektronicznej oraz wymogi jej przechowywania jeżeli jest prowadzona w wersji papierowej,
  1. Case study
Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
  • Data szkolenia:
  • Data szkolenia:

    10-11.12.2020 | szkolenie online |

  • Cena : 690 zł + 23 % VAT od osoby za dwa dni

    W cenie szkolenia: materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Osoba kontaktowa
Osoby zgłoszone na szkolenie
Dane firmy
  • CWPP
    Al. Jerozolimskie 123a
    02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję