KONFERENCJA ONLINE KADRY I PŁACE 2021/2022 – kompendium najważniejszych zmian w przepisach, nowe wyzwania oraz problemy praktyczne

  • 18-19 październik 2021 | konferencja ONLINE NA ŻYWO |

  • Czas trwania konferencji ONLINE: 9.00 – 17.00 z przerwami

  • 12 topowych prelegentów najlepszych ekspertów Prawa Pracy oraz Wynagrodzeń w Polsce.

    Możliwość zadawania pytań podczas konferencji online.

  • Wykładowcy: Prof. Monika Gładoch, Joanna Cur, mec. Marta Kopeć, Monika Wacikowska, mec. Piotr Wojciechowski, mec. Sławomir Paruch, mec. Michał Kibil, mec. Łukasz Kuczkowski, Elżbieta Fijor, Monika Frączek, Danuta Denkiewicz, mec. Kajetan Bartosiak.

  • Cena promocyjna do 30 września: 690 + 23% VAT (za dwa dni)

    Cena regularna po 30 września: 790 zł + 23% VAT (za dwa dni)

    Cena zawiera: udział w dwudniowej konferencji online na żywo, dostęp do nagrania po konferencji, elektroniczne materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający udział w e-konferencji, 3-miesięczny bezpłatny dostęp do Systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes.

Patronat medialny:

 

 

 

Szanowni Państwo,

Zapraszamy na kolejną edycję Konferencji Online dla działów kadr i płac, omawiającej najświeższe zmiany w przepisach oraz aktualne problemy z zakresu prawa pracy i wynagrodzeń. Wykładowcy omówią i wyjaśnią najważniejsze orzecznictwo Sądu Najwyższego oraz stanowiska urzędowe. Nieustanne zmiany przepisów i pojawiające się kłopoty interpretacyjne często trudnych rozwiązań prawnych w obszarze pracy działów kadrowo-płacowych, zostaną omówione przez najwybitniejszych ekspertów. Podamy Państwu konkretne rekomendacje i rozwiązania jakie należy stosować w codziennej praktyce, aby nie narazić się na błędy. Dwa dni intensywnych zajęć, to ta baza wiedzy dla służb kadrowo- płacowych, którą trzeba znać i stosować w swojej pracy.

Będzie aktualnie, praktycznie, merytorycznie, intensywnie. Spotkajcie się Państwo z jednymi z najwybitniejszych ekspertów Prawa Pracy oraz Wynagrodzeń, skorzystajcie z ich doświadczenia oraz wiedzy ze znakiem jakości najlepszych kancelarii prawnych w Polsce. Zapraszamy do aktywnego uczestnictwa poprzez zadawanie pytań i dyskusji. 

Do współpracy zaprosiliśmy: Wykładowców Praktyków oraz Partnerów i Współpracowników Kancelarii PCS Paruch Chruściel Schiffter | Littler Global, Kancelarii Raczkowski, Kancelarii Kopeć & Zaborowski Adwokaci i Radcowie Prawni, Kancelarii DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy S.K.A, Kancelarii LTCA Zarzycki Niebudek Kubicz Sp.k., Kancelarii Prawa Pracy Prof. Moniki Gładoch, Kancelarii Prawa Pracy Justicare Moniki Wacikowskiej, Kancelarii mec. Piotra Wojciechowskiego.

Dbając o Państwa bezpieczeństwo  po raz kolejny Konferencja będzie zorganizowana ONLINE na żywo. Otrzymacie Państwo link do udziału w Konferencji. W spotkaniu można uczestniczyć bez konieczności instalowania specjalnych programów czy aplikacji. Wystarczy sprawny internet. 

Zapraszamy serdecznie Zespół CWPP 🙂

WYKŁADOWCY:

dr hab. Monika Gładoch – Prof. UKSW, Absolwentka prawa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, od 2001 r. radca prawny, prof. UKSW dr hab. nauk prawnych (tytuł monografii: Dialog społeczny w zbiorowym prawie pracy). Kierownik Katedry Prawa Pracy WPiA Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Stypendystka Fundacji Batorego, odbyła staż naukowy na uniwersytecie J.W. Goethego we Frankfurcie nad Menem. Praktykowała w niemieckiej kancelarii adwokackiej specjalizującej się w prawie pracy. W latach 2016-2018 była wiceprzewodniczącą Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy. Skutecznie reprezentowała pracodawców przed Trybunałem Konstytucyjnym w sprawie zgodności z Konstytucją ustawy o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji. Uczestniczyła w szkoleniach i seminariach zorganizowanych przez Międzynarodową Organizację Pracy. Jest mediatorem w sporach zbiorowych ze związkami zawodowymi (m.in. w PLL „LOT” w 2018 r.). Monika Gładoch w rankingu „Gazety Prawnej” została uznana za jednego z pięćdziesięciu najbardziej wpływowych prawników w Polsce w 2012 r., 2013 r., 2016 r. i 2018 r. Otrzymała nagrodę „Złotego Paragrafu” (dziennika „Gazeta Prawna”) w kategorii najlepszy radca prawny 2018 roku.

Monika Wacikowska – Prawnik, Specjalizująca się w Prawie Pracy, Czasie Pracy oraz Wynagrodzeniach od strony prawnej. Były pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy – ogólnopolski koordynator kontroli dotyczących czasu pracy prowadzonych przez Państwową Inspekcję Pracy. Członek grona prawników dokonujących wspólnych interpretacji PIP, Ministerstwa Transportu i ITD w zakresie przepisów o czasie pracy kierowców, konsultant zmian w zakresie przepisów o czasie pracy w zakładach opieki zdrowotnej. Szkoleniowiec z dużym doświadczeniem.  Autorka książki,,Płace w orzecznictwie Sądu Najwyższego” oraz licznych publikacji z zakresu prawa pracy m.in. dla Wydawnictwa INFOR, C.H. Beck, Wiedza i Praktyka, Rzeczpospolita. Konsultant Portalu zajmującego się w doradztwem w zakresie prawa pracy.

Joanna Cur – Prawnik, Specjalista prawa pracy i HR oraz zagadnień związanych z etyką w biznesie, szkoleniowiec, wykładowca akademicki, manager, mentor. Absolwentka UMK w Toruniu, Wyższej Szkoły Bankowej oraz Społecznej Akademii Nauk.  Praktyk biznesu z 20-letnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach. Przez 8 lat zarządzała dużymi zespołami sprzedaży w T-Mobile Polska S.A. w kanale własnym oraz franczyzowym. Specjalizuje się w prawie pracy, zagadnieniach związanych z ochroną danych osobowych oraz etyką w biznesie. Prowadzi szkolenia dla przedsiębiorców, menedżerów, pracowników HR, pracowników kadr i płac oraz księgowych. Wykładowca akademicki w Collegium Humanum – Szkole Głównej Menedżerskiej w Warszawie. Prowadzi zajęcia z „Prawa pracy”, „Etyki i CSR w biznesie” oraz „Etykiety i savoir vivre w biznesie” na 2 kierunkach studiów podyplomowych w Collegium Humanum w Warszawie: Master of Laws (LL.M.), Executive Master of Business Administration (EMBA). Jest autorką artykułów o tematyce prawniczej i HR, które ukazały się w czasopismach „HR Business Partner” oraz „Edukacja Prawnicza”.

Monika Frączek – Prawnik, Specjalizująca się w Prawie Pracy, 16-letnie doświadczenie zawodowe uzyskane w Departamencie Prawa Pracy w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, od 2003 r. była zatrudniona w Wydziale Legislacji tego Departamentu. Uczestnik prac legislacyjnych prowadzonych w Ministerstwie, w tym w zespołach eksperckich, w Trójstronnej Komisji ds. Społeczno – Gospodarczych oraz w Parlamencie. W ramach swoich obowiązków brała także udział w sporządzaniu opinii z zakresu problematycznych kwestii prawa pracy. Absolwentka Podyplomowego Studium Zbiorowych Stosunków Pracy i Zasobów Ludzkich Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Zagadnień Legislacyjnych na Uniwersytecie Warszawskim. Specjalizuje się w praktycznych aspektach prawa pracy, w szczególności dotyczących: prawidłowego zatrudniania pracowników, w tym właściwego wyboru podstawy zatrudnienia, prawidłowego postępowania w razie konieczności zwolnienia pracownika, uprawnień pracowniczych (w tym rodzicielskich), planowania i rozliczania czasu pracy, dokumentacji pracowniczej, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, problematyki pracy tymczasowej. Jest autorką wielu opracowań analitycznych i praktycznych z zakresu prawa pracy (publikowanych m.in. w Służbie Pracowniczej, Poradniku Instytucji Kultury, w miesięczniku Praca i Zabezpieczenie Społeczne, czasopismach i poradnikach wydawanych przez wydawnictwa: Wiedza i Praktyka, Beck, Infor). Jest również współautorką książek – poradników dotyczących uprawnień rodzicielskich i terminowych umów o pracę. Posiada doświadczenie zawodowe budowane nie tylko w ramach pracy w urzędzie, ale także w wyniku kontaktów z przedsiębiorcami i instytucjami działającymi na rynku pracy, przede wszystkim w trakcie szkoleń otwartych i zamkniętych kierowanych do pracowników kadr i działów personalnych, przedstawicieli pracowników, a także pracodawców i osób zarządzających w imieniu pracodawcy przedsiębiorstwem, urzędem lub inną instytucją.

Mec. Sławomir Paruch – Partner Zarządzający w Kancelarii PCS Paruch Chruściel Schiffter | Littler Global, Radca Prawny. Od ponad 20 lat doradza przedsiębiorcom w sprawach HR. Jest jednym z najwybitniejszych ekspertów prawa pracy w Polsce, w tym specjalistą w zakresie sporów sądowych, sporów zbiorowych, restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz zwolnień grupowych i indywidualnych. Specjalizuje się w sprawach dot. związków zawodowych oraz dot. mobbingu, dyskryminacji, godzin nadliczbowych oraz umów o zakazie konkurencji. Jest ekspertem w zakresie zasad wynagradzania oraz premiowania pracowników. Jest członkiem European Employment Lawyers' Association, International Bar Association oraz Przewodniczącym Stowarzyszenia Prawa Pracy.

 

Mec. Michał Kibil jest współzałożycielem i Starszym Wspólnikiem w kancelarii DGTL Kibil Piecuch i Wspólnicy S.K.A. Przed otwarciem kancelarii DGTL zdobywał doświadczenie w kancelariach indywidualnych, prowadził warszawski oddział kilkudziesięcioosobowej kancelarii, jak i był szefem jednej z praktyk w dwóch kancelariach o zasięgu międzynarodowym. Wspiera przedsiębiorców we wdrażaniu projektów z zakresu IT oraz nowych technologii, w tym opartych na Blockchain, AI, machine learning oraz IOT. Jest specjalistą z zakresu HR, ochrony danych osobowych oraz zarządzania własnością intelektualną w rozwiązaniach technologicznych. Michał doradza oraz szkoli we wszelkich kwestiach związanych z szeroko pojętą tematyką zatrudniania pracowników, prawa autorskiego, ochrony danych osobowych oraz prawa nowych technologii. Studiował prawo na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie kończył także podyplomowe studium prawa pracy. Michał jest Adwokatem wpisanym na listę Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, gdzie od 2019 r. szkoli także aplikantów adwokackich m.in. w obszarze wykorzystania nowych technologii.

Danuta Denkiewicz – doradca podatkowy, były pracownik Izby Skarbowej w Warszawie. Autorka licznych artykułów w zakresie prawa podatkowego w Gazecie Prawnej, Poradniku GP, Rzeczpospolitej. Od 20 lat prowadzi szkolenia z zakresu opodatkowania, oskładkowania wynagrodzeń, naliczania listy płac, ubezpieczeń społecznych, podatku dochodowego od osób fizycznych, dochodów międzynarodowych.

 

 

Mec. Łukasz Kuczkowski – Partner w Kancelarii Raczkowski, Radca Prawny, Pan Mecenas kieruje biurem Kancelarii Raczkowski w Poznaniu. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w prawie pracy i HR, w tym w prowadzeniu pracowniczych postępowań sądowych. Doradza w zakresie zbiorowego stosunku pracy, bieżących relacji i negocjacji ze związkami zawodowymi, a także prowadzi spory zbiorowe. Ma bogate doświadczenie we wdrażaniu, negocjacji i rozwiązywaniu układu zbiorowego i innych porozumień z organizacjami związkowymi oraz gwarancji pracowniczych. Prowadzi procesy restrukturyzacji pracowniczych obejmujące zwolnienia grupowe, programy dobrowolnych odejść oraz inne formy redukcji zatrudnienia.Wprowadził i rozwinął praktykę pracowniczych planów kapitałowych wraz z zagadnieniem ubezpieczeń społecznych. Jest członkiem European Employment Lawyers Association. Wdraża nowe technologie do organizacji pracy, komunikacji i zarządzania kancelariami prawnymi. Jest autorem wielu publikacji w mediach i prasie branżowej. 

Mec. Marta Kopeć – Kancelaria Kopeć & Zaborowski Adwokaci i Radcowie Prawni, Partner Zarządzający, Radca Prawny. Specjalista z zakresu prawa pracy oraz prawa handlowego. Jest wybitnym ekspertem z zakresu prawa pracy, w szczególności w obszarach, w których prawo pracy przenika się z prawem handlowym. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu spraw sądowych. Jest członkiem Stowarzyszenia Prawa Pracy. Mecenas Marta Kopeć jest osobistym doradcą do spraw prawnych Członków Zarządów, Dyrektorów Zarządzających, Dyrektorów Personalnych pracodawców działających na terenie Polski. Jest również autorką licznych opinii prawnych oraz artykułów z zakresu prawa pracy. W kancelarii nadzoruje Dział Prawa dla Biznesu. Ukończyła Prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Jest również absolwentką Szkoły Prawa Włoskiego i Europejskiego utworzonej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego i prowadzonej we współpracy z Wydziałem Prawa Uniwersytetu w Katanii (Universita’ degli studi di Catania Facolta’ di Giurisprudenza). W 2015 r. uzyskała dyplom Szkoły Głównej Handlowej, gdzie z wynikiem bardzo dobrym ukończyła podyplomowe studia „Akademia Spółek”. Zamiłowanie do prawa pracy towarzyszy jej już od studiów, które ukończyła broniąc w Katedrze Prawa Pracy pracę magisterską pod tytułem Work-Life Balance, czyli równowaga pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym”, pisaną pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Gersdorf. Przez wiele lat pracy w kancelariach prawnych, jak i w ramach własnej działalności. Pani Mecenas zajmuje się doradztwem w zakresie prawa pracy, prowadzeniem sporów sądowych z tej dziedziny, a także obsługą sporów zbiorowych w imieniu pracodawców, tworzeniem dokumentów takich jak umowy o pracę, umowy o zakazie konkurencji, regulaminów pracy, polityk antymobbingowych i wielu innych. Ostatnie publikacje to: „Czy pracodawca może wykorzystywać imię i nazwisko pracownika?”, „Przestroga przed unikaniem odbioru awiza na przykładzie prawa pracy”, „Wypadek przy pracy na budowie”, „Obowiązki pracodawcy z zakresu BHP na budowie”. Mecenas Kopeć jest także redaktorem naczelnym bloga o tematyce prawniczej www.jakzwolnicpracownika.pl.

Elżbieta Fijor – Trener specjalizujący się w szkoleniach z zakresu ubezpieczeń społecznych z ponad 20 letnim doświadczeniem. Wieloletni pracownik Departamentu Zasiłków Centrali Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jako przedstawiciel ZUS-u brała udział w audycjach radiowych i telewizyjnych dedykowanych płatnikom składek oraz ubezpieczonym. Uczestniczyła jako ekspert w zakresie ubezpieczeń społecznych w spotkaniach, kongresach, sympozjach i konferencjach. Współautorka poradników i wyjaśnień przepisów kierowanych do Oddziałów ZUS.

Mec. Piotr Wojciechowski – Adwokat specjalizujący się w prawie pracy, ze szczególnym uwzględnieniem czasu pracy.W latach 1998 – 2001 pracował w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W ramach prac ministerialnych zajmował się sporządzaniem opinii prawnych na temat obowiązujących przepisów prawa pracy, brał udział w pracach nad projektami legislacyjnymi tworzonymi na potrzeby kolejno wybieranych rządów, pisał ekspertyzy na potrzeby Komisji Trójstronnej działającej przy Ministrze Pracy, oraz Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy zajmującej się tworzeniem nowego ustawodawstwa pracy. Z tego okresu pochodzą pierwsze publikacje dotyczące transferu przedsiębiorstw, prawa urlopowego, czasu pracy czy zakazu konkurencji w stosunkach pracy.W latach 2001 -2008 pracownik Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy, w latach 2004 – 2008 na stanowisku wicedyrektora Departamentu. W 2006 r. złożył egzamin państwowy i otrzymał uprawnienia inspektora pracy. W ramach działań Departamentu czynnie włączony we wszystkie jego prace, o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym, współpracy międzynarodowej, oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy na terenie kraju. W okresie merytorycznego kierowania pracami Departamentu Prawnego odpowiedzialny za wskazywanie kierunków interpretacyjnych przepisów prawa pracy stosowanych przez inspektorów pracy. W okresie pracy w Departamencie zaangażowany w działalność dydaktyczną prowadzoną przez Ośrodek Szkoleniowy Państwowej Inspekcji Pracy we Wrocławiu. Wykłady, których słuchaczami byli inspektorzy pracy prowadzone były w zakresie powszechnie obowiązujących przepisów prawa pracy, w tym w szczególności czasu pracy. Autor monografii: „Czas pracy – komentarz dla praktyków” wydany przez ODDK w 2011 r., oraz Komentarza do Kodeksu pracy dla Menedżerów HR w zakresie stosowania przepisów o czasie pracy, wydany przez ODDK Gdańsk w 2014 r. Wykładowca prawa pracy na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Mec. Kajetan Bartosiak Kancelaria Baran Książek Bigaj Wspólnik Zarządzający – Partner, Radca Prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalizuje się w indywidualnym i zbiorowym prawie pracy, w szczególności w zagadnieniach związanych z indywidualnymi umowami o pracę (od rekrutacji do rozwiązania umowy), zatrudnianiem członków władz spółek kapitałowych, a także w procesach pracowniczych, postępowaniach administracyjnych związanych z zatrudnieniem pracowniczym. W kancelarii nadzoruje bieżącą obsługę prawną pracodawców oraz postępowania sądowe i administracyjne. Autor Publikacji w zakresie ubezpieczeń społecznych wobec pandemii covid-19, obowiązków pracodawcy w czasie zagrożenia epidemicznego. W ramach studiów podyplomowych kształcił się w zakresie prawa spółek handlowych oraz obronił pracę podyplomową pt. “Zatrudnienie członków zarządu spółek kapitałowych – wybrane zagadnienia”. Od 2020 r. członek Komisji Prawa Pracy w stowarzyszeniu AIJA (International Association of Young Lawyers). W latach 2016-2018 był trzykrotnie finalistą Turnieju Negocjacyjnego dla Aplikantów Radcowskich organizowanego przez Centrum Mediacji Gospodarczej przy Krajowej Radzie Radców Prawnych, zdobywając w 2018 r. tytuł Najlepszego Negocjatora. Wpisany na listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie.

HARMONOGRAM I PROGRAM KONFERENCJI

18 PAŹDZIERNIK – 1 DZIEŃ

08:55 – 9:00 – rozpoczęcie konferencji, powitanie uczestników

Panel I Prof. Monika Gładoch 9.00 -10.15Nowelizacja Kodeksu pracy dotycząca pracy zdalnej. Zagadnienia praktyczne.

1. Kilka uwag o historii pracy zdalnej.
2. Praca zdalna a telepraca.
3. Projekty ustaw dotyczące pracy zdalnej w KP – zagadnienia sporne.
4. Zasady stosowania pracy zdalnej.
5. Praca zdalna a czynności prawne związane z umową o pracę.
6. Przyszłość pracy zdalnej.
Panel II Joanna Cur 10.15 – 11.15 – Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy. Jak nie popełnić błędów już na etapie rekrutacji oraz zatrudnienia. Nowe sytuacje w tym zakresie w czasie pandemii.

1) Odpowiedzialność pracodawcy za przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji,

2) Rola managera w tym procesie,

3) Czy to na pewno mobbing?

4) Różnice pomiędzy mobbingiem, a dyskryminacją,

5) Jakie prawa przysługują kandydatowi, pracownikowi/współpracownikowi?

6) Przeciwdziałanie dyskryminacji na etapie nawiązania stosunku pracy oraz w zatrudnieniu – zasady odpowiedzialności,

7) Molestowanie i molestowanie seksualne w miejscu pracy.

11.15 – 11.30 – Przerwa

Panel III mec. Marta Kopeć 11.30 – 13.00 – Rozwiązywanie umów o pracę – aspekty trudne oraz problematyczne.

Rozwiązywanie umów o pracę – wskazanie bezpiecznego katalogu przyczyn wypowiedzenia oraz formy, w szczególności w dobie pracy hybrydowej. Pułapki w zwolnieniach dyscyplinarnych- ciekawe przypadki. 

Przyczyna wypowiedzenia – kiedy jest bezpieczna?

  • nowości w zakresie zwolnień pracowników
  • przykłady przyczyn wypowiedzenia
  • różnice pomiędzy likwidacją stanowiska pracy a redukcją w zatrudnieniu
  • forma wypowiedzenia – czyli jak to zrobić na odległość?
  • jak prawidłowo zwolnić pracownika w okresie pandemii?
  • jak zwolnić pracownika na pracy zdalnej?
  • zwolnienie dyscyplinarne – przyczyny
  • czy istnieje coś takiego jak bezpieczna przyczyna wypowiedzenia?
  • prawidłowe ustalanie kryteriów doboru  do zwolnienia
  • zakres kontroli sądu pracy

Pułapki przy dyscyplinarkach – przykłady;

  • jak się zabezpieczyć – przykłady;
  • dyscyplinarka za narażenie na COVID-19

Case study ciekawych przypadków rozwiązań umów o pracę.

13.00 – 13.20 – Przerwa

Panel IV Monika Wacikowska 13:20 – 14.35 – Rozliczanie wynagrodzenia za pracę ponadnormatywną i udzielany pracownikom czas wolny – zaskakujące aspekty i najczęściej popełniane wykroczenia.

  1. Jak ustalamy wynagrodzenie i. dodatki za godziny nadliczbowe?
  2. Jakie składniki wliczamy do wynagrodzenia, a jakie do dodatków za nadgodziny?
  3. Kiedy wypłacamy wynagrodzenie i dodatki za nadgodziny?
  4. Jak ustalić wynagrodzenie w przypadku oddawania czasu wolnego za nadgodziny – najczęściej popełniane wykroczenia.
  5. Jak ustalić wynagrodzenie za wezwanie do pracy w sobotę, niedzielę lub święto oraz jak ustalić wynagrodzenie za miesiąc, w którym oddawany jest pracownikowi dzień wolny z tego tytułu?
  6. Kiedy za czas wolny przysługuje pracownikowi wynagrodzenie, a kiedy czas wolny jest bezpłatny?

Panel V 14.35 – 15.35 mec. Piotr Wojciechowski – Rozliczanie czasu pracy – aspekty problematyczne.

  • Nadgodziny – jak prawidłowo nimi zarządzać?
  • Jak uniknąć „covidowych” nadgodzin?
  • Zlecanie nadgodzin – treść wniosku, forma
  • Identyfikacja nadgodzin w systemie podstawowym, równoważnym, zadaniowym
  • Zasady rekompensowania nadgodzin, czas wolny czy dodatkowe wynagrodzenie?
  • Praca w niedziele i święta a nadgodziny
  • Kontrola i ewidencjonowanie czasu pracy pracownika w pracy zdalnej

Panel VI 15.35 – 17:00 Elżbieta Fijor – Specjalista ds. zasiłków Zasiłki – nowe przepisy od 1 stycznia 2022 roku oraz problemy bieżące.

Aktualności: 

przepisy, które będą obowiązywały od 1 stycznia 2022 r. w zakresie ustalania prawa do świadczeń z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego – zmiany wprowadzone ustawą z 24.06.2021 r. (Dz.U. poz. 1621) o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw.

Zmiany:

  1. w ustalaniu podstawy wymiaru zasiłków
  2. w badaniu okresu zasiłkowego
  3. w wysokości zasiłku chorobowego za okres pobytu w szpitalu
  4. w ustalaniu prawa do zasiłku macierzyńskiego i zasiłku w wysokości zasiłku macierzyńskiego
  5. ujednolicenie zapisu art. 12 ust. 1 ustawy „ chorobowej” i art. 8 ust. 3 ustawy „wypadkowej”
  6. przepisy przejściowe

Świadczenia pieniężne  w związku z COVID-19.

Świadczenia w czasie epidemii, na podstawie przepisów o COVID-19 dla osób:

  • na kwarantannie, izolacji i izolacji w warunkach domowych,
  • poddanych kwarantannie jako domownicy osób zakażonych koronawirusem,
  • zatrudnionych w podmiotach leczniczych,
  • wykonujących zadania członka ochotniczej straży pożarnej,
  • zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
  • opiekujących się dzieckiem albo innym członkiem rodziny, przebywającym na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych,
  • wydłużenie prawa do świadczenia rehabilitacyjnego,
  • ustalanie/przeliczenie podstawy wymiaru po zmianie wymiaru czasu pracy na podstawie przepisów o COVID-19,
  • ustalanie/przeliczenie podstawy wymiaru zasiłku przypadającego w okresie ciąży oraz zasiłku macierzyńskiego,
  • praca zdalna w okresie kwarantanny i izolacji w warunkach domowych, a prawo do świadczeń,
  • dokumentowanie prawa do w/w świadczeń.

17.00 – zakończenie pierwszego dnia konferencji

19 PAŹDZIERNIK – 2 DZIEŃ

08:55 – 9:00 – rozpoczęcie drugiego dnia konferencji, powitanie uczestników 

Panel I mec. Sławomir Paruch 9.00 -10.15  – Jawność wynagrodzeń – jak kształtować politykę płac, aby realizowała postulat równości i sprawiedliwości. 

10.15 – 10.30 – Przerwa

Panel II 10.30 – 11.30 mec. Michał Kibil – Jak skutecznie wdrożyć przepisy o sygnalistach?

1. Zgłoszenia dotyczące mobbingu, dyskryminacji i innych zachowań niepożądanych jako część systemu sygnalizacji nieprawidłowości w strukturach zatrudnienia.

2. Ewolucja podejścia w zakresie skutecznej realizacji obowiązku przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji i innym zachowaniom niepożądanym w zakładzie pracy.

3. Kanały zgłoszeń znane i stosowane przed implementacją dyrektywy o ochronie sygnalistów.

4. Sygnalista jako nowa instytucja w obszarze HR Compliance.

5. Sygnalista i jego status na podstawie dyrektywy 2019/1937.

6. Główne przykłady naruszeń w zakładzie pracy.

7. Nowe obowiązki pracodawców w zakresie ochrony sygnalistów – zakaz działań odwetowych.

8. Budowanie kanałów zgłoszeń i systemów ich rozpoznawania.

9. Wdrożenie systemu zgłaszania nieprawidłowości w zakładzie pracy – aspekt praktyczny – najczęstsze błędy popełniane w obszarze wdrażania procedur.

10. Wewnętrzne i zewnętrzne kanały informowania o naruszeniach.

11. Przebieg postępowań dotyczących zgłoszenia nieprawidłowości – rola ekspertów zewnętrznych jako głosu doradczego w komisjach wyjaśniających.

12. Podejście 360 stopni w zakresie wdrożenia skutecznych procedur.

Panel III 11.30 – 13.00 Danuta Denkiewicz – Płace w Polskim Ładzie

  1. Zmiana skali podatkowej i reforma składki zdrowotnej,
  2. Nowe obowiązki płatników w kontekście stosowania „ulgi dla klasy średniej” – dostosowanie systemów,
  3. Konsekwencje dla pracodawców w przypadku nielegalnego zatrudniania pracowników i nieujawniania części ich wynagrodzenia,
  4. Wpływ Polskiego Ładu na formy zatrudnienia (etat, samozatrudnienie),
  5. Zmiany w przepisach ZUS

13.00 – 13.20 – Przerwa

Panel IV mec. Łukasz Kuczkowski  13:20 – 14.20 – Jakie zmiany czekają nas w 2022 r. w zakresie uprawnień rodzicielskich?

  • Jak będzie wyglądał urlop rodzicielski na nowych zasadach?
  • Jak mają funkcjonować elastyczne rozwiązania związane z czasem pracy?
  • Prawo do opieki na nowych zasadach.
  • W jakim zakresie mogą zmienić się uprawnienia pracownika-ojca?

14.20 – 14.30 – Przerwa

Panel V 14.30 – 16.00 mec. Kajetan Bartosiak – Zasady pracy w dobie COVID -19 – zagadnienia budzące wątpliwości oraz co nowego w przepisach ?

  • wykonywanie pracy w okresie kwarantanny i izolacji medycznej w 2021 r., zasady liczenia okresów kwarantanny oraz izolacji w warunkach domowych, udzielenie pracownikom zaległego urlopu w okresie kwarantanny albo wysłanie na urlop bezpłatny, przykłady usprawiedliwienia nieobecności w związku z kwarantanną, izolacją i inne zagadnienia w tym zakresie
  • praca zdalna w pełnym wymiarze, hybrydowa i okazjonalna – nowa rzeczywistość i wyzwanie dla HR (obieg dokumentów, zasady składania oświadczenia woli drogą mailową, zasady przetwarzania danych osobowych dotyczących stanu zdrowia osób, które są przyjmowane do pracy, ochrona danych osobowych w pracy zdalnej, realizacja prawa pracodawcy do monitorowania, kontroli pracownika w pracy zdalnej w kontekście prawa do prywatności pracownika, zasady ochrony danych przekazywanych pracownikowi pracującemu zdalnie, stosowanie przepisów BHP w czasie epidemii – badania, szkolenia, kwalifikacje
  • nowe przepisy dotyczące kontroli na obecność alkoholu – obowiązki po stronie pracodawcy oraz problemy praktyczne

Panel VI 16.00 -17.00 Monika Frączek – Problematyczne kwestie dotyczące badań profilaktycznych, w tym w trakcie i po zakończeniu epidemii Covid – 19

  1. W ilu egzemplarzach należy wydać skierowanie na badania profilaktyczne i jakie dane oraz informacje należy w nim podać?
  2. Czy skierowanie na badania profilaktyczne musi być pisemne, czy może być elektroniczne?
  3. Jak się gromadzi i przechowuje dokumentację badań profilaktycznych w aktach osobowych?
  4. Jak się odbywa badania wstępne i kontrole w okresie epidemii Covid-19, jakie są udogodnienia i jak długo będą ważne orzeczenia wydane w wyniku tych badań?
  5. Czy obecnie można przeprowadzać badania okresowe i na jakich zasadach?
  6. Jakie obowiązki związane z badaniami trzeba będzie spełnić po zakończeniu epidemii Covid-19? Jak poprawnie zawiadomić o konieczności odebrania skierowania na badania okresowe?
  7. Jak się ma urlop wypoczynkowy do kwestii odbywania badan profilaktycznych?
  8.  Jak się planuje rozwiązać kwestię badań profilaktycznych w trakcie pracy zdalnej wykonywanej na podstawie Kodeksu pracy?
  9. Jak traktować badania odbywane po godzinach pracy, a jak- badania odbywane po upływie okresu ważności poprzednich badań?
  10. Jakie są konsekwencja odmowy poddania się badaniom profilaktycznych?
  11. Czy trzeba kierować na badania profilaktyczne osoby wykonujące pracę na podstawie umów cywilnoprawnych?

👉 Cena promocyjna udziału w konferencji online do 30.IX:  

690 zł + 23% VAT od osoby

👉 Cena regularna po 30.IX:  

790 zł + 23% VAT od osoby

❇️   Cena zawiera: udział w dwudniowej konferencji online na żywo, dostęp do nagrania po konferencji, elektroniczne materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający udział w e-konferencji, 3-miesięczny bezpłatny dostęp do Systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes.

Wypełnij formularz online
Regulamin uczestnictwa w szkoleniach, kliknij tutaj aby przeczytać.
Pobierz formularz pdf
Formularz rejestracji
  • Data szkolenia:
  • Data szkolenia:

    18-19 październik 2021 | konferencja ONLINE NA ŻYWO |

  • Cena promocyjna do 30 września: 690 + 23% VAT (za dwa dni)

    Cena regularna po 30 września: 790 zł + 23% VAT (za dwa dni)

    Cena zawiera: udział w dwudniowej konferencji online na żywo, dostęp do nagrania po konferencji, elektroniczne materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający udział w e-konferencji, 3-miesięczny bezpłatny dostęp do Systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes.

Osoba kontaktowa
Osoby zgłoszone na szkolenie
Dane firmy
  • CWPP
    Al. Jerozolimskie 123a
    02-017 Warszawa
  • +48 22 357 27 79, 601 365 819
  • szkolenia@cwpp.pl
Nasza strona używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie ze strony bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies.
AkceptujęNie akceptuję